AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Det kan hende at jeg er helt på villspor her, men jeg skjønner ikke det med at kroppen går i sparemodus om man spiser for lite. Altså.. hvis du har spist for lite, og kroppen begynner å forbrenne mindre, er det ikke bare å trene mer for å booste opp forbrenningen? Anonymous poster hash: a70d4...9e9
Gjest Runforit Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Nei. Poenget er at når du sulter deg selv så tærer kroppen ned muskelmassen. Muskler brenner fett, dess mindre muskler dess lavere forbrennning. Men du kan ikke stoppe den eller ødelegge forbrenningen. I det kroppen får nok næring til å bygge opp igjen muskelmassen så vil forbrenningen ta seg opp igjen, men før det skjer vil kroppen lagre mer fett enn da muskelbalansen var normal(derav mange sliter med jojoslanking). Ved langvarig sult så er det jo masse andre farer enn en nedsatt forbrenning som setter inn som tæring på indre organer, hjertemuskelen og permanente skader på nyrene etc.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Jeg har også noen spørsmål ( er ikke ts) Når man sulter seg eller ikke får mat går man jo ned i vekt og kan bli veldig tynn. Så på norske slankekrigen at det var en uke et av lagene ikke gikk ned i vekt - treneren sa at da måtte de justere opp matmengden og de trengte mer fett. Neste uke gikk de en god del ned i vekt. Skal man spise mer eller mindre når man vil gå ned i vekt ? Hvorfor kan noen sulte seg ned i vekt mens andre må spise mer for å gå ned i vekt ? Anonymous poster hash: a597f...0f9
Gjest Runforit Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 (endret) Jeg har også noen spørsmål ( er ikke ts) Når man sulter seg eller ikke får mat går man jo ned i vekt og kan bli veldig tynn. Så på norske slankekrigen at det var en uke et av lagene ikke gikk ned i vekt - treneren sa at da måtte de justere opp matmengden og de trengte mer fett. Neste uke gikk de en god del ned i vekt. Skal man spise mer eller mindre når man vil gå ned i vekt ? Hvorfor kan noen sulte seg ned i vekt mens andre må spise mer for å gå ned i vekt ? Anonymous poster hash: a597f...0f9 Jeg ser at en lett kan bli forvirret. Dette går igjen på forbrenning. Om du trener masse og spiser for lite så jobber du imot kroppen. Du bruker masse energi for å klare å brenne bort fettet, men kroppen får ikke næringen den trenger til å bygge muskler og brenne på fettet så den senker forbrenningen ved å tære på muskelmassen i tillegg til fettet slik at man kan oppleve stagnering i vektnedgangen. Når du gir kroppen mer og nok mat så vil kroppen sette opp forbrenningen og klarer å tære på fettet slik som den skal. Muskelmassen få bestå og muskler brenner fett 24/7 og dermed vil også hvileforbrenningen øke: derav mer mat = mer vektnedgang. Men en må allikevel i et moderat underskudd for at kroppen skal kvitte seg med fettet, men mange spiser for stort underskudd og det er da ting ikke funker. Endret 15. april 2015 av Runforit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå