Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte isotretinoin for en stund tilbake, sluttet med tablettene i januar 2014. Var helt ren å pen i huden frem til august/september 2014, ikke noe stort kviseutbrudd og sånn har det foregått nå siden. Har kanskje noen 2-4 små kviser i pannen og litt flere bitte små kviser, som nesten ikke vises. har også av og til noen små gul aktige kviser rundt munnen, noen ganger kan de rundt munnen være større, men er som regel ganske små å forsvinner etter 1-3 dager.. men, jeg har veldig sensitiv hud å har litt sånn solbrent ansikt når jeg sluttet med kuren å ikke hadde en eneste kvise i ansiktet. Nå, som det er noen små her å der, blir ansiktet endel rødt. noe som jeg blir sykt lei å irritert av! Er tross alt over 20 år å synes dette svineriet skal ta en slutt!! men, jeg er mye bedre i huden nå enn jeg var, før jeg startet med den. Har bare veldig lyst til å ha ett tilnærmet kvisefritt ansikt. Har forresten ikke noen kviser andre steder.

Noen som har gått på den engang, så etter en stund med avsluttet kur fått ett lite/middels/stort kviseutbrudd igjen, har prøvd på nytt med suksess ?

Beklager, komma å punktum feiler.. Gidder ikke å fixe opp i det, nå

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk også på isotretinoin men pga flytting ble det et avbrudd 2/3 ute i kuren. Vurderer også å begynne igjen. Har kun noen få kviser på ryggen men mange bittesmå rundt munnen som er slitsomme. Vi fortjener å føle oss bra. Skal finlese svaret du får.☺

Lykke til

Anonymous poster hash: d32c2...a18

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk også på isotretinoin men pga flytting ble det et avbrudd 2/3 ute i kuren. Vurderer også å begynne igjen. Har kun noen få kviser på ryggen men mange bittesmå rundt munnen som er slitsomme. Vi fortjener å føle oss bra. Skal finlese svaret du får.☺

Lykke til

Anonymous poster hash: d32c2...a18

Skrevet

Jeg vurderer å be legen om det, men det eneste jeg får er nye runder med antibiotika... Var det vanskelig å få utskrevet dette legemiddelet, TS?

Sliter veldig med kviser overalt, og har store arr på på ansikt, rygg og bryst :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avsluttet min kur våren 2013. Startet i all hovedsak med denne kuren da jeg hadde en heftig ubalanse i hormonelle mine, for lite østrogen, slik at testosteronverdiene gikk opp. Oppstod i sammenheng med vektnedgang. På grunn av dette fikk jeg store betente, innebygde kviser under kjeden og på ryggen, når jeg endelig fikk klemt de ut, eksploderte de og det gjorde veldig vondt. Gikk på kuren og ble fri for kviser. Nå i en alder av 26 popper det kviser opp i ansiktet mitt i hytt og pine,ikke innebygde kviser, men de er på overflaten. Er jeg først kvitt en kvise, dukker det opp to til et helt annet sted. Møkk lei det, så nå skal jeg be om å få starte på en ny kur.

Kan legges til at jeg tåler ikke de antibiotikatablettene, og jeg har testet ut alt av kremer/hudpleieprodukter for å få bukt med kvisene. Flere tusen kroner har mer eller mindre blitt kastet rett ut av vinduet, og nå ønsker jeg virkelig kvisene mine dit pepperen gror!!!

Anonymous poster hash: f2d77...417

Skrevet (endret)

Jeg har også brukt antibiotika, tetralysal flere perioder. før jeg begynte på isotretinoin, jeg hadde da litt over middels med kviser i ansiktet flere sånn ekle gule små/middels i rundt munnviken å en del betente/gule middels/små i pannen. Tetralysal funket ikke på meg, funket bare når jeg tok pillene. 2-3 uker etter på var jeg akkurat like ille!

isotretinoin skirves bare ut av hudleger, så du må få legen din til å sende henvisning til en hudlege. i mitt tilfelle tok dette rundt 6-9 måneder. Du kan også oppsøke private hudleger, da kan du komme på dagen mot at du betaler 1000 kroner.

hvis problemet gjør deg deprimert, så forklarer du dette på best mulig måte til hudlegen og han/hun vil mest sannsynlig ta deg alvorlig!

Endret av himmel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...