Gå til innhold

Oppringt av telenor hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd, og opplever, til stadighet det samme. Det eksalerte etter jeg byttet fra telenor til netcom. Hey, jeg eier to telefoner og den ene er på netcom, den andre på telenor (som benyttes av et annet familiemedlem). Men selvom, så ringer de!

I høst kjøpte jeg meg en ny tlf og byttet abonnement til netcom (som aldri ringer!). Da fikk jeg telefon etter telefon fra telenor med spørsmål om hvorfor jeg byttet fra dem, og trygling om å komme tilbake. Masse "gode" tilbud som jeg avslår hver gang. Jeg har t.o.m sagt at jeg er bundet hos netcom frem til neste høst! Så har de sagt "ok, men da ringer vi tilbake neste høst og så kan vi ordne noe til deg da". Jeg har jattet med (selvom jeg aldri kommer til å bytte til telenor igjen), og tenkt at "puh, da får jeg fri frem til neste høst". Men neeeeida, hvem er det som til stadighet ringer? Jo, det er telenor det. Som etter hver drittsamtale lover å ringe tilbake neste høst.

Jeg har vært snill, jattet osv fordi jeg har tenkt at den som ringer gjør jo bare jobben sin, men tålmodigheten min er nesten ikkeeksisterende. Føler for å gi dem en real skyllebøtte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

det eneste som hjelper er å blokkere nummer, hvis du kan det fra din telefon. Får bare til svar at jeg er kunde og derfor kan de ringe meg gjelder både Telenor og canal digital..

Anonymous poster hash: 6cdce...b56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg opplevde det samme, selv om jeg har chess, snakket med typen (butikksjef i en telenorbutikk) og han sendte bare en mail, så du kan vel snakke med noen sånne :) Har ikke slitt med det i ettertid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du klage på oppringing til tross for rrservasjon. Neste gang de ringer, eller via mail, kan du også opplyse dem om at du akter å gjøre det om de ikke stopper å ringe deg. De bryter markedsføringsloven.

http://www.forbrukerombudet.no/2007/07/klager-tips-spoersmaal

Anonymous poster hash: 2442d...757

Dette er ikke riktig. TS skriver jo at hun har et aktivt forhold til Telenor. Da har de lov til å ringe selv om man har reservert seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om det er forskjellige personer, det er en liste de ringer ut i fra. Hos Telenor. Så du sier bare ifra.

Er det veldig vanskelig å gjøre?

Anonymous poster hash: 397a8...870

Jeg har sagt i fra to ganger til to forskjellige personer hos Telenor om akkurat dette, og jeg blir fortsatt ringt opp. Så det stemmer ikke at det er så enkelt tydeligvis :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må bli mer spesifikke når dere sier i fra. Hvis du absolutt ikke vil ha telefon fra det selskapet noen sinne så sier du "Kan du internreservere meg?" da blir du reservert spesifikt mot det selskapet.

Og for å svare folk som på forhånd tenker "det skal ikke være nødvendig når jeg allerede er reservert!" Jo. Det sparer både deg og selgeren for en hel masse irritasjon hvis du neste gang sier "du, jeg er reservert og jeg er virkelig ikke interessert - kan du ikke internreservere meg sånn at jeg slipper at dere ringer hele tiden?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg er så dum at jeg har et mobilt bredbånd hos Telenor, og da kan de visst ringe meg flere ganger i uken med tilbud på mobil abonnement, spørreundersøkelser osv. Er det virkelig ikke mulig å slippe unna? Må man avslutte alt hos en operatør for å slippe disse tlf? De virkelig plager meg, og ja, jeg har sagt ifra til de hver eneste gang at jeg ikke vil ha slike telefoner, jeg blokkerer alle nr de ringer fra og jeg er reservert mot slike tlf hos brreg. Men de ringer fortsatt!!

Anonymkode: a4724...28d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dum at jeg har et mobilt bredbånd hos Telenor, og da kan de visst ringe meg flere ganger i uken med tilbud på mobil abonnement, spørreundersøkelser osv. Er det virkelig ikke mulig å slippe unna? Må man avslutte alt hos en operatør for å slippe disse tlf? De virkelig plager meg, og ja, jeg har sagt ifra til de hver eneste gang at jeg ikke vil ha slike telefoner, jeg blokkerer alle nr de ringer fra og jeg er reservert mot slike tlf hos brreg. Men de ringer fortsatt!!

Gammel tråd, men du løser problemet med å logge inn på mine sider og hake av for at telenor ikke kan gi deg tibud på telefon. 

Anonymkode: b61e9...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor på "mine sider" står dette? Jeg finner ingenting slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har til og med et fiktivt tlf nr registrert hos Telenor, hvordan finner de mitt ekte tlf nr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Telenor ringer meg også flere ganger i uken, og med ulike nummer hver gang, slik at det ikke hjelper å blokkere. Har svart et par ganger og sagt ifra at jeg aldri kommer til å bytte til telenor, og ihvertfall ikke etter at de har mast sånn som dette. Har de egentlig lov til å holde på sånn? Aldri harr bredbånd eller abonnement fra telenor engang. 

Anonymkode: 60f64...b04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele listen min over blokkerte nr er kun Telenor. Og de ringer fra forskjellige mobilnr hver gang

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.4.2015 den 22.04, LittDiva skrev:

Blokker nummeret. De ringte meg også flere ganger om dagen før jeg blokkerte.

Det går ikke ann å blokkere bedriften Telenor vel? 

Anonymkode: 9318c...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har til og med et fiktivt tlf nr registrert hos Telenor, hvordan finner de mitt ekte tlf nr?

Du tuller nå? Telenor har oversikt over alle telefonnummer. Også hemlige nummer.  telenor operer for staten og vet derfor mer om deg enn f.eks Telia

Anonymkode: 8191a...493

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble også ekstremt plaget av Telenor over lang tid. Jeg blokkerte og blokkerte og blokkerte, kjeftet og ba de gi seg. De ringte fra nytt nummer hver gang, og nå har jeg en liste over nærmere 20 blokkerte nummere på telefonen min og jeg er temmelig sikker på at alle er Telenor. Jeg har ikke hørt fra de på noen måneder nå, så kanskje det endelig har gitt seg.

Jeg har ikke noe kundeforhold til de. Jeg hadde Telenor en kort periode da jeg fikk min første telefon for femten år siden, etter det har jeg hatt Netcom/Telia. Jeg er også reservert mot slike telefoner og har hemmelig nummer, men det stopper ikke Telenor nei. Makan til telefonterror, har aldri vært bort i verre. Men heldigvis har det gitt seg nå, bank i bordet!!!

Anonymkode: 2070b...8f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og de ringte meg nettopp igjen, enda jeg ba Telenor fjerne nr mitt igår. Ringer fra nytt nr hver dag, Dette er galskap

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå fikk jeg en sms fra Telenor om at de har fjernet nr mitt fra salgslistene. Så får vi se da om de ringer igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2015 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Da gir du beskjed til den som ringer om at du har reservert deg, så sletter vedkommende nummeret ditt.

Ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: 397a8...870

DE GJØR IKKE DET! De venter bare et par måneder så begynner de å ringe igen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.5.2017 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg en sms fra Telenor om at de har fjernet nr mitt fra salgslistene. Så får vi se da om de ringer igjen

Ser ut som om dette fungerte, for de har ikke ringt etter dette. Til de som fortsatt har problemer med dette, send en direktemelding til Telenor på FB om at dere vil fjernes fra de salgslistene, så gir de beskjed videre til salgsavdelingen. Det tar gjerne en arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Nå er de f**n meg i gang igjen! Er blitt oppringt flere ganger daglig i hele julen, blokkerer nummer på nummer, men de ringer fra nytt nummer hver dag. Dette går ikke an, er dette lovlig? Har aldri opplevd liknende trakassering fra noe annet selskap!!!

Anonymkode: 2070b...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...