AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Jeg og mannen er i villrede når det gjelder guttenavn. Han vil gjerne ha et typisk norsk navn, gjerne med ø/å i seg. Jeg liker svært få av disse navnene, og ettersom mitt etternavn inneholder ø, tror jeg han har gått med på at navnet ikke må inneholde en norsk bokstav, så lenge det er norskklingende. Jeg er veldig glad i William - synes dere det er norskklingende? Så lenge man uttaler det vill-i-am og ikke "wiljæm" eller liknende...Anonymous poster hash: 6c8e0...818
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Wilhelm ? Anonymous poster hash: 4d0f2...eb5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Villem.Anonymous poster hash: 652d9...13d
Gjesten Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Nei, det er ikke norskklingende. Hva med en av "klassikerne"? Håkon, Øystein, Øyvind, Edvard, Andreas, Anders, Fredrik, Henrik, Håvard, Vegard.
Gjest rådyr Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Wilhelm ? Anonymous poster hash: 4d0f2...eb5 William er mer norskklingende enn Wilhelm. Det lyder tysk... Kjenner flere små Williamer. Om du bor i Oslo tror jeg i alle fall dere ikke må slite med at folk uttaler det "feil".
Gjest Dorey Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Jeg synes det er litt voldsomt hvis man ikke er kongelig
maskineple Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Jeg synes det er litt voldsomt hvis man ikke er kongelig Jeg har William som fornavn og er ikke kongelig. Kan jeg søke på å bli kongelig, hadde vært litt kult. 1
Gjest Dorey Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Jeg har William som fornavn og er ikke kongelig. Kan jeg søke på å bli kongelig, hadde vært litt kult. Du kan jo alltids forsøke Jeg sier bare at jeg synes det er et kongelig navn. Litt som Edward. Og det blir litt for voldsomt for min del. Men smaken er som baken
Chizue Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Jeg liker William, men det er nok også fordi William har blitt "arvet" som enten fornavn eller mellomnavn i min slekt Gått igjen i 7 generasjoner så... x)
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Nei, det er ikke norskklingende. Hva med en av "klassikerne"? Håkon, Øystein, Øyvind, Edvard, Andreas, Anders, Fredrik, Henrik, Håvard, Vegard. Fredrik og Henrik er jo henholdvis tysk og latin. Anonymous poster hash: 710cf...42f
maskineple Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 (endret) Willy er jo litt kult, da. Si det til en engelskmann du Willy 1. A slang word for penis. 2. Somebody's name or their nickname. 3. An insulting word used to define someone who thought/did something stupid. Caroline: Wow he's got a big willy, see? You know, that bulge in his pants? Bill: Hey Willy! Watsup, man? Joe: I can't believe he thought that! What a willy... Endret 14. april 2015 av kjærligbåttur
Gjesten Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Fredrik og Henrik er jo henholdvis tysk og latin. Anonymous poster hash: 710cf...42f Ja, men de fungerer godt på norsk.
Okapi Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 William er et engelsk navn, og det finnes vel egentlig ingen norsk versjon av det. Havner vel litt på samme nivå som Victor og Liam, og ikke fullt så etablert som andre ikke-norske navn som David, Alexander og Thomas. Rimelig lite viking, men ikke helt Clive eller James heller da.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 William er et engelsk navn, og det finnes vel egentlig ingen norsk versjon av det. Havner vel litt på samme nivå som Victor og Liam, og ikke fullt så etablert som andre ikke-norske navn som David, Alexander og Thomas. Rimelig lite viking, men ikke helt Clive eller James heller da. Den siste viking het William...Anonymous poster hash: 6c8e0...818
Chizue Skrevet 14. april 2015 #18 Skrevet 14. april 2015 Si det til en engelskmann du Og likevel får noen navnet Willy.. Mon tro om det er derfor man liker Willy Wonka... x)
Okapi Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Den siste viking het William...Anonymous poster hash: 6c8e0...818 Mjah. William var måten engelskmennene stavet navnet hans på (på norsk kaller vi ham Vilhelm), og han var nå vel så mye fransk som dansk. Ville heller si Harald Hardråde var den siste viking, om noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå