Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å "furte"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min kjære hadde en krangel for tre dager siden. Det er ikke noe veldig alvorlig, jeg trodde vi var ferdig med det. Men etter tre dager nekter han fortsatt å prate med meg, være i samme rom osv. Veldig frustrerende med tanke på familien..

Jeg skjønner at jeg ikke bør presse meg på, men hva gjør man når personen ikke vil prate om det/finne en løsning?

Anonymous poster hash: 26d8b...147

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Vaksne menneske furtar ikkje

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

I min familie furter vi i maksimalt en time, så er det over. Samme hva det er. Man blir sint, furter litt over det og gjør sine følelser formidlet, og så er man ferdig og smiler til hverandre.

Jeg registrerer at verden utenfor vår familieboble ikke fortoner seg i nærheten på samme måte. Jeg har en bekjent som kan furte i bokstavelig talt flere år for noe de fleste ville ristet på skuldrene av og avfeid som; "kjipt gjort, men sånn er livet".

Silent-treatment og furting over lang tid er destruktivt, ufattelig barnslig, og ikke minst helt vanvittig egosentrist. Folk som oppfører seg slik fortjener flat lanke.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I min familie furter vi i maksimalt en time, så er det over. Samme hva det er. Man blir sint, furter litt over det og gjør sine følelser formidlet, og så er man ferdig og smiler til hverandre.

Jeg registrerer at verden utenfor vår familieboble ikke fortoner seg i nærheten på samme måte. Jeg har en bekjent som kan furte i bokstavelig talt flere år for noe de fleste ville ristet på skuldrene av og avfeid som; "kjipt gjort, men sånn er livet".

Silent-treatment og furting over lang tid er destruktivt, ufattelig barnslig, og ikke minst helt vanvittig egosentrist. Folk som oppfører seg slik fortjener flat lanke.

Jeg har jo prøvd å prate, men det går ikke. Han er grådig fornærmet, selvom jeg har sagt at det også er "min skyld". Jeg har prøvd å snu på det, være hyggelig, spørre om jeg skal lage mat, sendt koselige meldinger osv.

I to dager har jeg spurt om vi kan prate om det, sånn at vi kan bli ferdig å ha det hyggelig. Men får beskjed om at han vil være alene til "det går over"....

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 981c4...b28

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg kunne være sur på eksen da vi la oss på kvelden. Da jeg våkna, la jeg meg nærmere han, strøk litt på han, og så husket jeg at jeg egentlig var sur. Men ikke hvorfor, så det stakk ikke så dypt.

Vi kunne furte og være fra hverandre noen timer.. Og så kanskje snakke om ting igjen, eller riste det av oss.

Han jeg er sammen med nå foregår ting mer brått med. Og så er det brått over, og vi smiler/koser litt. Jeg har behov for litt fysisk avstand hvis jeg er irritert, men synes det er så godt å raskt være nær han igjen, og huske at vi vil det beste for hverandre.

Det er jo helt håpløst å gå rundt å være sur i flere dager. Ingen er tjent med det, kanskje spesielt ikke den sure selv. Dere må jo komme frem til en løsning! Vet ikke hvordan du skal få han til å forstå det....

Anonymous poster hash: e9968...fff
AnonymBruker
Skrevet

Etter barneskolen er over er det ikke akseptabelt å furte. Det er barnslig, og fører ikke med seg noe produktivt i det hele tatt! Skulle kjæresten min ha furtet, ville han kjapt fått beskjed om å skjerpe seg.

Vi er da voksne mennesker med evnen til å prate og kommunisere problemer og følelser

Anonymous poster hash: b1624...598

• Liker 5
Skrevet

Jeg har jo prøvd å prate, men det går ikke. Han er grådig fornærmet, selvom jeg har sagt at det også er "min skyld". Jeg har prøvd å snu på det, være hyggelig, spørre om jeg skal lage mat, sendt koselige meldinger osv.

I to dager har jeg spurt om vi kan prate om det, sånn at vi kan bli ferdig å ha det hyggelig. Men får beskjed om at han vil være alene til "det går over"....

Hva gjør jeg?

Han respekterer deg ikke for fem flate øre. Jeg ville tatt det som et solid hint og slengt et brutalt ultimatum i trynet hans i retur: "Bli ferdig med furtingen og snakk til meg som et normalt menneske, ellers går jeg ifra deg".

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare uten å vite hva saken gjelder. Selv om du ikke syns det var alvorlig så kan det hende han gjør det uten at noen av dere nødvendigvis tar feil.

Det at han ikke vil se deg betyr ikke automatisk at han furter eller kjører en silent treatment taktikk, kanskje han bare ikke har noen gode følelser ovenfor deg nå og at han tenker det ikke vil føre noe godt med seg og møtes.

Anonymous poster hash: 4afe6...3a1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare uten å vite hva saken gjelder. Selv om du ikke syns det var alvorlig så kan det hende han gjør det uten at noen av dere nødvendigvis tar feil.

Det at han ikke vil se deg betyr ikke automatisk at han furter eller kjører en silent treatment taktikk, kanskje han bare ikke har noen gode følelser ovenfor deg nå og at han tenker det ikke vil føre noe godt med seg og møtes.

Møtes? Vi bor i samme hus med barn. Da blir det veldig trasig når det går dagesvis uten at han er villig til å "prate om det" og at det bare skal "gå over".

AnonymBruker
Skrevet

Møtes? Vi bor i samme hus med barn. Da blir det veldig trasig når det går dagesvis uten at han er villig til å "prate om det" og at det bare skal "gå over".

Oja.. Nei hvis det er mannen din og dere har barn sammen blir det en annen sak, beklager for å ha skumlest.

AnonymBruker
Skrevet

Damer slutter ALDRI å furte, om de tar pause fra furte Ge så er det for følgende: kjefte, klage og grine!

Anonymous poster hash: 0fdce...45e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damer slutter ALDRI å furte, om de tar pause fra furte Ge så er det for følgende: kjefte, klage og grine!

Da har du møtt feil damer. Noen er faktisk løsningsorienterte ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vokse opp. Evn skaffe deg en mann som ikke oppfører seg som en drittunge.
Kan ikke fatte at par er langsinte på hverandre i krangler, da passer man rett og slett ikke sammen og kommuniserer altfor dårlig om sine følelser og behov, som for meg er grunnleggende i et forhold.

Anonymous poster hash: 19823...0f9
Skrevet

Jeg og min kjære hadde en krangel for tre dager siden. Det er ikke noe veldig alvorlig, jeg trodde vi var ferdig med det. Men etter tre dager nekter han fortsatt å prate med meg, være i samme rom osv. Veldig frustrerende med tanke på familien..

Jeg skjønner at jeg ikke bør presse meg på, men hva gjør man når personen ikke vil prate om det/finne en løsning?

Anonymous poster hash: 26d8b...147

La ham bare holde på, han tester ut sine grenser. Ikke gi deg.

AnonymBruker
Skrevet

La ham bare holde på, han tester ut sine grenser. Ikke gi deg.

Tror du han tester grensene mine? Vi har vært sammen endel år, så tror han egentlig vet hvor de går ;)

AnonymBruker
Skrevet

Da har du møtt feil damer. Noen er faktisk løsningsorienterte ;)

Å grine, kjefte, furte, klage, true og nekte er ingen løsning!

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvis du har behov for å skjelle ut kvinner, synes jeg du skal lage en egen tråd om det. Det er ikke relevant for denne tråden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta ditt kvinnesyn på din egen tråd. Dette har ikke noe med mitt spørsmål å gjøre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror du han tester grensene mine? Vi har vært sammen endel år, så tror han egentlig vet hvor de går ;)

Nja, og nu vil han tøye dem.

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet

Nja, og nu vil han tøye dem.

Er ikke det utrolig barnslig når man er godt voksen?😳 Håper ikke det er bevisst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...