Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest imperio
Skrevet (endret)

Det er nå godt over et år siden jeg klippet håret hos frisør. For noen måneder siden så fikk ei "venninne" klippe håret mitt, og det ble katastrofalt! Ok kanskje ikke så ille, men det ble langt ifra slik jeg ønsket.
Hun er utdannet frisør btw, hvordan hun i det hele tatt har fått seg jobb som frisør aner jeg ikke, for halve håret forsvant da hun skulle ta en LITEN stuss (her snakker vi om 1 cm, jeg tar godt vare på håret), var ned til rumpa og endte opp med skulderlangt, og alt i en lengde da det ble for kort til å klippes opp. Hun krevde så 800 kr for det (!!!!) men sa 150 før klippen, men påsto det ble mer arbeid (fordi hun fucket opp) enn planlagt. Og nei, vi er ikke venner lengre, jeg la i fra meg 150 på bordet og dro min vei, har ikke giddet å snakke til hun siden den gang. Da hun dro hjem til min mor for å kreve resten av pengene! Makan til frekkhet skal man lete lenge etter.
Anyway,

Jeg bruker aldri å gjøre noe fancy med håret, klipper det litt opp og stusser. Hater når hele håret er i en lengde, synes det ser forferdelig ut, og jeg har krøller så da ser det enda verre ut, så må klippe det opp for at det skal se OK ut.

Sitter nå å ser på priser, og alle frisørsalongene jeg vet om tar 450++!!! Er det virkelig så himla dyrt?! Er det ingen som tar rundt 200 for en klipp lengre?
Her er det snakk om en liten stuss og bitte litt klipp for å få litt mer form på håret, betaler fader meg ikke 500 for det. Kall meg grådig, men det finnes da grenser.
Når man attpåtil aldri får det man ønsker, så betaler jeg ikke 500 for å være ufornøyd i et halvtår før håret at vokst ut slik jeg ønsket å ha det i utgangspunktet.

Vet du om noen plasser som er litt rimeligere i pris, og gjør en vanlig jobb. Ingen er flinke, har prøvd mange forskjellige plasser, seniorfrisører og lærlinger, alle ødelegger håret mitt og får ALDRI det jeg ønsker.
Trenger ikke å være et bestemt sted, men firma, altså H2 eller klipperiet (som forøvrig tar blodpris), det er Trondheim det er snakk om men du kan altså anbefale div firmaer eller hva jeg skal kalle det.

Endret av imperio
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer fra by til by, og fra salong til salong. Vil du ha en frisør som ikke er så dyr, så skal du faktisk gå til de mindre salongene, og ikke til frisør-kjedene. Det er det mange som ikke vet. Jeg får det for 350 kr (uten hårvask) i en mindre salong i en mellomstor by. For noen år siden var jeg innom en Tango-salong i Bergen som skulle ha 670 kroner klippen.. Da kosta det sikkert det samme på Tango i min by...

Gjest imperio
Skrevet

Har sjekket alle jeg vet om, store og små.
Men alle tar 500 for kun klipp.

Behøver å vite pris på forhånd, slik at jeg vet hvor mye jeg må spare.

Skrevet

Du er i Trondheim, da er det vel bare sånn. Kan du ikke dra til Melhus eller Vikhammer og se om det er en billigere frisør der da? :P

Gjest imperio
Skrevet

Har ikke bil :( Men har vært på Melhus og da sjekket jeg, dyrt der jeg sjekket ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Her må man regne med rundt 650 for en vanlig dameklipp(medium-langt hår). Det er i nord-Norge.

Anonymous poster hash: 22838...737
  • Liker 1
Skrevet

Det går vel buss til både Melhus og Vikhammer

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler 450 for stuss i Stavanger, jeg har hår til under brystene, og skal bare ta kanten 2 cm hver gang.

Anonymous poster hash: 95758...47b
Skrevet

Å hjelpes, jeg trodde det var dritdyrt å bare stusse her jeg! Jeg synes 500 kroner for bare en stuss er unødvendig dyrt, og det gjør at jeg klipper meg veldig sjeldent.

Men 800 kroner for å få håret totalt ødelagt basert på dine preferanser? Ærlig talt!

Det jeg har funnet ut er at kvinnelige frisører er ubrukelige. Det skal klippes rett av, og så er det styling de bruker etterpå. Uansett hva jeg ber om. Å bruke masse styling er ikke det jeg kaller for "lett å vedlikeholde" for å si det sånn...

Mannlige frisører har jeg bedre erfaring med, og min favoritt så langt er en som jobbet å Nordbysenteret i 2011. Men dessverre litt vel langt å kjøre fra vestlandet til Nordbysenteret hver gang jeg trenger en klipp :P

Gjest imperio
Skrevet

Det var en frisørsalong eid og styrt av "utlendinger" (vet ikke hvor de kom ifra, så bruker bare det ordet). Og de gjorde en fantastisk jobb, for en billig penge. Aldri vært så fornøyd før, men de har nå lagt ned. Bare menn som jobbet der.
Har ikke peiling på om de flyttet til et annet sted i Trondheim, husker ikke navnet på salongen.

Skrevet

Billigere når en lærling klipper deg, er jo mange der som er like gode som ferdig utdannede frisører. Men sist jeg klippet hos lærling kom det allikevel på 350 (enkel klipp som tok 10 min).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synd du ikke bor i Oslo, for jeg vet om mange innvandrersjapper hvor frisørene er dyktige uten å ta blodpris for jobben. Bare synd mange har fordommer mot å gå til slike og heller betaler 500,- mer for en klipp hos kjedefrisør eller en "norsk" frisør.

Anonymous poster hash: 8943c...419
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig syke priser for klipp. Og dårlig lønnet arbeid for frisørene.

Anonymous poster hash: 1b0b7...776

Skrevet

Dra på Charlottenlund VGS. Lærlingene har sånn "frisørdag" hver torsdag, og de klipper hår under 200-lappen har jeg hørt. Venninna mi pleier å farge håret sitt der for ca. 300 kr, og hun har hår helt ned til rumpa. De har aldri ødelagt det, så de kan ikke være verre enn venninna di :P

http://charlottenlund.vgs.no/Tjenester/Frisorsalongen/

• Liker 2
Skrevet

Det billigste jeg har fått en hårklipp i en salong var hos en lokal frisør der jeg kommer fra. De tar vel rundt 400 kroner for en dameklipp.

AnonymBruker
Skrevet

Dra på Charlottenlund VGS. Lærlingene har sånn "frisørdag" hver torsdag, og de klipper hår under 200-lappen har jeg hørt. Venninna mi pleier å farge håret sitt der for ca. 300 kr, og hun har hår helt ned til rumpa. De har aldri ødelagt det, så de kan ikke være verre enn venninna di :P

http://charlottenlund.vgs.no/Tjenester/Frisorsalongen/

Ikke dra på Picasso Sirkus! Jeg klipte meg hos lærling, og jeg såg ikke UT etterpå. Ikke ville hun klippe mer heller for "da ble jeg så stygg". Jeg har krøller, så når rettet ut håret mitt, så dro hun såvidt gjennom det, ellers måtte jeg betale. Ikke kom det en frisør og sjekket heller. Så jeg har dårlig erfaring derfra

Anonymous poster hash: 71765...4a0

AnonymBruker
Skrevet

Du får klippe deg selv da, eller ta med et bilde til frisøren av klippen du ønsker deg så du blir fornøyd. Ikke verre.

Klipp hos lærling koster 350kr her jeg bor. Blir man ikke fornøyd er det faktisk lov å si i fra og man kan be en seniorfrisør rette opp hva du syntes ble galt.

Anonymous poster hash: fee54...b1f

• Liker 2
Skrevet

Ikke dra på Picasso Sirkus! Jeg klipte meg hos lærling, og jeg såg ikke UT etterpå. Ikke ville hun klippe mer heller for "da ble jeg så stygg". Jeg har krøller, så når rettet ut håret mitt, så dro hun såvidt gjennom det, ellers måtte jeg betale. Ikke kom det en frisør og sjekket heller. Så jeg har dårlig erfaring derfra

Anonymous poster hash: 71765...4a0

Hmm, dit skal jeg ikke dra :P Har hørt at frisørsalongene på Sirkus ikke er så bra generelt sett, og de tar veldig mye for en klipp...

Gjest imperio
Skrevet

Synd du ikke bor i Oslo, for jeg vet om mange innvandrersjapper hvor frisørene er dyktige uten å ta blodpris for jobben. Bare synd mange har fordommer mot å gå til slike og heller betaler 500,- mer for en klipp hos kjedefrisør eller en "norsk" frisør.

Anonymous poster hash: 8943c...419

Jeg vet! Jeg anbefalte de til alle jeg kjente, både mamma, tante, og to søstre var storfornøyd. Og de anbefalte de videre også. Mange var negative og fordomsfulle, og de aner ikke hvor dum de var. Klagde over blodpriser også her serverer jeg de en fantastisk sjappe med gode priser og flinke frisører.

Skrevet

De siste årene har jeg kun opplevd å kunne klippe håret for under 600 i bygder. I byen er det alltid dyrere enn på bygda.

For en stuss må det jo være bra nok med en lærling? Innvandrerfrisører er også rimelige. Du kan også se om du finner noen som har salong hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...