Gå til innhold

Prøving

Lisemor

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ikke alltid lett å vere prøver når en kommer til den perioden av måneden en er mest produktiv og samtidig er trett og sliten.

Har måttet fake en kjempelyst for å få med en trett mann,for å få gjort det, siden sjangsen er der.

Har enkelte måneder ikke orket å vere prøver- orker ikke ha sex.

Og det og finne ut når en har eggløsning er ikke lett når syklusene varierer med ei ukes slingring og ikke har system.

Jeg har somregel regnet meg ut en uke der vi bør prøve, og så orker vi bare en av 7 dager.

Håper det kommer roligere perioder der vi kan vere prøvere for fult og kose oss i prøvinga- for nå er det bare et ork.

Alderen min og andre årsaker tilsier at vi ikke må vente ,så vi kan ikke utsette prøvinga i et år eller to.

OG SÅ ER JEG SÅ VERPESJUK...

Vel, det var godt å få det ut.Har jo ikke fortalt noen at vi er prøvere og har da ikke så mangen å snakke med..Men godt jeg har dere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt hva du mener, det er jaggu ikke lett :-)

Jeg har vært så uttrolig forkjøla i det siste så i går bare sovna jeg...godt var det at EL sannsyneligvis ikke er før i morgen... Man blir jo helt besatt :o :P

Jeg tenker som så at det skal være kos med dette også, så er man sliten så er man sliten. Men jeg er jo ikke i den situasjonen med alderen, da....eller når jeg tenker meg om...så er jeg jo ikke 25 år heller, liksom :hoho:

Men ekspertene sier at man bør ha annen hver dag i den mest fruktbare perioden, for meg er det nå...og vi har IKKE hatt sex annen hver dag...

Men det ordner seg SIKKERT for snille jenter, veit du :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Det er ikke alltid like greit nei, jeg hadde forrige eggløsning midt i den varmeste uka i år, ikke lett å prestere når svetten siler bare man letter på lilletåa! Fikk lagt inn en ladning soldater dagen før eggløsning da, men det ser ikke ut til at det holdt, så nå håper jeg neste eggløsning kommer i ei rolig uke hvor vi har masse overskudd til sex! Ellers tror jeg vi må passe på å ta oss noen feriedager akkurat under eggløsninga! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Ja det er ikke lett å alltid ha overskudd til sex, særlig ikke når det begynner å bli mørketid i tillegg. Men som du sier, man må passe på (årene går) og hvordan orke sex annenhver dag?

En ting kan være å ikke vente til man legger seg på kvelden, men ta det før middag, en kjapp en før frokost, evt. rett å slett å sove litt middag så får man mer overskudd på kvelden? Gjøre noe intimt og koslig (se en erotisk film) etc, og se hvor det bærer hen. Det er snakk om bare noen dager i en periode. Jeg har gitt min kjære noe ala ginseng, og det skal gi energi og overskudd. Det hjelper også med litt flott undertøy. Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så greit, nei... Nå er ikke vi mer enn i 2. PP egentlig, men jeg skjønner hva dere mener...

Det hjelper LITT på at p-pillene tydeligvis svekket lysten, uten at jeg egentlig merket det da... Merker det NÅ som jeg har sluttet istedenfor :oops:

Det sies jo at 2.hver dag holder rundt eggløsning - men når man ikke har den fjerneste anelse om når man har eggløsning da??

Vi prøver ikke veldig intenst foreløpig, men det hadde jo ikke gjort noe om det skjedde noe... Man må nok rett og slett prøve å FÅ overskudd, TA seg tid osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og se at det ikke er bare oss som ikke får tid eller energi til å prøve.

Har ei som må i seng før vi kan kose,og da er vi trette.

Mannen står opp før meg,så før frokost går kun i helgene (men da koser vi ofte om kvelden og)

Og når jeg føler ikke for å ha sex, men spiller kjempe klar bare for at jeg må ha det siden jeg tror det er rett rundt eggløsning.

Men...............en vakker dag klaffer vell vi også...

Bare så surt og vite at eggløsningen er over og en må vente såååååååååå lenge før den er der igjenn for så å prøve.

Og så surt de gangene du klarer å treffe eggløsning(tror en) og så kommer tante rød 2 dager forsinket og skuffelsen blir SÅ STOR at.......................... :veldigsur:

Nå har jo ikke vi prøvd mer enn 1/2 år, men jeg føler vi ikke har begynt å prøve enda, for vi koser jo ikke så mye som vi burde rundt antatt eggløsning.

Vi har rett og slett ikke tid eller energi til å lage barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest apriljente:

Ikke lett, særlig ikke når man har barn fra før som krever oppmerksomhet. Men allikevel, da vet en iallefall at man er istand til å få barn. Mange lever i uvisse om man i hele tatt er i stand til det....*sukk* :oops: Men er jo under utredning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkalle som har 8 år gamle barn kan få fler

.Har skjedd en del i mellomtiden som gjør at jeg ikke vet om jeg kan få eller ikke.

Litt greit å prøve da, for så å få hjelp hvis vi ikke får det til på vanlig måte.

Kan ikke komme til legen og si vi har hatt sex 2 ganger pr. måned det siste året og får det ikke til. Får vell ingen hjelp annet enn råd om å gå hjem og kose mer.

Har vi ikke tid til kos, finner jeg vell aldri ut om jeg er steril eller ei.

Er bare bekjymret for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, denne prøveperioden ble som de anre prøveperioder, ikke en peøveperiode.

På 1 og 1/2 uke der jeg regner med at eggløsningen var et sted i mellom,har vi klart denne måneden også å kose en hel gang.

Skal prøve nå å nekte han sex i nesten 3 uker slik at han er "sulten" når neste prøveperiode kommer. hi, hi, hi.At jeg ikke har prøvd det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta eggløsningstester? Da er det enklere å treffe akkurat riktig. Blir du ikke gravid den syklusen, så vet dere ihvertfall at det ikke var fordi dere ikke traff riktig tidspunkt. Kanskje det kan ta litt presset bort fra situasjonen? Man må ikke ha sex hver dag da...

En annen fordel med å ta EL-tester, er at hvis dere etterhvert må til utredning, så kan du fortelle legen at du vet at du faktisk har eggløsning hver mnd. Da ligger dere allerede i forkant ift andre par som starter med utredning.

Noen vil si at EL-tester fører til at man fokuserer mer på situasjonen, for min del er det motsatt, jeg bekymrer meg mindre om når jeg har EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o Skjønner at jeg er heldig... Vi har veldig stor glede av sex, heldigvis, og "koser" (som dere kaller det) omtrent annenhver dag i snitt, hele tiden. Kan ikke forestille meg hvor slitsomt det må være å ønske seg barn, og så ikke ha tid/lyst/ork til det som må til for å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...