Diva Skrevet 22. august 2004 #1 Skrevet 22. august 2004 Jeg går i tanker om å kjøpe meg nye briller etterhvert, da mine er i relativt dårlig forfatning nå. Er ganske fornøyd med dem, men de begynner å bli slitte rett og slett. Jeg har store planer om å ut å kikke på briller denne uken og har i den anledning et par spørsmål : ¤ Brillekonto : noen som har vært borti dette ? Jeg har lest litt om det på Brilleland, men er spent på om noen har kjøpt brille på denne måten. Ser de har det hos Synsam også. ¤ Det å prøve briller og ta bilder av seg selv med brillene - er det "lov" ? Det er forferdelig vanskelig å finne ut av hva man liker og det er lett å ombestemme seg. Det beste er om en kan "forevige" speilbildet der og da, og se på bildene i ro og mak hjemme. - Ei jeg kjenner fikk låne med seg tre - fire brillepar hjem (med vanlige glass selvfølgelig) og hadde dem til prøving noen dager. Noen som er kjent med den praksisen ? Det høres jo helt genialt ut! ¤ Noen som har briller de vil vise frem ? Om det finnes bilder av dem på nett ? Takknemlig for innspill :D
Ingeborg Skrevet 22. august 2004 #2 Skrevet 22. august 2004 Jeg lånte med meg fire innfatninger hjem da jeg skulle kjøpe briller i fjor. Tror det er helt vanlig.
Lumiah Skrevet 22. august 2004 #3 Skrevet 22. august 2004 Jeg kjøpte briller på Brilleland, og fikk låne med meg så mange innfatninger jeg ville. Lånte dem i noen dager, og kunne i fred og ro velge meg ut favoritten. Veldig greit, tror det er vanlig praksis hos de fleste optikere. Leitet etter bilde av dem på nett, uten hell. Har OR briller, som er designet av Håvard Tryti.
Gjest Ethereal Skrevet 22. august 2004 #4 Skrevet 22. august 2004 Jeg har akkurat tatt meg ut briller hos Z-optikk; der har de også brillekonto. Jeg fikk låne med meg innfatning hjem på forhånd, og endte faktisk opp med den.
Diva Skrevet 22. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2004 Så flott da! Tusen takk for svar :D Skal se om jeg ikke får lånt med meg noen par hjem. Blir spennende 8)
Gjest Ethereal Skrevet 22. august 2004 #6 Skrevet 22. august 2004 Dyrt blir det uansett...Jeg plukket ut en rammeløs innfatning fra Burberry, og totalt med glass og arbeid kom det på 5500,-
Diva Skrevet 22. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2004 Ja, helt klart. Brillene jeg bruker nå kostet ca 5000,- (Gucci) Men det er verdt det! Har ikke mulighet til å bruke linser, derfor synes jeg det er kjekt å legge litt ekstra cash i briller, om det skulle være nødvendig, siden jeg må bruke dem hele tiden.
Diva Skrevet 22. august 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2004 Dyrt blir det uansett...Jeg plukket ut en rammeløs innfatning fra Burberry, og totalt med glass og arbeid kom det på 5500,- Forresten,- Ethereal : hvilken butikk kjøpte du de brillene i ? Har kun sett solbriller fra Burberry, men ikke vanlige.
Gjest Ethereal Skrevet 22. august 2004 #9 Skrevet 22. august 2004 Tja, jeg bor jo i Tromsø....Kjøpte dem hos Z-optikk, og de hadde ulike typer innfatninger fra Burberry. Jeg har et lite ansikt, og de var de som kledde meg best. Jeg tror de jeg endte opp med, kostet 2500 e.l. Jeg takler ikke briller til hverdagsbruk, men skal gi dem en sjanse, i det minste. Men det blir nok atter en gang dyre briller som kun sambo får se, på søndagskvelder foran TVen...
Diva Skrevet 22. august 2004 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2004 Jeg fant websiden til Z-Optikk Takk skal du ha
Gjest gjesta Skrevet 23. august 2004 #11 Skrevet 23. august 2004 Optika-kjeden har også tilbud om brillekonto. Der kan du velge mellom tilbakebetaling på 1 eller 2 år og kostnaden blir den samme som om du skulle betalt kontant. Jeg har alltid fått låne med meg innfatninger hjem. Tror det meste jeg har hatt er 7-8 stk. De siste jeg kjøpte kostet over 8.000, men det var med en dyr innfatning og veldig dyre glass. Lykke til med kjøpet ditt.
la_luz Skrevet 23. august 2004 #12 Skrevet 23. august 2004 Jeg er veldig fornøyd med Krogh Optikk Masse kule briller- prisen der etter. Men man skal ha noen briller man er fornøyd med - de sitter midt i ansiktet http://www.kroghoptikk.no/krogh.html
Gjest Diva i.i. Skrevet 23. august 2004 #13 Skrevet 23. august 2004 Har nå fått låne med meg noen brilleinnfatninger, og skal prøve og synse noen dager De er rålekre, men prisen er...ehm, svært varierende Tenker det årnær sæ jeg. Takk for alle synspunkter og tips :D God kveld D.
Diva Skrevet 13. september 2004 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2004 Nå har jeg vært til synsundersøkelse og det ble Burberry på meg og. ::gledeseg:: Skal bli bra med nye lekre briller : - ) (også har jeg de "gamle" i reserve, styrken er nesten den samme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå