AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Er student så har ca 7000 i måneden i stipend, jobber ved siden av og har fra 6-11000 i måneden avhengig av hvor mye jeg jobber 😊 husleie på 4660 Til nå har jeg sløst med lønnen, brukt den til å dekke inn manglende investeringer i kvalitetsklær, fritidsutstyr osv. Men vil begynne å spare mer nå. Er det mye/lite å spare det jeg får inn over 10 000?Anonymous poster hash: b67fb...9b6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Det er ganske bra, da lever du billig og under SIFO sitt budsjett...Anonymous poster hash: 6ddde...3aa 1
blonden Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Det er en god plan Du klarer nok fint å leve for 10 000 per måned, men da er du også veldig flink til å spare dersom du holder deg til det
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 10 000,- per måned med den husleien er ganske lite om du ser året som helhet. Går sikkert greit å leve på det, men ha litt ekstra satt til side til reiser og andre store utgifter. Anonymous poster hash: 01ec1...bd3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 10 000,- per måned med den husleien er ganske lite om du ser året som helhet. Går sikkert greit å leve på det, men ha litt ekstra satt til side til reiser og andre store utgifter.Anonymous poster hash: 01ec1...bd3 Jeg har tenkt å ta meg råd til litt ekstra når jeg en sjelden gang drar på feire ja, da får jeg ofre litt av sparingen min. Men har så lyst på egen leilighet, og ser at å virkelig ta meg sammen er den enkleste måten å oppnå det på. Andre studenter lever jo på 7000 i måneden, så jeg tenker på 10 000 som mye, men samtidig har jeg lagt meg til sløsete vaner nå når jeg har penger. En øl, kinobiletter, dyr jakke, litt ekstra klær kjøper jeg uten å tenke meg så mye om. Men nå har jeg fått investert i det jeg trenger tror jeg. Har ski, sykkel, gode treningsklær til all slags vær og har akkurat vært på ferie. Så tenker at 10 000 i måneden frem til August burde holde, trenger ikke så mye mer enn mat og busskort. TS Anonymous poster hash: b67fb...9b6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Det er nok veldig få studenter som lever på kun de 7000 de får fra lånekassen, de fleste jobber, eller får penger av foreldre ved siden av. Min erfaring er at det er veldig vanskelig å spare som student. Jeg jobber så jeg tjener ca 4000kr ved siden av i mnd, og totalt 11.000kr i mnd er ikke mye. Etter husleie og andre faste avgifter er betalt er det ca 3500kr igjen til å levepå. Jeg klarer alltids å spare litt av det men så må jeg bruke det jeg sparer på diverse utgifter etterhvert. Anonymous poster hash: 0efe0...25b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå