AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Herregud jeg er så lei av å vaske på det trekket nå, er det noen som har tips? Er kun i sofaen hun tisser, går på do i kassa når jeg er hjemme, men sofaen er ettertraktet med en gang jeg går ut døra. Kassa hennes står unna mat og drikke, den er aldri skitten og hun får være ute å lufte seg i bakgården hver morgen.. Har dere noen tips til meg? Hilsend desperat kattedame Anonymous poster hash: 1cd0a...6e4
makkapakka Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 appelsinskall i sofaen...ser litt grisete ut da, men for en overgangsperiode hadde jeg gjort det.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 appelsinskall i sofaen...ser litt grisete ut da, men for en overgangsperiode hadde jeg gjort det. Må jeg skifte ut skallet med tiden? er det når det er ferskt det er mest effektivt? har bestilt feiliway-spray så håper den gjør nytten..Holder på å bli GAL Anonymous poster hash: 1cd0a...6e4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Kjøp også en spray som fjerner kattetiss lukten, de har flere i dyrebutikker. Anonymous poster hash: 10231...d19
makkapakka Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Må jeg skifte ut skallet med tiden? er det når det er ferskt det er mest effektivt? har bestilt feiliway-spray så håper den gjør nytten..Holder på å bli GAL Anonymous poster hash: 1cd0a...6e4 ja når skallet lukter sterkest har det best effekt og da er det ferskt
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Når kattetiss har satt seg så er det så godt som umulig å fjerne. Selv om vi kanskje ikke lukter den lukta lenger,så kan katter fortsatt kjenne den. 1. Ikke la katten i nærheten av sofaen- dette burde være en "no-go" sone for katten, alltid. Jeg fikk tips fra dyrebutikken om et middel som katter ikke liker,som man kan sette forskjellige steder under sofaen (for eksempel) i små beholdere (noe ala den lille hvite ketuchup beholderen på MacDonalds) Dette middelet kan man sette ute i hagen og andre plasser hvor man ikke ønsker at katter skal være. http://www.petworld.no/no/artiklar/get-off-my-garden-450-gr.html Tror det var denne... 2. Hva vasker du kattetisset vekk med? Mulig at det er gammel kattepisslukt fra sofaen som katten kjenner enda 3. Ikke vask med klorin eller ammoniakk, denne lukten tiltrekker katten fordi den minner om urinlukt for dem. 4. Til slutt; katter er VELDIG renslige dyr, og siden kattedoen hennes er ren til alle tider så vil jeg tippe at det enten er gammel urinlukt fra sofaen som katten enda kjenner og tiltrekkes av, eller at det kan være noe gærnt med katten også og du kan kanskje ta hun med på en kontrolltime til dyrlege bare for å utelukke sykdom eller lignende (hvis hun ikke var slik tidligere,men plutselig begynte å tisse overalt). Mest sannsynlig er det at katten rett og slett ikke er "dressert" nok + lukten fra sofaen som gjør at den ikke slutter å tisse der... Anonymous poster hash: b5654...67c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Når kattetiss har satt seg så er det så godt som umulig å fjerne. Selv om vi kanskje ikke lukter den lukta lenger,så kan katter fortsatt kjenne den. 1. Ikke la katten i nærheten av sofaen- dette burde være en "no-go" sone for katten, alltid. Jeg fikk tips fra dyrebutikken om et middel som katter ikke liker,som man kan sette forskjellige steder under sofaen (for eksempel) i små beholdere (noe ala den lille hvite ketuchup beholderen på MacDonalds) Dette middelet kan man sette ute i hagen og andre plasser hvor man ikke ønsker at katter skal være. http://www.petworld.no/no/artiklar/get-off-my-garden-450-gr.html Tror det var denne... 2. Hva vasker du kattetisset vekk med? Mulig at det er gammel kattepisslukt fra sofaen som katten kjenner enda 3. Ikke vask med klorin eller ammoniakk, denne lukten tiltrekker katten fordi den minner om urinlukt for dem. 4. Til slutt; katter er VELDIG renslige dyr, og siden kattedoen hennes er ren til alle tider så vil jeg tippe at det enten er gammel urinlukt fra sofaen som katten enda kjenner og tiltrekkes av, eller at det kan være noe gærnt med katten også og du kan kanskje ta hun med på en kontrolltime til dyrlege bare for å utelukke sykdom eller lignende (hvis hun ikke var slik tidligere,men plutselig begynte å tisse overalt). Mest sannsynlig er det at katten rett og slett ikke er "dressert" nok + lukten fra sofaen som gjør at den ikke slutter å tisse der... Anonymous poster hash: b5654...67c Anonymous poster hash: b5654...67c
Tvist Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Hvor gammel er katten og hvor lenge har du hatt henne? Er hun kastrert og alt det der?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Hvor gammel er katten og hvor lenge har du hatt henne? Er hun kastrert og alt det der? Hun er 5 mnd, har ikkje kastrert henne enda nei. trodde de måtte ha løpetid først? jeg har hatt henne i litt under 2 mnd Anonymous poster hash: 1cd0a...6e4
Minya Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 De må ikke ha løpetid først, de kan fint kastreres før det skjer, men de fleste veterinærer foretrekker at katten har nådd en viss størrelse og antall kilo (1,5 kg) før de kastrerer kjetter, dette fordi det er en vanskeligere operasjon når kjetta er mindre, og jo større de er, jo bedre tåler de narkosen. Jeg kan tenke meg pus er på vei inn i sin første løpetid om tissingen startet nylig, så det er verdt å kastrere henne så snart som mulig.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 4. Til slutt; katter er VELDIG renslige dyr, og siden kattedoen hennes er ren til alle tider så vil jeg tippe at det enten er gammel urinlukt fra sofaen som katten enda kjenner og tiltrekkes av, eller at det kan være noe gærnt med katten også og du kan kanskje ta hun med på en kontrolltime til dyrlege bare for å utelukke sykdom eller lignende (hvis hun ikke var slik tidligere,men plutselig begynte å tisse overalt). Anonymous poster hash: b5654...67c Anonymous poster hash: b5654...67c De er ikke VELDIG renslige når de pisser i møblene, da. Fy f...noe så ekkelt som kattepisslukt. Hver gang jeg leser tråder eller hører venner snakke om katter som pisser og skiter innendørs, så minner det meg på at jeg aldri, aldri skal anskaffe meg katt. Inntrykket mitt, er at dette er et vanlig problem med katter og at det kan være svært vanskelig å bli kvitt problemene når det først har oppstått. Selv ville jeg ha avlivet eller omplassert en slik katt, dersom sjekk hos veterinær og div. tiltak ikke hadde ført frem innen rimelig tid. Jeg regner med at det blir et hylekor uten like av at jeg mener dette, for her inne mener visst folk at kattens velferd skal gå på bekostning av både familieliv og helse. Anonymous poster hash: acb64...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Jeg regner med at det blir et hylekor uten like av at jeg mener dette, for her inne mener visst folk at kattens velferd skal gå på bekostning av både familieliv og helse. Anonymous poster hash: acb64...ce2 Ikke meningen å avspore tråden; skal gi meg med dette innlegget, men hehe ja sånn er det her på kjæledyrforumet dessverre... Anonymous poster hash: afc67...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Selv ville jeg ha avlivet eller omplassert en slik katt Anonymous poster hash: acb64...ce2 ....Men et katteliv er faktisk en god del mer verdt enn som så. Anonymous poster hash: afc67...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 ....Men et katteliv er faktisk en god del mer verdt enn som så. Anonymous poster hash: afc67...7a2 For mange her inne er visst et katteliv verdt mer, eller like mye som et menneskeliv, ja. Det er det reneste vanvidd, men dessverre sant. Anonymous poster hash: acb64...ce2
MLy92 Skrevet 20. april 2015 #15 Skrevet 20. april 2015 For mange her inne er visst et katteliv verdt mer, eller like mye som et menneskeliv, ja. Det er det reneste vanvidd, men dessverre sant. Anonymous poster hash: acb64...ce2 Hvorfor skulle et katteliv være mindre verdt enn ett menneskeliv? Katten har like mye rett til plass på jorda som ett menneske, en plante eller en fisk......
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #16 Skrevet 20. april 2015 Takk for alle råd, jeg har satt maten hennes i sofaen om dagene, ikke en DRÅPE i sofaen!!! fantastisk Så nå er jeg en LYKKELIG katteeier igjen! Var aldri en tanke å avlive henne pga dette, ville berre ha tips for hvordan ting kunne bli bedre. Anonymous poster hash: 1cd0a...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå