AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Skal flytte sammen med min kjære til sommeren og vi har diskutert litt rundt det med kontoer og økonomi. Vi har tenkt til å ha følgende kontoer. Felles regningskonto. Denne skal vi begge disponere og ha hvert vårt kort til. Utgifter her er husleie, strøm, internett, tv og mat samt litt satt av til fritidsaktiviter som vi kan kose oss sammen for. 2. Spare konto 1. Her setter vi inn en liten sum i mnd hver. Denne kontoen er ment som buffer konto. 3. Sparekonto 2. Her spares det til ferie og bryllup. I tillegg skal jeg ha 3 personlige kontoer. En til mitt eget forbruk, et til regninger og evt 1 til sparing. Men jeg synes det blir fryktelig mange kontoer å forholde seg til. Hva tenker dere og hvordan løser dere dette? Han også forøvrifg kommer til å ha 2 eller 3 kontoer på seg så totalt sett blir det jo 9 kontoer noe som er mye etter min mening. Anonymous poster hash: 7dfff...7c4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Hva er problemet med å ha mange kontoer da? Anonymous poster hash: 0a59c...1e7
Gjest Wei Wei Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Jeg har en bruks konto som fungerer som regningskonto og lønnskonto; og en bufferkonto/sparekonto. De samme to typer konti har kjæresten. For å gå ned i antall konti kan du slå sammen din egen regningskonto og lønnskonto. Hvor mange personlige regninger kan du ha igjen etter de faste er betalt av felles regningskonto?
Gjest Blondie65 Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 (endret) Jeg ville ikke hatt kort til regningskontoen, jeg ville hatt en egen konto for mat/husholdning der begge hadde kort. Jeg ser heller ikke problemet med mange konti, i dag kan man jo navngi dem i nettbanken også. I min verden er det ikke unaturlig at et par har følgende felleskonti: - mat/husholdning med kort - regningskonto uten kort - fellesbuffer sparing - felles langtidssparing (ferie osv) Det er heller ikke unaturlig at en har både regning og kortkonto privat samt en eller annen egen sparing. At det er mange konti spiller vel liten rolle? Jeg har i tillegg til dette en konto der jeg setter av et fast beløp hver måned til regninger som kommer sjeldnere enn hver måned, f.eks forsikring, abonnement, veiavgift, NRK lisens, etc. Dermed går jeg ikke konkurs den måneden disse kommer. Endret 15. april 2015 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå