Gå til innhold

Elektrisk Muskel Stimulering for ryggplager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen ble operert i ryggen i oktober i fjor og han begynte med fysioterapi i februar. Fysioterapeuten har enda ikke gitt han hjemme-trening, og han har i det siste brukt EMS.

Nå har typen funnet ut at han vil også ha et apparat (snakker om EMS og TENS) for å lindre smerter han har nå, bygge opp ryggen, og "fordi han ville ha et slikt apparat tidligere når han trente styrke" for å forebygge skader og for bedre restitusjon :glare:

Et slikt apparat koster rundt 10.000 kroner, og han har funnet noen alternativer på eBay til 800-900 pund. :omg:

Jeg synes det er forferdelig mye penger å bruke på et apparat som kanskje ikke vil ha en stor effekt, og har sagt han burde iallefall vente til han begynner å trene opp ryggen med informasjon han får fra fysioterapeuten, men ettersom "han kan bruke hans penger på det han vil" vet jeg ikke om jeg får gjennomslag.

Er det noen som vet om disse apparatene har en god nok effekt til at prisen høres grei ut som en investering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TENS apparat kan du få låne mener jeg. På Ahus ,smerteklinikken har egne team som sammen skal finne en behandling som virker på deg.
Fysio'en der testet TENS på meg,samme på en annen fysioplass.

Hør med ergoterapeut/fysio eller lege om du kan få låne fra hjelpemiddelsentralen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...