Gjest GreenSky Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 Det irriterer meg sånn! Han har blitt så pinglete etter at han fikk dame. Jeg har nesten ikke sett han siste året. Og når vi treffes; Klager han over at dama er så sjalu og kontrollerende. Det er en av grunnene til at vi ikke treffes så ofte, foresten. Hun er sjalu på meg. Hvis jeg foreslår å finne på noe, må han alltid høre med dama først om det er greit. :o Han, et voksent menneske! Jeg foreslo om han ikke hadde lyst til å finne på noe denne uka. Det er fire måneder siden sist vi traff hverandre. Joda, det ville han, men han måtte bare høre med dama først om det var greit. Voksne mannen på over 30. Hva er det for noe, liksom!? :o Og det gjelder ikke bare meg heller; Også de mannlige kameratene sine må han be om lov før han treffer dem. Jeg har prøvd å gjøre meg til venns med dama hans. Men det har ikke fungert. Hun har bare vært sur og tverr. Og til ev. gjester som sikkert kommer til å lure på om jeg er forelska i han, han i meg eller noe, så nei til begge deler. Ikke er han noen villmann heller, som drar på byen og flørter med andre damer, han er tvert i mot stille og rolig, og trives heller hjemme i stedet for å gå ut. Jeg er beskymret for han. Dama hans virker så kontrollerende.
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 Jeg spør alltid min kjære før jeg drar noen som helst plass, Vi bor trossalt sammen og litt greit og høre at han ikke har lagt andre planer. Å han spør alltid meg. Hender noen ganger at vi bare sier at nå drar jeg dit eller dit.Ser deg siden. Men som regel hører vi med hverandre før vi gjør noe. Ikke snakk om å være kontrolerende det. Jeg synes det er greit og min samboer synes det er greit. Men klart folk er jo forskjellige da.
Gjest GreenSky Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Ikke snakk om å være kontrolerende det. Jeg synes det er greit og min samboer synes det er greit. Fint for dere, det. Men her er det snakk om å være kontrollerende.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Greit at hun er kontrollerende, men han tillater det jo. Hvordan skal hun kunne ha en mulighet til å forandre seg, når han ikke våger å ta opp ting med henne? Første bud må jo være at han forklarer henne at slik vil han ikke ha det. Er han redd for at hun da skal gå, kan han jo spørre seg om hvilket forhold han egentlig ønsker å ha. Det er veldig lett å legge skylden over på den andre, men jeg syns han har mye av skylden selv. På et eller annet tidspunkt har han gitt henne denne kontrollen, go det er bare han selv som kan ta den tilbake. Enten med eller uten henne.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2004 #5 Skrevet 23. august 2004 Det er stor forskjell på å informere om hvor man er og leve under en som er kontrollerende. Klart jeg gir beskjed til sambo hvis jeg skal noe, vi bor jo sammen. Jeg kunne aldri akseptert at han bare ikke kom hjem fra feks jobb (men går til kamerater,pub, hva som helst.) uten å gi beskjed. Ikke fordi jeg skal bestemme hva han gjør, men fordi jeg blir bekymret hvis han bare blir borte. Ofte planlegger man jo middag eller lignende på kvelden også. Frustrerende hvis sambo bare uteble da. Men noen er virkelig kontrollerende, og tar fra voksne mennesker all selvkontroll over livet sitt. Hva kan man gjøre me det? Det hadde vært lett og kunne si til den det gjelder at man bør komme seg ut av forholdet. Dette funker som oftest dårlig, da jeg regner med at kameraten din er forelsket og liker dama si. Regner med at du har snakket med han om at dette plager deg, og at du er bekymret? Kanskje dama roer seg etterhvert, hvis forholdet er nytt og hun er usikker? Det er vanskelig å gi noen løsning, folk er jo så forskjellige. Håper det iallefall ordner seg for vennen din, og at han tar til vett og ordner opp med dama si.
Gjest GreenSky Skrevet 23. august 2004 #6 Skrevet 23. august 2004 Jada, jeg har snakket med han om det. De få gangene vi treffer hverandre snakker han som regel om henne og hvor kontrollerende hun er. Jeg kan ikke gjøre noe mer, han må ta intiativ selv. Men det er litt fustrerende, jeg vil jo at han skal ha det bra!
nat26 Skrevet 23. august 2004 #7 Skrevet 23. august 2004 Jef skjønner deg veldig godt.Har selv ei vennine som jeg ikke har sett på et halvt år pga mannen hun giftet seg meg.Det er jo greit å si fra til den man bor sammen med at man skal noe,det gjør jeg og.Men jeg spør ikke om å få lov,jeg bare sier at jeg hadde tenkt å gjøre det og det og lurer på om han har andre planer. Men det blir noe annet når dama er kontrollerende da!Skjønner ikke hvorfor han klager til deg men ikke til dama.Han må jo snakke med dama si og fortelle hva han mener da!
minniepus Skrevet 23. august 2004 #8 Skrevet 23. august 2004 Kanskje hun ikke er så ille? Kanskje han bare er hjemmekjær og synes det er koselig å være hjemme med dama? Kanskje dama er grei å ha til å skylde på? Det ville ikke være første gang det blir gjort i så fall.
Gjest GreenSky Skrevet 23. august 2004 #9 Skrevet 23. august 2004 De bor ikke sammen, men hun har husnøkler, så hun kan låse seg inn når hun vil. Det hender hun gjør - uten å si fra. Plutselig er hun der, bare. Han vil helst at hun skal si fra på forhånd, men tør ikke gi henne beskjed. Han må også si fra til henne når han jobber overtid. Ellers blir'e bråk. Synes han har blitt tøffel, jeg. Og han klagde over at jeg var tøffel før, da jeg var samboer.
Catia Skrevet 23. august 2004 #10 Skrevet 23. august 2004 De bor ikke sammen' date= men hun har husnøkler, så hun kan låse seg inn når hun vil. Det hender hun gjør - uten å si fra. Plutselig er hun der, bare. Han vil helst at hun skal si fra på forhånd, men tør ikke gi henne beskjed. Han må også si fra til henne når han jobber overtid. Ellers blir'e bråk. Synes han har blitt tøffel, jeg. Og han klagde over at jeg var tøffel før, da jeg var samboer. Litt av en kommunikasjon de har. Han virker jo nesten redd henne... Uff.. Har hørt om noen som lever i parforhold,dvs. en rolig & snill gutt med en kontrollerende dame.. Han ser jo selv hvordan hun er, så jeg håper han klarer å finne ut at dette forholdet ikke er bra for ham.. Men ikke så lett for deg å gjøre mer enn å snakke med ham... Han er jo gammel nok til å vite sjøl, men orker kanskje ikke konfrontasjoner... siden han ikke tør å gi beskjed om at han helst vil hun skal si ifra hvis hun kommer over. Det viser jo at han på en måte er redd henne.. Det er jo ikke sånn et forhold fungerer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå