boblesaft Skrevet 14. april 2015 #1 Del Skrevet 14. april 2015 Har begynt å gå ned i vekt, men det har stoppa opp litt. Drikker en del eplejuice til frokost og kvelds, men vet at det dessverre ikke er spesielt sunt. Hjelper det noe å bytte over til saft av typen Fun eller ZerOh? Har så lite lyst til å drikke vann til hvert eneste måltid, drikken er en viktig del av måltidet for meg, og bør smake ordentlig godt. Drikker vann som tørstedrikk ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grrwaffmjau Skrevet 14. april 2015 #2 Del Skrevet 14. april 2015 Ja, den saften er jo kalorifri, noe juice ikke er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblesaft Skrevet 14. april 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 14. april 2015 Hmm, den er kanskje sukkerfri også? Det virker bare for godt til å være sant om jeg liksågodt kan drikke den i stedet for vann til måltider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizliz Skrevet 14. april 2015 #4 Del Skrevet 14. april 2015 Hmm, den er kanskje sukkerfri også? Det virker bare for godt til å være sant om jeg liksågodt kan drikke den i stedet for vann til måltider! Det vil nok hjelpe en del det ja om du drikker mye juice,så kan det faktisk utgjøre en del kalorier på en dag. Det er derfor man ikke bør drikke i seg kalorier mm man vil opp i vekt, da drikke gir liten metthetsfølelse. zeroh og fun light har ca 0 kalorier ( kanskje 1-3 kalorier ) pr liter isj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 14. april 2015 #5 Del Skrevet 14. april 2015 Vet ikke hvordan kostholdet ditt er ellers, men hvis du tror det er juicen som gjør at du har stoppa så er det nok best å bytte den ut. Uansett, så sparer du mange kalorier på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblesaft Skrevet 14. april 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 14. april 2015 Vil si at kostholdet mitt har blitt ganske bra ellers nå, altså Men jeg drikker som sagt mye juice, så det kan fort være der noe av det ligger! (Selvfølgelig ikke alt nei, heh) Drikker lettbrus til fredagsmiddagen da, men noe må man få unne seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #7 Del Skrevet 14. april 2015 For mye juice er ikke bra nei. Ville heller spist kaloriene mine, enn å drikke de Anonymous poster hash: 21a9e...ce2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 14. april 2015 #8 Del Skrevet 14. april 2015 Hmm, den er kanskje sukkerfri også? Det virker bare for godt til å være sant om jeg liksågodt kan drikke den i stedet for vann til måltider! Vann er bedre enn saft uansett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 14. april 2015 #9 Del Skrevet 14. april 2015 Vil si at kostholdet mitt har blitt ganske bra ellers nå, altså Men jeg drikker som sagt mye juice, så det kan fort være der noe av det ligger! (Selvfølgelig ikke alt nei, heh) Drikker lettbrus til fredagsmiddagen da, men noe må man få unne seg Et glass eller to med lettbrus en dag i uka har ikke mye å si. Drikker selv et glass til middag både fredag, lørdag og søndag uten at det får noen konsekvenser. Noen lørdager er jeg til og med så gærn at jeg spiser litt sjokolade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer lady Skrevet 14. april 2015 #10 Del Skrevet 14. april 2015 Vann er bedre enn saft uansett. Vann er sunnere enn saft uansett. .... ikke bedre :-P (min mening he he ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.s Skrevet 15. april 2015 #11 Del Skrevet 15. april 2015 Altså vann, sukkerfri/kalorifri saft eller brus, drikk hvilken av de du vil, det er likevel ingen kalorier i det! Juice er jo på lik linje med ren sukkerholdig brus, trodde alle visste det i våre dager. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 15. april 2015 #12 Del Skrevet 15. april 2015 Juice får man gode næringsstoffer fra, det gjør du ikke fra saft. Om du vil ha noe annet å drikke, særlig til frokost og kvelds, hva med te? Te er kalorifritt, og også helt fritt for kunstig søting. Finnes mye spennende te. Selv er jeg veldig glad i Pukka sin chai te Den smaker masse av kanel og krydder. God kvalitetste kan man som regel også fint lage usøtet iste av, hvis du ikke vil ha varm drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 15. april 2015 #13 Del Skrevet 15. april 2015 Vann er sunnere enn saft uansett. .... ikke bedre :-P (min mening he he ). Det var egentlig det jeg mente! Dårlig formulert fra min side 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taklampe Skrevet 15. april 2015 #14 Del Skrevet 15. april 2015 (endret) Flytende kalorier er noe av det verste du kan putte i deg. Grunnen til det er at juicen inneholder en god del kalorier som du ikke blir mett av. Istedet for å bare spise frokosten din og få i deg noen kalorier av det, putter du heller i deg BÅDE kalorier fra juicen (som er helt unødvendig) OG maten. Man blir jo ikke mett av flytende kalorier, og dermed blir jo kaloriinntakket mye høyere. Drikker du for eksempel 4 glass juice om dagen, får du i deg ca 450 kalorier. Noe som du godt kunne byttet ut med vann (Eller fun light) og dermed ville du spart alle de kaloriene. Så om du drikker en god del juice, kan det godt være derfor du ikke går ned i vekt. Endret 15. april 2015 av Taklampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 15. april 2015 #15 Del Skrevet 15. april 2015 Flytende kalorier er noe av det verste du kan putte i deg. Grunnen til det er at juicen inneholder en god del kalorier som du ikke blir mett av. Istedet for å bare spise frokosten din og få i deg noen kalorier av det, putter du heller i deg BÅDE kalorier fra juicen (som er helt unødvendig) OG maten. Man blir jo ikke mett av flytende kalorier, og dermed blir jo kaloriinntakket mye høyere. Drikker du for eksempel 4 glass juice om dagen, får du i deg ca 450 kalorier. Noe som du godt kunne byttet ut med vann (Eller fun light) og dermed ville du spart alle de kaloriene. Så om du drikker en god del juice, kan det godt være derfor du ikke går ned i vekt. Hvis du regner fire glass som en liter, ja. Men de færreste drikker vel en hel liter juice om dagen? I 100gr eplejuice er det 43 kalorier, 100gr tilsvarer ca en dl. Så da må du drikke litt over en liter for å få i deg 450 kalorier om dagen. Mer sannsynlig er det vel at hun drikker ca en halv liter juice om dagen, da er det isåfall snakk om ca 200 kalorier, noe som overhodet ikke er ille. Med mindre hun må ligge ekstremt lavt i kaloriunderskudd (1200 kalorier eller mindre) så er det ikke noe galt i det. Jeg skal også ned i vekt og går hos PT, hun har aldri bedt meg om å kutte ned på juice... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #16 Del Skrevet 15. april 2015 Juice får man gode næringsstoffer fra, det gjør du ikke fra saft. Man får noen vitaminer, men fra kjøpejuice er det lite vitaminer. Mange av vitaminene i frukt blir omdannet til andre stoffer etter kort tid (ca 1 time) etter at det har blitt juiceform. Juice er altså bare hakket sunnere enn Coca-Cola. Det inneholder ikke forferdelig mye mer vitaminer og mineraler og like mye sukker. Til og med verre sukker siden mange frukter inneholder mye fruktose som blir til fritt fruktose når man juicer det. Det er mye bedre å spise frukten enn å drikke den. Men skal du først drikke den, drikk den fersk. Anonymous poster hash: 269ec...51b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå