Gå til innhold

Er 1500 kalorier nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er interessert i å gå ned i fettprosent, men også å bygge muskler. Er 155 cm høy, og veier 46 kg. Jogger 2-3 ganger hver uke i tillegg til enkle styrkeøvelser hjemme (20-30 min, høy puls). Sykler/går også en del (1-2 timer per dag).

Er 1500 kalorier for mye, eller er det okei? Vil som sagt gå ned i fettprosent, men også øke muskelmassen (få mer definerte muskler).

Anonymous poster hash: 8e8fd...c31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å gå noe ned, da vekten din er veldig fin ift høyde. Du vil antakeligvis tjene mer på å legge på deg mer muskelmasse - og da ville jeg trent tung styrke, og ikke fokusert på høy puls, da dette ikke bygger muskler. Øk kcal-inntaket til omtrent 1800kcal dagen (sånn omtrent), og tren tung styrke. Har du mulighet for treningssenter?

Skrevet

Enkelt og greit: nei. 1500 kalorier er ikke nok, og spesielt ikke hvis du trener. Det ender bare opp med at kroppen går i "starvation-mode" og du får motsatt effekt. Vil anbefale deg å hvertfall øke til 2000.

Gjest Runforit
Skrevet

Med så mye kardio så får du ikke muskler. Tung styrke, fullkroppsprogram 3 ganger i uka og minimum 2000 kcal så burde du kunne bygge opp litt muskler.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...