Gå til innhold

En nordmann i psykisk ubalanse

Anbefalte innlegg

Gjest Indianlady
Skrevet

Hei

Her er er det en sogndøling som har begått drapet på sin lille bror,grunnet pub nekt.Han er nok i psykisk syk slik somalieren var angående trikke drapet i Oslo.

Det skal bli gøy å se hvr mye skriverier det blir av dette.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=240759

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Så lenge han ikke er asylsøker eller brun i huden er det ingen grunn til å diskutere dette mer.

Det er tross alt en "familietragedie", og da er jo diskresjon viktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det er påfallende hvor ofte slike ting skjer i Sogn og Fjordane.

Resten av innlegget uskrevet. Trøffelheltens selvmoderering

Gjest Indianlady
Skrevet
Så lenge han ikke er asylsøker eller brun i huden er det ingen grunn til å diskutere dette mer.

Det er tross alt en "familietragedie", og da er jo diskresjon viktig.

Jo det er like viktig det å diskutere dette da.Det er også tragedie for asylsøkere som ikke får den hjelpen de har krav på,og det er politikerenes skyld.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor handlinger som enkelte gjør skal ha noe med hudfarge å gjøre!Kan man ikke bare diskutere det som har skjedd uten å trekke inn hudfargen?Jeg synes det er like tragisk om det er en nordmann som har drept/blitt drept eller en asylsøker/utlending!

Skrevet
Jeg synes det er like tragisk om det er en nordmann som har drept/blitt drept eller en asylsøker/utlending!

Kanskje vi bare skal omtale oss som mennesker og jordboere?

Waco

Skrevet

Er ikke det nok?Vi er jo alle mennesker hvit eller mørk

Skrevet
Er ikke det nok?Vi er jo alle mennesker hvit eller mørk

Er enig.... mennesker er vi allesammen. Men er det nødvendigvis riktig å bevilge mer til psykiatrien....?

Kanhende vi en dag psykatrierer oss ihjel?

Ta f eks usa... nesten hele befolkningen går på sovemedisin.

Et annet eksempel, ta psykologistudinene på blindern....det er de som har mest tilbøyelighet til å ta selvmord...

Kanskje psykiatrien er et slags termostat som viser hvordan det står til med samfunnet, og kanskje det er samfunnsprossesser som burde forandres i stedet for å bevilge et uendelig til en psykiatri som til syvende og sist kun er et tankespill...?

Et tredje eksempel.... for 100 år siden var omtrent den eneste diagnose dem skrev ut på gaustad, - "pasienten lider av nervøs mastrubasjonstrang"....

Waco

Gjest Anonymous
Skrevet

Forfriskende å lese om et drap som begås av etniske nordmenn for en gangs skyld.

Skrevet
Jeg skjønner ikke hvorfor handlinger som enkelte gjør skal ha noe med hudfarge å gjøre!Kan man ikke bare diskutere det som har skjedd uten å trekke inn hudfargen?Jeg synes det er like tragisk om det er en nordmann som har drept/blitt drept eller en asylsøker/utlending!

Ja. Så idiotisk å tro det blir mer skriverier fordi at en "svarting" gjorde noe galt. Det skrives om at "de svarte" gjør noe galt, fordi de gjør noe galt! :roll:

Var veldig mange svarte i orderudsaken liksom... :hoho:

Men nå skrives det vel snart om at nordmenn er rasister fordi det skrives for liiite om at "de hvite" gjør en kriminellhandling :hoho::hoho::hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Catia - tror poenget med tråden gikk deg hus forbi.

Les gjennom en gang til..

Skrevet
Han er nok i psykisk syk slik somalieren var angående trikke drapet i Oslo.

Er ikke dette å dra det litt vel langt? Det er vel ikke sånn at hver gang noen dreper noen, så må de være psykisk syke?

Jeg synes folk skal være forsiktige med å spekulere i årsak til drap, samma f.. hvilken hudfarge gjerningsmannen har. Å bare gå ut fra at folk som dreper er psykisk syke er en feiltagelse som er ganske horribel.

Skrevet
Å bare gå ut fra at folk som dreper er psykisk syke er en feiltagelse som er ganske horribel.

Hvorfor mener du folk dreper, - ondskap?

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen dreper for de er psykisk syke, sinnsyk i øyeblikket, sjalusi..... osv osv... mange grunner

Skrevet

Noen dreper for de er psykisk syke, sinnsyk i øyeblikket, sjalusi..... osv osv... mange grunner

Bare vi er enige om at det alltid er bakgrunner for overlagt drap... f eks motiv....

Skrevet

Selv tror jeg svært få av drapene er begått av psykisk syke, og da mener jeg folk som er mer eller mindre kronisk syke. Det jeg derimot tror er et svært mange som dreper er "sinnsyke i gjerningsøyeblikket". For å være ærlig så synes jeg ikke at det å poberope seg "sinnsyk i gjerningøyeblikket" som grunn til å bli frikjent, noe mange prøver. For meg så virker det som man bruker termen "sinnsyk i gjerningøyeblikket" der hvor gjerningsmannen får panikk ved krangel eller mens han/hun gjør en annen kriminell handlig som går skjeis...f.eks. ran.

Skrevet

kjell, da er det vel bare en tilfeldighet at mange av de som begår drap er psykatriske pasienter som har blitt utskrevet noen dager for tidlig?

Waco

Skrevet

Det også. Og fordi de er psykisk syke. Og mange andre grunner. Det jeg reagerer på her er at trådstarter automatisk konkluderer med at drapsmannen er psykisk syk, og "ser fram til" skriveriene i media. Det er ingen som har sagt at drapsmannen er psykisk syk, og nettopp derfor er det en feiltakelse å referere til han som det. Og det er en horribel feiltakelse fordi man spekulerer i årsaksforhold som i utgangspunktet ikke eksisterer. Man spekulerer i, og lager debatt om, noe som ikke er sikkert. Man vet ikke. Dette blir omtrent som med drapet i Førde, der en innlegger her på KG konkluderte med at det var en vinningsforbrytelse, siden både veske og mobiltelefon var stjålet. Noe det altså ikke var.

Skrevet
kjell, da er det vel bare en tilfeldighet at mange av de som begår drap er psykatriske pasienter som har blitt utskrevet noen dager for tidlig?

Waco

Det er ikke så mange som ER psykiatriske pasienter. Kan bare huske 1-2 drap av en psykiatrisk pasient det siste halve året. Det som derimot ofte blir hevdet av familie og forsvarer (Sikkert for å beskytte gjerningsmannen/skylde på samfunnet) er at han/hun BURDE vært fanget opp av psykiatrien. Og det er stor forskjell på BURDE VÆRT og ER.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...