Gå til innhold

To hunder. Avlive den ene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to hunder, og må avlive den ene.

Og det vi lurer på er om den andre bør få være tilstede eller ikke?

Yngste er bare unghunden og kjenner ikke til noe liv uten den andre.

Allerede nå merker'n at noe er i gjære og stresser voldsomt P.g.a det.

Anonymous poster hash: 03976...f8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør dyrlegen.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt den andre hunden tilstede. Veterinærbesøk kan være stressende og at den andre hunden sovner inn kan være forvirrende.

Hunder er ikke som oss mennesker og kommer mye fortere over slikt enn hva vi gjør. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Det er i grunn min tanke og at den yngste muligens ikke vil ha noe utbytte av å være tilstede, i tillegg kan han kanskje stresse opp den andre.

Vi har valgt å gjøre det hjemme for å ikke stresse den som skal avlives, så da må vi finne på noe lurt med den andre.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Det er i grunn min tanke og at den yngste muligens ikke vil ha noe utbytte av å være tilstede, i tillegg kan han kanskje stresse opp den andre.

Vi har valgt å gjøre det hjemme for å ikke stresse den som skal avlives, så da må vi finne på noe lurt med den andre.

Kan noen gå tur med den andre hunden mens det pågår? Eller har dere hage eller hundegård? Greit at hunden som skal sovne inn ikke blir forstyrret av den andre hunden.

Hunden vår fikk snuse på dem etter de var døde, både da vi avlivet den andre hunden og da katten ble avlivet. Han var også med da vi begravet katten i hagen. Han lette ikke etter dem etterpå. Tror han forsto at de var døde. Har hørt om hunder som har lett lenge etterpå hvis de ikke har fått se den døde hunden eller katten.

Fint at dere velger å gjøre det hjemme.

Anonymous poster hash: b7329...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje bilen er det beste alternativet for han å vente.

Det kan nok være sant, at det er fint for han og få se den andre etterpå.

Helt uvirkelig at vi kom til dette punktet av livet nå, men sånn er det, og da velger vi å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.

Vondt å se yngste hunden sånn, han skjønner jo noe, og så vet han jo ikke om noe annet liv enn livet som to hunder:/

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er lurt at han får se eller lukte på han etterpå ja. Ellers vil han kanskje lure på hvorfor han plutselig er forsvunnet.

Anonymous poster hash: f51d4...8f0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje bilen er det beste alternativet for han å vente.

Det kan nok være sant, at det er fint for han og få se den andre etterpå.

Helt uvirkelig at vi kom til dette punktet av livet nå, men sånn er det, og da velger vi å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen.

Vondt å se yngste hunden sånn, han skjønner jo noe, og så vet han jo ikke om noe annet liv enn livet som to hunder:/

Ja, vet at det er forferdelig trist. Det er det eneste negative ved å ha dyr, synes jeg. Blir jo så glad i dem.

Fint at dere prøver å gjøre det på så god måte som mulig for hunden. Ta vare på de gode minnene, og tenk på at dere gjør det som er best for hunden. Det er bedre å sovne rolig inn enn å leve videre med smerter eller andre plager.

Klem

Anonymous poster hash: b7329...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...