Gå til innhold

"Så flink mamma du er"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på butikken med min 2 år gamle datter idag. Vi stod og puttet epler i pose idèt en eldre dame kommer forbi, smiler til oss og sier til meg "så flink mor du er". Dette gjorde virkelig dagen for meg, utrolig godt å få positiv tilbakemelding!

Ville bare dele det her så andre kanskje kan tenke på det til senere, man trenger ikke bare kommentere eller gi stygge blikk dersom man ser noen gjøre ting "feil", hva med å også kommentere når man synes noen gjør en god jobb?

Anonymous poster hash: 0485a...8e2
  • Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg var på butikken med min 2 år gamle datter idag. Vi stod og puttet epler i pose idèt en eldre dame kommer forbi, smiler til oss og sier til meg "så flink mor du er". Dette gjorde virkelig dagen for meg, utrolig godt å få positiv tilbakemelding!

Ville bare dele det her så andre kanskje kan tenke på det til senere, man trenger ikke bare kommentere eller gi stygge blikk dersom man ser noen gjøre ting "feil", hva med å også kommentere når man synes noen gjør en god jobb?

Dette opplevde jeg etter en lang flytur med ungene også. Kjempe hyggelig 😊

AnonymBruker
Skrevet

Dette var koselig å lese😊 har ikke opplevd akkurat dette, men stadig vekk er det hyggelige eldre som stopper for å hilse på datteren min på 9 mnd. Kvinner som menn. Jeg prøver å være Kjempehyggelig fordi jeg har så lyst til at de skal fortsette med det og ikke føle at de er til bry! Datteren min synes det er supert å hilse på 😊

Og for noen uker siden så gikk jeg hjemover med henne i vogna og hun sutret litt fordi vi hadde vært veldig lenge ute og gått og da en dame kom forbi med hunden sin så ble datteren min glad. Denne damen merket dette og kom faktisk tilbake igjen med hunden så jenta mi fikk snakke litt med dem.

Kun én gang har det hendt jeg har fått ett noget surt blikk da min datter hylte av glede i en kø.

Takk for at du deler en sånn ting her.

Anonymous poster hash: 29ae5...047

AnonymBruker
Skrevet

TS her: Jeg har ikke opplevd negative tilbakemeldinger eller stygge blikk, men man leser og hører så mange som kritiserer foreldre som gjør ditt og datt feil og barn som er ute av styr osv. Jeg føler at det resulterer i at man går rundt med hevede skuldre i tilfelle barnet skulle oppføre seg dårlig offentlig i fare for hva alle andre skal tenke. Det blir jo for dumt. Man gjør jo ikke sånn hjemme, hjemme løser man det og blir ikke videre stresset... mens ute er det et minefelt med alle andres meninger og betrakninger.

Ja, jeg lar meg kanskje påvirke for mye av hva andre mener og tenker, det er jeg klar over og prøver å legge fra meg. Men akkurat idag var det så deilig at noen påpekte at jeg var flink! :)

Anonymous poster hash: 568a4...6b4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her: Jeg har ikke opplevd negative tilbakemeldinger eller stygge blikk, men man leser og hører så mange som kritiserer foreldre som gjør ditt og datt feil og barn som er ute av styr osv. Jeg føler at det resulterer i at man går rundt med hevede skuldre i tilfelle barnet skulle oppføre seg dårlig offentlig i fare for hva alle andre skal tenke. Det blir jo for dumt. Man gjør jo ikke sånn hjemme, hjemme løser man det og blir ikke videre stresset... mens ute er det et minefelt med alle andres meninger og betrakninger.

Ja, jeg lar meg kanskje påvirke for mye av hva andre mener og tenker, det er jeg klar over og prøver å legge fra meg. Men akkurat idag var det så deilig at noen påpekte at jeg var flink! :)

Anonymous poster hash: 568a4...6b4

Ja enig, fikk senest idag stygge blikk på en sushisjappe da datteren min jublet av glede og pratet litt høyt fordi hun var opprømt og glad. Hun skallet hodet i bordet og gråt selvfølgelig og da fikk vi igjen stygge blikk. :( Føler at alle hater babyer og at folk egentlig ikke vil se barn der de er :(

Anonymous poster hash: 7a4c4...272

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja enig, fikk senest idag stygge blikk på en sushisjappe da datteren min jublet av glede og pratet litt høyt fordi hun var opprømt og glad. Hun skallet hodet i bordet og gråt selvfølgelig og da fikk vi igjen stygge blikk. :( Føler at alle hater babyer og at folk egentlig ikke vil se barn der de er :(Anonymous poster hash: 7a4c4...272

Hvis man er i en "sjappe" så må man godta litt lyder fra barn, men er man på en litt mer ekslusiv restaurant så vil nok både jeg og mange med meg slippe støy fra barn.

Alt til sin tid.

Forøvrig så syns jeg det er veldig hyggelig når fremmede også kan gi positive tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: c252f...598

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skryter alltid hemningsløst av unger som hjelper foreldrene sine med å pakke ned varer.
Berømmer gjerne foreldrene for å ha godt oppdratte unger i samme slengen.

Av og til gir jeg de en liten kjærlighet på pinne eller en liten sjokolade - dersom den voksne godtar det.

(Noe som på kvinneguiden sikkert vil gjøre meg til en pedofil barnekidnapper, men det driter jeg i)

Den eneste negative reaksjonen jeg har opplevd, i hvert fall ansikt til ansikt,
har vært fra kvinner som har tolket det som om jeg har flørtet med mannen deres :kari:

Endret av O___o
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er i en "sjappe" så må man godta litt lyder fra barn, men er man på en litt mer ekslusiv restaurant så vil nok både jeg og mange med meg slippe støy fra barn.

Alt til sin tid.

Forøvrig så syns jeg det er veldig hyggelig når fremmede også kan gi positive tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: c252f...598

Må bare fortelle liten glad-sak jeg opplevde. Jeg var på bytur med mine to barn på 5 mnd og 4 år. Vi skulle få oss litt mat og gikk inn på et sted jeg trodde serverte litt enkel, rask mat. Idet jeg gikk inn døra, så jeg at det var et mye finere sted enn jeg hadde trodd (hvite duker på bordene etc), så jeg snudde bare og gikk ut. Da kom servitøren og sa at her er alle velkomne! Så vi gikk inn (var alene i lokalet) og fikk super service. Følte ikke at vi forstyrret. Etterhvert kom en annen gjest inn, og da mine barn ble utålmodige, pakket vi raskt sammen for å gå. Jeg unnskylder meg litt til den nye gjesten, for det ble litt bråk akkurat da vi var på vei ut, men fikk et smil og en veldig hyggelig kommentar tilbake.

Anonymous poster hash: 434ec...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en i sin beste trassalder, men har hittils kun opplevd "medfølende" smil når barnet har slått seg vrang i butikker. Kanskje de som har vært der akkurat det og da selv vært foreldre?

Ser for meg at foreldre som selv en gang har opplevd trassalder har større forståelse enn andre.

Anonymous poster hash: 1ed1a...c67

• Liker 3
Skrevet

Jeg har heller ikke opplevd særlig mye negativt ift barna. Jeg har måtte unnskyldt meg en gang da babyen begynte å hylskrike på kafe, men fikk bare "det er ikke noe problem" tilbake.

Eldste datteren min får mye positiv oppmerksomhet, som "så flink du er" og flere ganger en jeg kan telle har hun hatt lange samtaler med fremmede på bussen, fått frukt og kjeks, og et par tilfeller har folk bedt henne om å komme å sitte ved siden av dem. Jeg syns det er kjempe koselig, og det samme syns hun.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal voksne ha skryt for å putte epler i en pose?

Anonymous poster hash: 94a31...93d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant :fnise: OOOO dere putter epler i en pose!! Så fliiinke!!

Anonymous poster hash: 09886...f5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at man forventer eller vil ha skryt, men det er veldig koselig å få positive kommentarer, da man som småbarnsforelder får veldig mye negativt. Ikke nødvendigvis direkte, men blikk og holdninger sier mye.

Anonymous poster hash: 3e07a...b10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svigermor kalte meg en god mor som var så rolig når sønnen min hadde nattskrekk. Han blir jo helt bananas hyler skriker og bukter seg som han skulle ha hatt det vondt og er umulig å få kontakt med. Dette er noe han har hatt siden han var liten, og er vant til at det kan vare noen timer. Hun fikk jo helt sjokk og holdt på å bli hysterisk. Vi skulle ringe legevakta og alt mulig, og der har vi vært en god del ganger før. De finner ikke ut av noe, helt til jeg fikk kontakt med flere mødre med barn som har dette. Fikk sjokk når svigermor sa det som sagt, det første komplimenter på 12 år.

Anonymous poster hash: a74ec...960

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig tråd :)

Jeg er selv 19 år og har ikke barn, men ofte når jeg ser at barn slår seg vrang og at foreldrene ser litt stressende rundt seg, prøver jeg å gi et smil eller hint til foreldrene om at hvertfall jeg syns det går helt fint :) Det et jo helt naturlig at barn gråter.

Anonymous poster hash: dfcea...cf6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det at man forventer eller vil ha skryt, men det er veldig koselig å få positive kommentarer, da man som småbarnsforelder får veldig mye negativt. Ikke nødvendigvis direkte, men blikk og holdninger sier mye. Anonymous poster hash: 3e07a...b10

men er det å skryte av noen som ikke gjør noe spesielt noe poeng i?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig tråd :)

Jeg er selv 19 år og har ikke barn, men ofte når jeg ser at barn slår seg vrang og at foreldrene ser litt stressende rundt seg, prøver jeg å gi et smil eller hint til foreldrene om at hvertfall jeg syns det går helt fint :) Det et jo helt naturlig at barn gråter.

Anonymous poster hash: dfcea...cf6

Og tro du meg, det setter i alle fall jeg pris på :)

Anonymous poster hash: a27ee...52a

AnonymBruker
Skrevet

Frekt av damen å kommentere, man er jo ikke flink mor bare fordi man putter epler i posen.

Anonymous poster hash: f8ffa...59c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke min historie om fremmede da men. Jeg kommer fra en familie som er opptatt av at barn skal oppføre seg og sinne er ikke så akseptert hos bara, da får de kjeft tilbakr. Jeg derimot er opptatt av at jenta mi skal forklare hvorfor hun er sint (selv når hun var to) og ofte kom vi til en forståelse og enighet. Ofte misstolka jeg hvorfor hun var sint feks. Hun fikk ikke viljen sin men forståelse og følelsen av å bmi tatt på alvår. Har fått masse skryt at mamma for at jeg er den mest tolmodige og fornuftige mammaen hun har sett og at hun ser at min oppdragerstil, som er annerledes enn alle andre i familien inklusiv hun selv, var mer fornuftig. Det varmet mye for jeg antok de tenkte jeg var en dillete mamma som skjemmte bort barnet mitt.

Anonymous poster hash: 27d33...ae7

AnonymBruker
Skrevet

men er det å skryte av noen som ikke gjør noe spesielt noe poeng i?

Ja, på en måte så blir det jo det. Skryt betyr ikke nødvendigvis at det er en prestasjon som blir utført, kun at den som skryter blir imponert :) Men det er viktig og la barna bli inkludert i det man gjør (kan jo også hende denne damen hadde iakttatt moren og barnet og sett flere ting) og mange "har ikke tid" til det i en stresset hverdag. Jeg ser ingenting galt i å påpeke en positiv ting iallefall :)

Anonymous poster hash: 4d8f9...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...