AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Faren min har levd litt hardt gjennom en del år, men han har skjerpet seg de siste årene og vært flink og greid å ordne seg en egenkapital på 500.000. Han har fått tilbud om såkalt startlån så han kan skaffe seg en liten leilighet. Han er uføretrygdet og lever med minstepensjon. Han får sikkert gode råd av Husbanken, men jeg har litt lyst til å sjekke opp på egenhånd så jeg vet at han ikke tar seg vann over hodet. Hva bør være maksimal sum han tar i lån? Han lever jo sparsommelig, men med uføretrygd har han jo ikke mest å gå på. De fleste leiligheter har jo også en viss sum i fellesutgifter, og jeg har ikke lyst til at han skal måtte slite noe voldsomt med å få det til å gå rundt hver måned nå som han endelig har det litt bedre. Anonymous poster hash: 24f85...bfb
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Det kommer jo helt an på hvor mye han har i uførerrygd og hvilke andre utgifter han har. Anonymous poster hash: e6227...aef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Kommunen, som formidler startlån, går gjennom økonomien til din far for å sjekke at han klarer det. De pålegger også binding av rente der de ser renteøkning kan ødelegge Om det skjer. De fleste kommuner legger sifo til grunn, så tror ikke du skal være så bekymret. Det tas også hensyn til fellesutgifter og andre kostnader ved utregning av lånet. Men hvor mye - det kommer helt an på hva han har inn og ut.Anonymous poster hash: fd95a...603
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå