Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en 22" Benq, fire år gammel. Flimringen er omtrent som fra et lysstoffrør som holder på å ta kvelden.

Før jeg kaster den lurer jeg på om det er noe banalt jeg bør sjekke først?

Feilen ligger ikke i utgang fra PC, ledning eller inngang i skjermen. Jeg koblet til en annen kilde via Scart med samme resultat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den flimrer slik fordi det ER et lysstoffrør som holder på å ta kvelden. Bakgrunnsbelysningen i alle eldre flatskjermer (og alle nyere som ikke har LED-bakgrunnsbelysning) er basert på lysstoffrør.

Det går an å skifte røret, men dessverre koster det antakelig (langt) mer enn det er verdt. Siden skjermen er under 5 år, kan du prøve å reklamere. Regelen er at man har 5 års reklamasjonsrett for gjenstander som er ment å vare vesentlig mer enn 2 år, og flatskjermer må da havne i den kategorien?

Skrevet

Takk for svar, Heart. Man kan reklamere på TV opp til 5 år, så da bør jo en skjerm falle i samme kategori. Får prøve det. Hvis jeg gidder.

I mellomtiden har jeg koblet data til 50" plasmaskjerm via HDMI. Imponerende.

Skrevet

Takk for svar, Heart. Man kan reklamere på TV opp til 5 år, så da bør jo en skjerm falle i samme kategori. Får prøve det. Hvis jeg gidder.

I mellomtiden har jeg koblet data til 50" plasmaskjerm via HDMI. Imponerende.

Har selv en lcdtv koblet til pcen. Veldig kjekt til film og spillbruk (og litt KG som nå).

Siden du har plasma, pass på så du ikke får innbrenning! Veldig mye statiske bilder fra en pc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...