Gå til innhold

Pekerinnstillinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å fikse det slik at musepekeren automatisk stilles rett over der man skal trykke når jeg får opp en dialogboks.

Er det noen som vet hvor jeg finner denne innstillingen?

Jeg gjorde det i sommer på en annen maskin, men det var i grunnen bare en tilfeldighet som gjorde at jeg fant det, og nå har jeg glemt hvordan jeg gjorde det... :klaske:

Jeg har forresten w98.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke såvidt jeg kan se...?

Gjest Den utstøtte
Skrevet

Jo da! START > Kontrollpanel > Mus. Min søster trenger også nye briller efter at hun fikk PC.

På hennes PC er det ikkeno kryss(X) oppe i høyre hjørnet på skjermen.

Skrevet

Det er kanskje litt ugjennomtenkt å være frekk når du ikke vet hva du snakker om?

Er du av den oppfatning at alle pcer alltid er helt like?

Kanskje det er slik på DIN pc, men på min pc er det IKKE slik.

Tror du ikke jeg kan lese?

Hadde det vært så enkelt som det du foreslår, så hadde jeg ikke trengt hjelp.

Gjest Anonymous
Skrevet

Eg veit ikkje kva eg snakkar om her (fordi eg ikkje har prøvd) men har du sett etter på tilgjengelighet (i kontrollpanelet)?

Alt er ikkje innstallert som standard i Windows, så det kan vera ein del variasjonar på grunn av det òg. Prøv i så fall innstallering av programvare og sjå på Windows-fana. Og på tilgjengelighet.

Og alt dette går etter minnet, sidan eg ikkje kan sjekka noko av dette her. Men hugsar eg feil, så har du kanskje fått litt idéar på kva du kan leita etter ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan i hvertfall garantere at i Windows 2000 finner du innstillingen i Kontrollpanel, under "Mus". Jeg har engelsk Windows 2000, og under arkfanen "Motion" (bevegelse?) har jeg en avkrysningsboks som heter "Snap to default".

Jeg har ikke installert noen tilleggsprogrammer for mus e.l. (f.eks. fra Logitech), så dette er en helt standard Windows-innstilling.

Skrevet
Jeg kan i hvertfall garantere at i Windows 2000 finner du innstillingen i Kontrollpanel, under "Mus". Jeg har engelsk Windows 2000, og under arkfanen "Motion" (bevegelse?) har jeg en avkrysningsboks som heter "Snap to default".

Jeg har ikke installert noen tilleggsprogrammer for mus e.l. (f.eks. fra Logitech), så dette er en helt standard Windows-innstilling.

På samme sted, har jeg kun "pekerhastighet" og "pekespor".

Har 98 jeg da, så det er kanskje ulikt. Dessuten har jeg trådløs mus, med egen driver, så det kan godt hende den er annerledes enn slik den var før da jeg brukte den innebyggede musen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...