Gå til innhold

hund i sykkelkorga?lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

shih tzu løper ikke like fort som jeg sykler, virkelig, derfor får hun sitte i sykkelkorga frempå styret, hun stortrives der, men er det "feil" i forhold til pent dyrehold? Får enormt mye oppmerksomhet når vi sykler i vei, men ingen som har stoppet meg for noe negativt ang. dette...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lurt. Hva om hun hopper utav i fart? Hva om hun gjør brå bevegelser? Da er det fort gjort at du mister kontroll på styringen. Og hva om du velter og hun faller ut?

Om hun skal sitte på PÅ sykkelen bør den sikres. Ikke sitte løst i en korg så hun kan hive vekten sin frem og tilbake. Og hun bør være bakpå, aldri frempå styret.

Anonymous poster hash: 4226f...533
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er veldig praktisk om man har en liten hund.

Men sitter hun i vanlig kurv eller har du sånn spesiell for dyr? De har nemlig gitter på toppen :)

Skrevet

hun sitter i vanlig sykkelkorg og de gangene jeg sykler ca 1 gang i uka er det bare rett over til idrettsbanen det tar ca. 10 min.

Hun er så liten at hun klarer ikke hoppe utav den korga, og hun sitter bare med tunga ute å sikler og ser på andre. Selv når vi sykler forbi andre hunder er hun bare helt rolig

Skrevet

hun sitter i vanlig sykkelkorg og de gangene jeg sykler ca 1 gang i uka er det bare rett over til idrettsbanen det tar ca. 10 min.

Hun er så liten at hun klarer ikke hoppe utav den korga, og hun sitter bare med tunga ute å sikler og ser på andre. Selv når vi sykler forbi andre hunder er hun bare helt rolig

Det ser sikkert kjempesøtt ut :)

Her er kurven jeg tenkte på om det skulle være aktuelt. Har store planer om at min framtidige katt skal elske å sitte i den :fnise:

Gjest Keikolina
Skrevet

Smart tips til shih tzuen min, ha ha.

Skrevet

den kurven var jo fin da nattsvermer men jeg hadde nok sett det an hvis jeg var mer aktiv syklist og hunden var mer med på tur på sykkel.

pusen min hatet bur, men det er nå ikke sikkert din er like vanskelig lykke til med pus på tur i bur.

AnonymBruker
Skrevet

Det går greit så lenge du har kontroll :)

Anonymous poster hash: 6fcd1...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. Har lurt på å skaffe meg sykkel selv og da kommer hunden til å sitte i korgen :)

Anonymous poster hash: 3b54e...a54
Skrevet

Det er bare å feste ett kort bånd i kurven, og så i selen til hunden. Så vil hun være mer sikret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...