AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Jeg veier meg en gang i uken. Når jeg skal veie meg, går jeg på vekten og den viser først et tall. Hvis jeg går av vekten, venter noen sekunder og går på igjen, så viser den alltid omtrent et halvt kilo mer. Hvis jeg går av vekten og venter litt og går på igjen da, viser den det siste tallet. Så jeg bruker alltid det siste og største tallet som min vekt. For det er vel det mest stabile tallet jeg skal bruke? Er din badevekt også slik? Anonymous poster hash: 1dfb8...efc
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Varierer litt her også, men tror det har noe med kvaliteten å gjøre. Hadde en billige en gang som viste 1-2 kg forskjell rett etter hverandre har en god i dag som bare viser rundt 0,3 forskjell... Anonymous poster hash: 03cc6...ec8
lillsunshine Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Jeg tenker at dette er et tegn på at vekten er litt dårlig kvalitet... For å si det mildt.
Gjest Runforit Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Min viser alltid samme vekt. Så tenker det er en dårlig vekt.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Varierer litt her også, men tror det har noe med kvaliteten å gjøre. Hadde en billige en gang som viste 1-2 kg forskjell rett etter hverandre har en god i dag som bare viser rundt 0,3 forskjell... Anonymous poster hash: 03cc6...ec8 Min er ganske billig, den kostet 200 kr. Det er så kjedelig at den alltid viser mindre enn jeg faktisk veier(?) først, jeg vet jo at jeg må plusse på et halvt kilo når jeg ser det første tallet Men jeg tror ikke jeg kjøper en ny og dyrere for det. ts Anonymous poster hash: 1dfb8...efc
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Den kostet faktisk 300 kr, det er denne: http://www.clasohlson.com/no/Coline-personvekt/34-2163 Har ikke så lyst til å kjøpe ny vekt, men håper den jeg har viser noenlunde riktig vekt for det? Det er bare det første tallet som endrer seg, de neste gangene jeg går på vekten endrer ikke tallet seg. Veier meg alltid 3 ganger på rad for å være sikker Anonymous poster hash: 1dfb8...efc
lillsunshine Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Det er faktisk samme vekt som jeg har. Men min viser helt likt. Har tatt kontrollsjekker på den og gått på flere ganger, og det viser det samme tallet.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Jeg veier meg en gang i uken. Når jeg skal veie meg, går jeg på vekten og den viser først et tall. Hvis jeg går av vekten, venter noen sekunder og går på igjen, så viser den alltid omtrent et halvt kilo mer. Hvis jeg går av vekten og venter litt og går på igjen da, viser den det siste tallet. Så jeg bruker alltid det siste og største tallet som min vekt. For det er vel det mest stabile tallet jeg skal bruke? Er din badevekt også slik? Anonymous poster hash: 1dfb8...efc Min vekt er litt annerledes. Jeg kan veie meg før jeg går på toalettet om morgenen, i pysj, og få den vekten. Så kan jeg gå på toalettet, kle av meg pysjen, og gå på vekten igjen, og få nøyaktig samme vekt som første gang jeg veide meg. Vekten er elektronisk, så det burde ikke være mulig. I teorien burde jeg gått ned minst 1 kg fra første til annen veiing. Anonymous poster hash: 25518...6c8
Pringle Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Min vekt lander vanligvis på akkurat det samme tallet, men jeg går på den to ganger etter hverandre likevel, i tilfelle noe har skjedd og den første veiingen var feil. Hvis de to gangene mot formodning ikke er like, veier jeg meg en tredje gang. Det er aldri mer enn en desimal forskjell. Kanskje er vekta av dårlig kvalitet/mandagsvare? Eller bare trenger nye batterier? Prøv å veie noe annet først en gang før du går på den?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Jeg sliter med det samme. I dag, første gangen jeg gikk på stod den på 75.4 kg ,andre gangen 76 kg, tredje gangen 76.4 kg fjerde og FEMTE gangen 74.7 kg. Vet jo aldri hva jeg veier, varier jo så mye?! Æsj altså. Tror jeg må kjøpe meg en ny vekt Anonymous poster hash: 72087...bd5
Marthos Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Har dere vekten på badet? Badegulv har som regel alltid en liten helling, noe som gjør at vekten kan være litt ustabi! Da jeg oppdaget dette og sluttet å veie meg på badet ble vekten fort mer stabil
veraa94 Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Pass på at vekta står på jevt underlag (altså ikke et badegul av fliser). Stå midt på vekta så godt du kan. Tallet kan variere hvis du står langt frem/bak på vekta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå