Gå til innhold

Mistanke om stjelte hunder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har mere kjennskap til den saken de skriver om og kan beskrive land og utseende på gjerningsmennene? Det står jo kun "utlendinger" "hvit varebil" i avisen... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/advarer-mot-hundetyver-i-vestfold/a/23433853/

Jeg mistenker nemlig at jeg har sett disse med stjelte hunder og vet hvor de holder til men vil ikke gå til politiet med en lite gjennomtenkt forhåndsdømming bare fordi det var utlendinger med merkelig valg av hunderase (de små man får mye penger for). Syns det var mistenkelig før jeg leste i avisen og hundene oppførte seg usikre. Lignende bil som den som etterlyses er også observert i samme område disse holder til men det er ikke i Vestfold som står i artikkelen at de har prøvd å stjele hunder der.

Anonymous poster hash: ef591...12e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra bare.

Er de uskyldige så klarer de å bevise det.

Er de ikke det, så er det jo nettopp deg de ønsker å komme i kontakt med, så igjen, ta kontakt med politiet, uansett om du er 1% sikker eller 99%. Alt hjelper.

• Liker 14
Gjest Cevita
Skrevet

På facebookfeeden min deles det nå at man mistenker en Mercedes Sprinter. Men dette kommer fra privatpersoner (ikke politiet).

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man forsvare seg mot sånt?? Finnes det et bånd som kan knepples mot håndleddet til eier eller noe slik at de ikke får revet til seg båndet?

Anonymous poster hash: ed745...c13

Gjest Lilleminto
Skrevet

Er det noen som har mere kjennskap til den saken de skriver om og kan beskrive land og utseende på gjerningsmennene? Det står jo kun "utlendinger" "hvit varebil" i avisen... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/advarer-mot-hundetyver-i-vestfold/a/23433853/

Jeg mistenker nemlig at jeg har sett disse med stjelte hunder og vet hvor de holder til men vil ikke gå til politiet med en lite gjennomtenkt forhåndsdømming bare fordi det var utlendinger med merkelig valg av hunderase (de små man får mye penger for). Syns det var mistenkelig før jeg leste i avisen og hundene oppførte seg usikre. Lignende bil som den som etterlyses er også observert i samme område disse holder til men det er ikke i Vestfold som står i artikkelen at de har prøvd å stjele hunder der.

Vær så snill å si ifra til politiet!

• Liker 2
Skrevet

Er det meldt fra om hunder som faktisk ER stjålet? Har bare hørt om forsøkt på dette. Eller at noen føler seg forfulgt fordi de har hund.

Og de feeden jeg har lest så har de vært ute etter kamphunder, ikke små veskehunder...

Har politiet bekreftet dette i det hele tatt? Eller er det den berømte white van-historien...?

Gjest Lille-pus
Skrevet

En telefon til Politiet vil rask avklare om etaten er interessert i å undersøke dette.

Uansett vil det alltid være slik at det er mye bedre med for mye informasjon, - også informasjon som ikke nødvendigvis fører til en oppklaring, enn med alt for lite informasjon fordi folk tror de må være absolutt sikre på noe de har observert.

Oppfordringen til TS er altså å ringe Politiet og forhøre seg.

- de forstår godt dersom du er usikker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å melde ifra. Så får de jo sjekka om hundene er chippa eller noe.

Har på følelsen at denne hundestjelesaken er sterkt overdrevet.Har sett bildet av bilen som blir delt flere ganger om dagen av enkelte på facebook. Bildet er fra 2006 og kommer fra en utenlandsk side.

Anonymous poster hash: 1e31e...974
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Tingen er at jeg ikke vil gå til politiet og lage stress for noen! Samtidig er jeg selv dyreeier og ville dødd om mine dyr var borte. Men tenk så utrolig smålig og rasistisk det er om politiet gjør razzia hos noen, bare fordi de var utlendinger med mistenkelige hunder?! Jeg ville ikke klart å leve med meg selv om jeg hadde utsatt noen uskyldige for dette...

Så skulle gjerne hørt fra noen som har eller kjenner noen som har møtt på denne bilen hvordan gjerningsmennene så ut før jeg tok steget videre!

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en mann som er ansvarlig for dette, det er det alltid hver gang det skjer noe dritt.

Anonymous poster hash: c4674...91f
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Tingen er at jeg ikke vil gå til politiet og lage stress for noen! Samtidig er jeg selv dyreeier og ville dødd om mine dyr var borte. Men tenk så utrolig smålig og rasistisk det er om politiet gjør razzia hos noen, bare fordi de var utlendinger med mistenkelige hunder?! Jeg ville ikke klart å leve med meg selv om jeg hadde utsatt noen uskyldige for dette...

Så skulle gjerne hørt fra noen som har eller kjenner noen som har møtt på denne bilen hvordan gjerningsmennene så ut før jeg tok steget videre!

Hadde ikke kostet meg en kalori og bedt politiet om å sjekke, skjønner ikke problemet du skisserer her..

Anonymous poster hash: ed745...c13

• Liker 4
Gjest Cevita
Skrevet

Du skriver: tenk om de er uskyldige.

Vel, tenk om de ikke er det og mennesker mister sitt kjære familiemedlem fordi noen ikke har sagt ifra?

Du trenger bare å melde ifra og så tar politiet avgjørelsen om det er noe å gå videre med eller ikke , de er jo trent i å vite nettopp slikt.

Da har hvertfall du gjort det du kan.

• Liker 2
Skrevet

For hundenes del hadde jeg ikke klart å leve med meg selv om jeg IKKE sa i fra.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tystere fortjener juling.

AnonymBruker
Skrevet

si ifra! Tenk om de en gang får tak i hunden din.

Anonymous poster hash: dc8b9...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På facebookfeeden min deles det nå at man mistenker en Mercedes Sprinter. Men dette kommer fra privatpersoner (ikke politiet).

Det deles også et bilde av en hvit varebil med grønne skilter. Dette er et gammelt bilde, og har ingenting med tyveri av hunder å gjøre.

Anonymous poster hash: fbe0f...36e

AnonymBruker
Skrevet

Rart hvordan kriminelle alltid velger hvite varebiler...

Anonymous poster hash: 9a02f...d5d

• Liker 2
Skrevet

Det er denne bilen de mener blir brukt til å fange hunder. Hundene som er forsøkt stjålet er av forskjellige raser, og det antas at hundene skal brukes som åte/oppvarming til kamphundkamper.

Det er vel meldt om fire-fem tilfeller, og sikkert flere vi ikke kjenner...

post-21083-0-69439000-1429102226_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

Denne bilen er visstnok observert på Lambertseter/Karlsrud i dag. Og har gjort nok et forsøk på hundestjeling.

Anonymous poster hash: a20c6...0f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...