Gå til innhold

Kaker til konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har konfirmant denne våren og jeg er så usikker på om hvor mange kaker vi skal ha? Nå driver jeg selv innenfor konditoryrket å har vel vært oppgitt mange ganger over att folk har ALT for mye kaker. (Litt spøk) men nå er jeg der selv å livredd for at det blir for lite😊

Vi blir 35 stk og skal ha koldtbord.

Når vi giftet oss var vi ca 50 stk og hadde utenom 3etg kake ca 8-9 kaker,å det var en 1/2 kake igjen. Da kjente jeg panikken bre seg når bryllupskake var borte på ett blunk.

Har dere noen forslag der ute?

Anonymous poster hash: 59fc0...4f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min konfimasjon kjørte vi tradisjonelt nordnorsk kakebord. Ca en kake til hver... Det var rikelig ;)

Der er det også vanlig å invitere naboer og venner på skalkfest dagen etter konformasjonen.

vi hadde marsipankake, bløtkake uten marsipan, suksessterte, gelekake( 80-tallet), sjokoladekake, tropisk aroma, verden beste, mormonsen og skumkake.

Vi var ca 25 stykker på konfirmasjonsdagen og rundt 15 stykker til kaffe dagen etter.

Anonymous poster hash: 421f4...2f7
Gjest hells bells
Skrevet

Vi blir 20 personer. Har planlagt ostekake, fromasjekake, sjokoladekake, kransekake , marsipankake og verdens beste. Skal også ha et fruktfat i tillegg.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo alltids ha 1-2 kaker liggende på lur om det skal gå tomt.
Da jeg konfimerte meg så var det 25 gjester, og om jeg husker rett så var det 5 kaker.

To ble igjen. Dette var kakene som ble kjøpt inn fra en privatperson som er veldig kjent for de fine kakene hennes. Fin var det jo, men den smakte plastikk pga all pynten. Oreo-kaken jeg og kusinen min lagde rett før selskapet, som var paddeflat og så ut som en haug med jord forsvant først.

Anonymous poster hash: 3f7f0...f36
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo alltids ha 1-2 kaker liggende på lur om det skal gå tomt.Da jeg konfimerte meg så var det 25 gjester, og om jeg husker rett så var det 5 kaker.To ble igjen. Dette var kakene som ble kjøpt inn fra en privatperson som er veldig kjent for de fine kakene hennes. Fin var det jo, men den smakte plastikk pga all pynten. Oreo-kaken jeg og kusinen min lagde rett før selskapet, som var paddeflat og så ut som en haug med jord forsvant først. Anonymous poster hash: 3f7f0...f36

jeg lager jo marsipankaken selv siden jeg er utdannet konditor,men prøver å få familiemedlemmer til og ordne de andre.

Da satser jeg på 8-9 tilsammen.

Anonymous poster hash: 59fc0...4f5

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt en hovedkake (som oftest er marsipankake ol) også 3 kaker utenom, en skål med Twist. Folk spiser seg mett på all den gode maten og da ønsker de fleste bare en lite smakebit av kaken til kaffen. Ikke noe vits i å ha 8 forskjellig kaker. Men pass på at det er en smakebit eller to til alle gjestene fra alle kakene.

Anonymous poster hash: 19b29...ea2

Skrevet

Vi blir ca like mange og her blir det 6 kaker hvorav 2 er langpannekaker.

Panikken råder litt her i gården så jeg kjenner at det garantert kommer til å bli et par til.

Så får vi heller leve på rester noen dager (eller uker som mannen mener)

Skrevet

Jeg tenker heller for mye enn for lite! Mye kan fryses, mye kan gis bort, men blir det tomt så er det faktisk tomt. Verste som finnes som gjest er å ikke tørre å forsyne seg skikkelig fordi det er for lite synes jeg.

Skrevet

Jeg er vant til Sunnmørske kakebord, minimum en halv kake per gjest. Mor/konfirmant baker/kjøper 2-3 kaker, alle tanter baker gjerne en hver og så kommer alltids noen naboer og venner med kake. Alle får spise seg kvalme i selskapet uten at verten trenger å bekymre seg, og neste dag ber man inn naboer og venner på restelag. Dere får helt sikkert mye rester fra koldtbordet også 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...