Gå til innhold

Hun ba meg slette bilde.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ut et gammelt bilde av moren min og meg på Facebook hvor vi var i Syden. Et fint bilde hvor hun holder rundt meg. Ikke et stygt bilde av henne. Eller meg for den saks skyld.

Jeg skrev verdens beste mamma og meg under bilde, og fikk med en gang mange likes. Trodde mamma til å like dette bilde, men isteden sier hun: "Nei, uff, slett det!"

Følte meg veldig avvist..

Anonymous poster hash: f04cc...929

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fjern gamla, historie slutt.

Anonymous poster hash: f45d3...3ff

Skrevet

Er hun på Facebook selv da? Jeg hadde nok fått samme kommentar fra pappa fordi han ikke vil ha noe med Facebook å gjøre.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Det er forbudt å legga ut bilete utav løyve.

Eg sa ifra til ei venninne ein gong. Ho hadde lagt ut bilete av ei ung Stjerner. Det likte eg ikkje. Også har eg sendt mail til eks-svigermor og bedt ho fjerne alle bilete av min son (som eg plutselig oppdage ho hadde lagt ut) Sendt mail til eks-svigerinne og.

Skulle berre mangle at dei føler lovverket.

Skrevet

Er hun på Facebook selv da? Jeg hadde nok fått samme kommentar fra pappa fordi han ikke vil ha noe med Facebook å gjøre.

Det er no endå verre I mine aug! Å bli lagt ut ein plass der ein ikkje har konto ein gong.

Kvar er respekten for andre menneske?

Skrevet

Det er nok ikke personlig noe mot deg, men hun vil ikke ha bilde av seg på nettet. Var det bikinibilde?

• Liker 5
Skrevet

Det er no endå verre I mine aug! Å bli lagt ut ein plass der ein ikkje har konto ein gong.

Kvar er respekten for andre menneske?

Ja, jeg er enig. Det var derfor jeg spurte.

Skrevet

Ja, jeg er enig. Det var derfor jeg spurte.

Ah! Då er me einig ;)

Skrevet

Ah! Då er me einig ;)

Bra!

TS: Dette er ikke noe du burde ta personlig, hun vil nok bare ikke legges ut på nett og det må du respektere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er faktisk ulovlig å legge ut bilder av folk uten å spørre om tilatelse først...

Så hvis hun ikke vil ha en masse bilder av seg selv liggende på nett, er det hennes fulle rett! Det er bare å slette bildet, og tenke seg litt mer om neste gang.

Jeg blir også ganske forbanna når folk legger ut bilder av meg, som jeg ikke vet om....

Anonymous poster hash: 5861d...822
  • Liker 5
Skrevet

Ber de om at du sletter bilde så gjør du det.

Neste gang så husker du på å spørre om å få legge ut bilde av noen. Å publisere bilder uten godkjennelse fra de som er avbildet er ikke lov. Finnes noen unntak som bilder av offentlige personer eller offentlig plass uten at et spesigikt menneske er i fokus

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta det personlig TS. Det er ikke alle som liker å ha bilder av seg selv liggende på nettet. Det er nok ikke værre enn det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er litt forskjell her om mor er på facebook eller ikke. Om hun ikke er på facebook så kanskje hun har et anstrengt forhold til nettet? Hvis ikke så synes jeg det er litt smålig av henne å be deg slette bildet. Det er et gammelt bilde og mor ser pen ut, jeg hadde syntes det var veldig kjekt å se gamle bilder av meg selv (så fremt jeg ikke sitter med fingern i nesen eller har DEN dobbelthaka..)

Men jeg tror nok det er veldig mange forskjellige meninger om dette med familie/bilder/nettsider etc... Jeg hadde nok spurt mamma hvorfor hun ville at jeg skulle slettet bildet, om det var noen spesiell grunn. Og så hadde jeg fortalt henne hvorfor jeg la det ut (ville kanskje mimre litt, se tilbake på barndomstiden...)

Anonymous poster hash: 9894d...1b9
Skrevet

Derfor skulle du spurt først! Lær av dine feil. Aldri legg ut bilder av noen uten at de vet det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke hun mente det den måten. Hvis noen legger ut eller viser meg gamle bilder av meg, så sier jeg også "nei, huff. Ikke nødvendigvis for at jeg IKKE vil at andre skal legge ut bilder av meg, men heller for at jeg mener selv at jeg ikke ser ut.

Anonymous poster hash: 6b5e0...9b4
Skrevet

At noen ikke ønsker at et bilde av seg blir publisert har med seg selv å gjøre, ikke med den som publiserer, så det trenger du ikke å ta som en avvisning. Det er ikke teksten hun avviser, men hun er rett og slett ikke komfortabel med at mange mennesker skal se det bildet av henne. Mest sannsynlig synes hun ikke at hun ser pen ut på det bildet (nei, det hjelper ikke at du synes noe annet). Og siden det er et sydenbilde, så er hun også gjerne litt lettkledd? Jeg sier gjerne i fra om noen legger ut "stygge" bilder av meg, og jeg liker jo de som har lagt ut bildene kjempegodt likevel. Det kan være en dobbelthake, cellulitter, eller at bakenden så ekstra svær ut - ting ikke andre legger merke til, men som en selv legger merke til med en gang!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun sa dette fordi hun synes hun ikke var fin.

Anonymous poster hash: f61a0...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...