AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Brukte Mercilon i rundt fem år, hatt et opphold på ca.seks måneder nå for å se hvordan jeg var uten p-piller. Følte jeg hadde bivirkninger ift. humørsvingninger og nedstemthet. Huden min ser nå helt forj****g ut, og jeg ønsker å begynne å bruke p-piller igjen for å få orden på den, samt for prevensjonen sin del. Føler meg kanskje litt mindre nedstemt uten p-piller, men det er litt vanskelig å si. Har noen gode erfaringer med f.eks. Yasminelle? Vet at dette er individuelt, men ønsker å spørre likevel. Anonymous poster hash: afb06...d14
sweg Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 (endret) Innlegget er blitt redigert for svar på spam. Nikee, mod. Jeg aner ikke hvordan Yasminelle funker på huden, men jeg gikk på Diane for å få orden på huden. Kvisene på rygg og bryst forsvant, men jeg hadde maange bivirkninger som vektøkning, sterkere menssmerter, store humørsvigninger osv., så jeg sluttet etter 6 mnd. Ei venninne av meg gikk på Yasminelle, og hun trivdes med den pillen ihvertfall. Hvis du drar til legen, så får du sikkert utskrevet en pille tilpasset deg. Dessverre tror jeg at absolutt alle p-piller fører med seg disse humørsvigningene. Endret 16. april 2015 av Nikee
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Ettersom det er veldig individuelt så kan jeg ikke gi deg noe godt svar. Jeg har prøvd både Synfase, Yasmin og Microgynon. De to første ble jeg litt av et monster av, og Microgynon passet meg utmerket i 4 år, helt til jeg begynte å få en del mellomblødninger. Dermed ble jeg satt på Loette (som jeg egentlig skal få mere mellomblødninger av har jeg skjønt), og har prøvd disse i en drøy måned. Til nå er jeg mye oppblåst, fått mye kviser på brystet, er overfølsom, syns også jeg virker mer paranoid, men jeg har ikke noen mellomblødninger, da Anonymous poster hash: 74b1e...e40
c44 Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Jeg er veldig fornøyd med Diane gått 4 år på det pga kviser. Gikk ikke opp i vekt, fikk kortere og enklere mens og ble kvitt kvisene. Ingen mellomblødninger heller
furks Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 ikke velg cerazette hvertfall! Masse småblødninger til ugunstige tider og to barn ble det av den ;p
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Microgynom synes jeg er de beste. Gått på de i ti år. Har fin hud, merker ikke at jeg har mensen omtrent (ingen smerter, lite blod osv). Jeg har aldri hatt bivirkninger med disse, men har fått mange bivirkninger av andre typer. Har lest et sted at de er en av de "beste" å gå lenge på også. (Har desverre ikke noe link)Anonymous poster hash: a54bd...5ae
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Jeg ble også et monster på Yasmin. Bruker nå Yasminelle og er veldig fornøyd. Har alltid hatt fin hud uten problemer, så kan ikke svare på den biten. Før har jeg også prøvd Loette (helt grei, litt humørsvingninger og microgynon som var bra) Anonymous poster hash: 004a1...161
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Snakk med legen din alle får forskjellgie reaksjoner, men det kan ha noe med hormonnivået ditt som gjør at enkelte merker er bedre når det kommer til plager Anonymous poster hash: cce3c...73c
Omnivore Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Gikk selv på mercilon i 5 år, opphold og nytt merke etterpå. Jeg hadde en del mellomblødninger på mercilon det siste året og bare kluss med pillene ble det også til slutt (derfor opphold) begynte på microgynon og er superfornøyd! Det eneste jeg merker er at jeg blir et hormonmonster om jeg glemmer ei pille, men det trenger ikke gjelde alle.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Zoely! Ny og den beste jeg har hatt. Men det er nok legen som må bestemme, du kan ikke bare velge noe. Han kommer nok med forslag. Anonymous poster hash: b4da3...2bd
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Går på Cerazette, og det har jeg gjort siden jeg startet (17, er nå 23). Jeg har ikke sex, så jeg går fortsatt ikke på dem for prevansjonen sin del. Men under pausene opplever jeg at psyken sliter, huden eksploderer og alt bare er fælt. I tillegg blør jeg veldig mye, og sliter med både PMS-symptomer og at jeg blir veldig dårlig under menstruasjon. Type kan ikke komme meg på jobb de første dagene, så det blir mye fraværsdager ila et år. Cerazette for min del fungerer som en lykkepille. Huden er ren og pen hele måneden igjennom, jeg får ikke det typiske mensen-søtsuget eller PMS generelt, og derfor heller ikke mensen. Å ikke få mensen er min største motivasjon til å fortsette å gå på dem, men stabil psyke er på en sterk andreplass. Selv om jeg kun har opplevd positive effekter på denne pillen, skal det nevnes at det ikke er likedan for alle. Tre av venninnene mine jeg anbefalte den til, begynte å miste masse hår. Så effekten er nok helt individuell, og heldigvis for min del klaffet det på første forsøk. Anonymous poster hash: eae7e...861
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Jeg er veldig fornøyd med P plaster Anonymous poster hash: 4db4b...187
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Jeg brukte Yasmin for å holde huden i sjakk i tenårene, funket veldig bra for meg. Så om kvisene skyldes hormoner ville jeg gitt dem en sjanse. Hadde null sexlyst, la på meg 5 kg og kvalme som bivirkninger, men akkurat i den perioden der veide normal hud opp for det. Har hatt samme bivirkninger på microgynon (denne fikk jeg kviser av) og p-ringen også. Nå har jeg kobberspiral og kommer aldri til å gå tilbake til hormoner. Anonymous poster hash: 2d2e6...39c
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Jeg har brukt cerazette, microgynon og yasmin. Til tross for at jeg skulle ta dobbel dose med cerazette fikk jeg likevel blødninger hele tiden. Microgynon hadde for lite hormoner for min kropp, så den fungerte ikke som prevensjon. Gynekologen ble ganske sjokkert over at jeg fikk eggløsning på dem, for det viser ihvertfall at jeg ikke kan stole på microgynon. Så den jeg er mest fornøyd med er yasmin. Anonymous poster hash: 6d86b...cd7
eliano Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 (endret) Jeg gikk på lorette 28.. Det funket veldig dårlig. Så anbefaler ikke den Endret 21. april 2015 av eliano
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå