AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg spør fordi det har vært noen tråder her hvor TS eller andre brukere åpenbart har problemer, og det til en så stor grad at virkelighetsorienteringen svikter og alt og alle er mobbere og driver med sjikane. Selvsagt skal man støtte folk som har det vanskelig, men ingen blir vel bedre av at man ikke konfronterer dem med virkelighetsbristen? Det er også vanskelig å gi råd om å søke hjelp når det i seg selv blir oppfattet som hets. Jeg har noe erfaring fra psykiatrien og er vant til at man skal gi støtte og vise forståelse uansett. Samtidig vil aldri usaklige angrep kunne aksepteres. Innspill, noen? Anonymous poster hash: f2e55...8ef
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Om man ikke har en helt normal virkelighetsoppfatning så vil vel kanskje bare enighet i dette ikke være til det beste? Vil man ikke da bare være med på å forsterke denne desillusjonen? Men når det kommer til slike tråder burde de vel bli stengt ganske raskt egentlig. Og brukeren kanskje bli utestengt? Men så lenge det ikke er brudd med regler så kan vel ikke noen bli utestenging. Jeg tenker at så lenge det ikke kan sitte en moderator 24 timer i døgnet å følge med på slike tråder, så burde det vel brukere som åpenbart er syk ikke få skrive her. Anonymous poster hash: d17b8...b56
pluttipott Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Man skal iallefall være forsiktig med å definere fremmede menneskers psykiske helse, gitt av noe som er skrevet på Internett og uten helhetsbildet i bakhånd. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Man skal iallefall være forsiktig med å definere fremmede menneskers psykiske helse, gitt av noe som er skrevet på Internett og uten helhetsbildet i bakhånd. Helt klart! Men når det i flere tilfeller så vil jeg si at det enten er storstilt trolling på gang, eller åpenbart psykiske problemer. Om det ikke er psykiske problemer bør det ikke være galt at brukere påpeker åpenbare feiloppfatninger som sjikane og hets. Anonymous poster hash: d17b8...b56
skreppamedleppa Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 "Alle" har psykiske problemer på kg diagnostisert av andre brukere, på samme måte som "alle" kan få beskjed om at de har hjernesvulst på helseforumet om de spør om noe. Jeg synes generelt ikke noe om fjern diagnostisering av andre brukere. One man's insanity is another man's reality som han sa Tim Burton. En kan få servert alt på kg, og ja statistisk sett er det en viss prosent av brukerne på kg som har problemer i den grad at virkelighets sansen ikke er på topp, men å diagnostisere de som psykisk syke er det jo kun leger ved undersøkelse som kan gjøre. Ofte blir psykisk sykdom brukt som en hersketeknikk her inne, pass bare på så det ikke er det en ender opp med å gjøre. Om det er så opplagt et innlegg som folk reagerer på ville jeg rapportert det til mod, så får det være opp til de. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 En del av gjengangere i debattene om feminisme/feminister, arbeiderpartiet, jøder og innvandrere, har ikke bare noe så enkelt som et kontroversielt, eller " politisk ukorrekt " syn, men er beyond det man kan kalle konspirasjonsteoretikere. Det beste man kan gjøre er å svare de med fakta. Ikke fordi at trollet vil sprekke, men fordi minitroll ikke skal poppe frem. I "Samliv og relasjoner" er det så mange som er så sjalue at det er på nippen til å bikke over i det sykelige. En del av scenarioene som beskrives i hovedinnlegga er så absurde, at dersom personen hadde sittet i en sofa og fortalt om problemet sitt, ville lytterene stilt seg spørsmålet " hører du på deg selv? hører du ikke hvor ufattelig absurd dette er? " Men det er vanskelig å endre synet til et annet menneske. Uansett om det er på KG eller i det virkelige liv. De aller fleste søker en eller annen form for bekreftelse som støtter opp om det synet de allerede har. Anonymous poster hash: d6b93...6d7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 "Alle" har psykiske problemer på kg diagnostisert av andre brukere, på samme måte som "alle" kan få beskjed om at de har hjernesvulst på helseforumet om de spør om noe. Jeg synes generelt ikke noe om fjern diagnostisering av andre brukere. One man's insanity is another man's reality som han sa Tim Burton. En kan få servert alt på kg, og ja statistisk sett er det en viss prosent av brukerne på kg som har problemer i den grad at virkelighets sansen ikke er på topp, men å diagnostisere de som psykisk syke er det jo kun leger ved undersøkelse som kan gjøre. Ofte blir psykisk sykdom brukt som en hersketeknikk her inne, pass bare på så det ikke er det en ender opp med å gjøre. Om det er så opplagt et innlegg som folk reagerer på ville jeg rapportert det til mod, så får det være opp til de. Veldig godt skrevet, og så sant!Anonymous poster hash: 56659...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå