AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Vært utrolig mange hendelser i det siste hvor folk som går tur med hundene sine blir tilsnakket og/eller slått ned for at de skal få tak i hunden deres. Jeg nekter å være en av de som skal gå rundt redd. Bor i byen her det har skjedd 3 ganger på 3 dager at noen forsøker å stjele hunden deres. Jeg må derfor skaffe meg våpen, og lurer på hva som er lov. Jeg tenkte på tazer eller sånn pistol med erteposer. Er dette lov i Norge? Hvis ikke, hva er lov?Anonymous poster hash: b3471...6e2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Vært utrolig mange hendelser i det siste hvor folk som går tur med hundene sine blir tilsnakket og/eller slått ned for at de skal få tak i hunden deres. Jeg nekter å være en av de som skal gå rundt redd. Bor i byen her det har skjedd 3 ganger på 3 dager at noen forsøker å stjele hunden deres. Jeg må derfor skaffe meg våpen, og lurer på hva som er lov. Jeg tenkte på tazer eller sånn pistol med erteposer. Er dette lov i Norge? Hvis ikke, hva er lov?Anonymous poster hash: b3471...6e2 Nei! Jeg har med meg forsvarsspray, alltid. Anonymous poster hash: a5da8...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Jeg nekter å være en av de som skal gå rundt reddAnonymous poster hash: b3471...6e2 ... sa hun, og spurte folk på nettet om hva slags våpen som er å anbefale når man skal på luftetur med hund i Norge. Anonymous poster hash: 4954e...ae4 22
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Nei det er ikke lov, men du får kjøpt det på nett. Du kan jo også kjøpe forsvarsspray for eksempel, eller sånn alarm som man trykker på som uler skikkelig..husker ikke hva det heter. Anonymous poster hash: c37b6...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 ... sa hun, og spurte folk på nettet om hva slags våpen som er å anbefale når man skal på luftetur med hund i Norge.Anonymous poster hash: 4954e...ae4 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/advarer-mot-hundetyver-i-vestfold/a/23433853/Anonymous poster hash: b3471...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Nei det er ikke lov, men du får kjøpt det på nett. Du kan jo også kjøpe forsvarsspray for eksempel, eller sånn alarm som man trykker på som uler skikkelig..husker ikke hva det heter. Anonymous poster hash: c37b6...fb3 Blir du tatt med det kan du selv bli fengslet for å bruke våpen uten bæretillatelse. Er ikke verdt det. Anonymous poster hash: a5da8...8bd 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Skjerp deg. Du blir ikke mindre redd av å gå rundt med "våpen", du blir bare mer paranoid. Skal du absolutt ha noe, gå for forsvarsspray eller voldsalarm, det får du på clas ohlson. Du kommer nok aldri til å få bruk for det Anonymous poster hash: cc71d...8ba 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Jeg skrev akuratt en tråd om dette. Siden du bor i byen der disse hundekidnappingene har vært, kjenner du til beskrivelse av gjerningsmennene?? Skulle likt å vite det fordi jeg har mistanke mot noen men vil ikke forhåndsdømme. For å svare på din tråd, er du mann eller dame? Dame er nok tåregass best, men om du er mann kan du skaffe deg knokejern eller minibatong. Syntes dog det er veldig viktig å ikke gå rundt å være redd og alltid ta forhåndsregler. Selvom det har skjedd voldtekter i mitt område kan jeg ikke la det påvirke meg for det tar fra meg friheten. Samme med terroralarm, skjer det så får jeg ta det derifra istedet for å gå rundt å være nervøs for terror og mistenksom mot alle som ser ut som terrorister. Det mindfucker mer en selv enn det hjelper for sjansen for at noe skal skje er liten. Anonymous poster hash: a7a8a...ca6
nordpedant Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Blir du tatt med det kan du selv bli fengslet for å bruke våpen uten bæretillatelse. Er ikke verdt det. Anonymous poster hash: a5da8...8bd Det er faktisk tenkelig at du bare dømmes for besittelse og bæring på offentlig sted. Bruken kan være lovlig nødverge. Det er generelt sett ikke lov å væpne seg i Norge, særlig ikke på offentlig sted. Selvforsvarsspray er lovlig, men har ikke den helt store effekten. Jeg vil nok uansett si at det virker unødvendig å gå rundt og bekymre seg for slikt. 1
nordpedant Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 fengsel for å bruke tazer eller ertepistol?Anonymous poster hash: b3471...6e2 Potensielt for å bære og inneha, men bruken kan tross det falle inn under nødverge.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Så lenge du er i god form og trener styrke, vil jeg tro at det er godt nok forsvar. Anonymous poster hash: af44f...49f
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Potensielt for å bære og inneha, men bruken kan tross det falle inn under nødverge. Det er mulig, men om en importerer et våpen ulovlig er det ikke heldig. Anbefaler TS å holde seg til loven, den er der av en grunn. Dessuten er det enklere å holde seg til våpenpyramiden om en bruker lovlig forsvarsspray. Anonymous poster hash: a5da8...8bd
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Vært utrolig mange hendelser i det siste hvor folk som går tur med hundene sine blir tilsnakket og/eller slått ned for at de skal få tak i hunden deres. Jeg nekter å være en av de som skal gå rundt redd. Bor i byen her det har skjedd 3 ganger på 3 dager at noen forsøker å stjele hunden deres. Jeg må derfor skaffe meg våpen, og lurer på hva som er lov. Jeg tenkte på tazer eller sånn pistol med erteposer. Er dette lov i Norge? Hvis ikke, hva er lov?Anonymous poster hash: b3471...6e2 Det har ikke vært "utrolig mange hendelser", det har vært noen men ikke utrolig mange. Men man kan ikke bevæpne seg for alle mulige hendelser som kan skje. Da vil det etterhvert bli helt sinnsyke tilstander her i samfunnet.Anonymous poster hash: 81012...be8 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 Hvis du retter et våpen mot en person. Så er det akkurat samme straff om det er ekte, eller noe som kan virke som et ekte våpen. Da signalet du sender er det samme. Det blir som om man raner en bank med en kruttlappistol. Du bruker det som et ekte våpen for å true. Politiet kan ikke vite om det er en etterligning eller ikke. Men må gå ut i fra det når de bevepner seg for å ta "våpendesperadoen" som er paranoid og tror at noen skal ta hunden deres. Teaser er forbudt. Prøver du å innføre det til Norge ved å bestille det fra utlandet. Blir du innkalt til avhør og straffet når tollerene gjennomlyser pakken og finner innholdet. Airsoftvåpen går under våpenloven, og er forbudt å bære offentlig. Det skal kun brukes til spill på lukkede områder. Hvis det er det du forbinder med "ertepistol". Her gjelder samme straff om det hadde vært et skarpt våpen. Jeg tror du må være paranoid når du tror at noen vil ta en hund? Hva i all verden har de igjen for det? Det finnes jo "brukte" bikkjer som blir kastet etter deg hos dyrebeskyttelsen. De er desperat etter eierer, for omplassering osv, hvis ikke blir dyret avlivet. Jeg skulle tro om noen tok bikkja di. Så ville den gjøre motstand, og ikke finne seg i å bli fjernet fra eieren. Den eneste forsvarsmekanismen du har hvis du tror folk er etter deg, er faktisk bikkja du har. Den varsler deg også hvis det er folk som skulle ta seg inn i boligen din om natta osv. Det å bruke våpen til forsvar, er i mot sin hensikt. Ref. USA. Der har det blitt drept mennesker av våpen til "selvforsvar" bare mens jeg har skrevet dette svaret. Anonymous poster hash: e1667...714 2
nordpedant Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Det er mulig, men om en importerer et våpen ulovlig er det ikke heldig. Anbefaler TS å holde seg til loven, den er der av en grunn. Dessuten er det enklere å holde seg til våpenpyramiden om en bruker lovlig forsvarsspray. Anonymous poster hash: a5da8...8bd Joda, ikke uenig i det. Men om du angripes alvorlig av et fremmed menneske som er overlegen deg fysisk og du er virkelig redd vil det meste være lovlig nødverge. Var bare det jeg poengterte.
nordpedant Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 Hvis du retter et våpen mot en person. Så er det akkurat samme straff om det er ekte, eller noe som kan virke som et ekte våpen. Da signalet du sender er det samme. Det blir som om man raner en bank med en kruttlappistol. Du bruker det som et ekte våpen for å true. Politiet kan ikke vite om det er en etterligning eller ikke. Men må gå ut i fra det når de bevepner seg for å ta "våpendesperadoen" som er paranoid og tror at noen skal ta hunden deres. Både ja og nei. Det vil være skjerpende om våpenet er ekte og ladd, ellers stort sett enig. Det var faktisk en greie før, at bank- og postranere bevisst lot være å lade våpnene i tilfelle de ble tatt. Men politiet både kan og vil gå ut fra at våpenet er ekte, noe en såkalt kjenning av politiet i Tromsø oppdaget da han siktet på væpnet politi med en softgun. Ellers er det mye sant i det du skriver. Jeg husker et meme med «what would you rather your daughter say? 'Please don't hurt me', or 'freeze motherfucker'», de glemte det tredje og vanligste alternativet, som er 'freeze mother.. Hey, give me my gun back'.
slumkim Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 Både ja og nei. Det vil være skjerpende om våpenet er ekte og ladd, ellers stort sett enig. Det var faktisk en greie før, at bank- og postranere bevisst lot være å lade våpnene i tilfelle de ble tatt. Men politiet både kan og vil gå ut fra at våpenet er ekte, noe en såkalt kjenning av politiet i Tromsø oppdaget da han siktet på væpnet politi med en softgun. Ellers er det mye sant i det du skriver. Jeg husker et meme med «what would you rather your daughter say? 'Please don't hurt me', or 'freeze motherfucker'», de glemte det tredje og vanligste alternativet, som er 'freeze mother.. Hey, give me my gun back'. Eller lære henne det fjerde alternativet: skyt med engang.
nordpedant Skrevet 14. april 2015 #18 Skrevet 14. april 2015 Eller lære henne det fjerde alternativet: skyt med engang. Nå var jo dette litt dramatisert. La meg ta alternativ nummer fem: Forsøk å skyte, bli fratatt væpnet likevel.
slumkim Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Nå var jo dette litt dramatisert. La meg ta alternativ nummer fem: Forsøk å skyte, bli fratatt væpnet likevel. Så du mener at når noen tullinger kommer og vil ha hunden din, så skal man bare gi den til dem?
slumkim Skrevet 14. april 2015 #20 Skrevet 14. april 2015 Nå var jo dette litt dramatisert. La meg ta alternativ nummer fem: Forsøk å skyte, bli fratatt væpnet likevel. Så du mener at når noen tullinger kommer og vil ha hunden din, så skal man bare gi den til dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå