Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med lønnsslippen min? Kommune..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mars jobbet jeg 3 dager, der to var turnushelgen min.

Altså hadde jeg en ekstravakt.

Kan noen hjelpe meg å forklare lønnsslippen min? For jeg forstår ikke hvorfor jeg får så mye lønn😜

Timelønn, og kvelds/helgtillegg skjønner jeg da, men ikke det andre:)

Hva er ulempelønn?

Og månedslønn? Jeg har jo fått timelønn?

Hjelpes, så innviklet..😉

Anonymous poster hash: 58062...426

post-37809-0-12437300-1429044576_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra denne lønnslippen så har du helgen din + 20,5 timer ekstravakt. Der det står kvelds og helgetillegg mener man tilleggene ut fra ekstratimene dine. Ulempe kveld og helg er de faste tilleggene du får ved å gå i fast helgestilling. Ekstravakter blir forøvrig stort sett utbetalt mnd etterpå. Dvs at de 20,5 timene du har fått lønn for nå nok er for februar mnd. Noen kommuner og sykehus regner en mnd som en hel mnd. Andre regner mnd fra f.eks 12 februar til 12 mars.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Riktig som hun over sier. Jeg har forøvrig helt lik lønnsslipp som deg :)

Anonymous poster hash: 9663b...6e0

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra denne lønnslippen så har du helgen din + 20,5 timer ekstravakt. Der det står kvelds og helgetillegg mener man tilleggene ut fra ekstratimene dine. Ulempe kveld og helg er de faste tilleggene du får ved å gå i fast helgestilling. Ekstravakter blir forøvrig stort sett utbetalt mnd etterpå. Dvs at de 20,5 timene du har fått lønn for nå nok er for februar mnd. Noen kommuner og sykehus regner en mnd som en hel mnd. Andre regner mnd fra f.eks 12 februar til 12 mars.

Ok, takk for svar:)

Så månedslønna er det jeg får fast hver mnd? Og ulempelønnen?

Jobber hver tredje helg, så da blir det en helg noen mnd, og to helger noen mnd.. Men de to er det samme uansett?

Beklager at jeg sikkert spør dumt, men har nettopp begynt..

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar:)

Så månedslønna er det jeg får fast hver mnd? Og ulempelønnen?

Jobber hver tredje helg, så da blir det en helg noen mnd, og to helger noen mnd.. Men de to er det samme uansett?

Beklager at jeg sikkert spør dumt, men har nettopp begynt..

Enkelt svar, ja 😊

Du er ansatt i en fast 13,38 % stilling og får utbetalt lønn hver måned etter denne stillingsprosenten. Noen ganger en og noen ganger to helger i måneden. Det er regnet ut etter et snitt for hele året. Jobber du ekstravakter så får du timelønn i tillegg til den faste lønnen din.

Anonymous poster hash: 515ba...e7e

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Du har fått fastlønn ut fra din 13% stilling og vanlig timelønn for ekstravakter på ca 20 timer. vil tro ekstravaktene er fra mars. Når startet du i fast stilling?

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt svar, ja 😊

Du er ansatt i en fast 13,38 % stilling og får utbetalt lønn hver måned etter denne stillingsprosenten. Noen ganger en og noen ganger to helger i måneden. Det er regnet ut etter et snitt for hele året. Jobber du ekstravakter så får du timelønn i tillegg til den faste lønnen din.

Anonymous poster hash: 515ba...e7e

Tusen takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet du kun en ekstravakt? Det ser ut som om du har fått timelønn for mer enn det, siden det er 20 timer.

Kode 112 og 113 er tillegg for kveld og helg når du har ekstravakter. 510 og 511 er tillegg for kveld og helg i turnusen din.

Anonymous poster hash: 9663b...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...