AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Går økonomi og administrasjon og det står på opptakskravene til master hvor mange studiepoeng man må ha innen de ulike kategoriene og der står det bant annet: Metodefag: Matematikk, samfunnsvitenskapelig metode og statistikk. Minimum 20 studiepoeng. Har allerede matematikk for økonomer, men lurer på om noen vet om noe annet metodefag jeg kan ta istedenfor samfunnsvitenskapelig metode- og statistikk? Var på gruppe med en som tok Ledelse, innovasjon og marked og han sa at han kunne bytte ut statistikkfaget med et psykologifag som var metodefag, men han husker ikke akkurat hva det var faget het... jeg er veldig interessert i psykologi, så er det noen her som vet om metodefag i psykologi som kan relateres til økonomi og administrasjon hadde det vært supert. Fant et fag på UiT's sider som heter "Arbeids- og organisasjonspsykologi" (PSY-2010) er dette et metodefag? om emnet står det: "Organisasjonspsykologi omhandler studiet av organisasjoner og grupper, og hvordan disse kan ledes og utvikles. Sentrale temaer for faget er kommunikasjon og konflikthåndtering i organisasjoner, sikkerhet, sosiale prosesser, individuelle forskjeller og arbeidsplassen som en helsefremmende arena. Emnet gir en innføring i arbeidshelse, arbeidsmiljø og aktuelle forskningsmetoder for å studere hvordan risiko, sårbarhet og beskyttende faktorer influerer generell helse og arbeidshelse. Ulike modeller for sammenhenger mellom atferd, samarbeid, organisasjon og arbeidsforhold, gis særlig fokus. " Anonymous poster hash: 9c52f...483
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Går økonomi og administrasjon og det står på opptakskravene til master hvor mange studiepoeng man må ha innen de ulike kategoriene og der står det bant annet: Metodefag: Matematikk, samfunnsvitenskapelig metode og statistikk. Minimum 20 studiepoeng. Har allerede matematikk for økonomer, men lurer på om noen vet om noe annet metodefag jeg kan ta istedenfor samfunnsvitenskapelig metode- og statistikk? Var på gruppe med en som tok Ledelse, innovasjon og marked og han sa at han kunne bytte ut statistikkfaget med et psykologifag som var metodefag, men han husker ikke akkurat hva det var faget het... jeg er veldig interessert i psykologi, så er det noen her som vet om metodefag i psykologi som kan relateres til økonomi og administrasjon hadde det vært supert. Fant et fag på UiT's sider som heter "Arbeids- og organisasjonspsykologi" (PSY-2010) er dette et metodefag? om emnet står det: "Organisasjonspsykologi omhandler studiet av organisasjoner og grupper, og hvordan disse kan ledes og utvikles. Sentrale temaer for faget er kommunikasjon og konflikthåndtering i organisasjoner, sikkerhet, sosiale prosesser, individuelle forskjeller og arbeidsplassen som en helsefremmende arena. Emnet gir en innføring i arbeidshelse, arbeidsmiljø og aktuelle forskningsmetoder for å studere hvordan risiko, sårbarhet og beskyttende faktorer influerer generell helse og arbeidshelse. Ulike modeller for sammenhenger mellom atferd, samarbeid, organisasjon og arbeidsforhold, gis særlig fokus. " Anonymous poster hash: 9c52f...483 Nei. Det er jo samfunnsvitenskapelige og statistiske metoder du skal ha kunnskap om - altså kvantitativ metode, ikke organisasjonsosykologi. Anonymous poster hash: 57a37...b79
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Nei. Det er jo samfunnsvitenskapelige og statistiske metoder du skal ha kunnskap om - altså kvantitativ metode, ikke organisasjonsosykologi. Anonymous poster hash: 57a37...b79 okei, ja det var det jeg også stusset over at noen hadde fått bytte det faget, for det virket innlysende at man MÅTTE ha akkurat det faget, men flere sa at neida, så lenge man velger et metodefag var det greit... Anonymous poster hash: 9c52f...483
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 okei, ja det var det jeg også stusset over at noen hadde fått bytte det faget, for det virket innlysende at man MÅTTE ha akkurat det faget, men flere sa at neida, så lenge man velger et metodefag var det greit... Anonymous poster hash: 9c52f...483 Det du nevnte er ikke et eksempel på et metodefag. Det går sikkert helt fint å ha et metodefag fra et annet universitet. Beklager at jeg spør, men du forstår hva som menes med "metode" og hva som skiller det fra et fag som vektlegger f.eks. teori? Anonymous poster hash: 57a37...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå