AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Kan jeg ringe telenor og klage til dem? De ringte først og vekte meg i dag morges etter en søvnløs natt. Og så ringer de selvsagt med et mobilnummer så jeg ikke vet det er selgere som ringer. Jeg sa jeg var veldig syk og kunne ikke snakke. Så gikk det noen timer og de ringte igjen. Herregud. Jeg har reservert meg i tillegg. Det er skikkelig slitsomt. Anonymous poster hash: fd42a...d21
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Da gir du beskjed til den som ringer om at du har reservert deg, så sletter vedkommende nummeret ditt. Ikke verre enn det. Anonymous poster hash: 397a8...870
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Da gir du beskjed til den som ringer om at du har reservert deg, så sletter vedkommende nummeret ditt. Ikke verre enn det. Anonymous poster hash: 397a8...870 De vet jeg har reservert meg jo. Anonymous poster hash: fd42a...d21
LittDiva Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Blokker nummeret. De ringte meg også flere ganger om dagen før jeg blokkerte. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg ringte telenor med skjult nr og spurte om hva slags tjenester de hadde. Er ikke kunde. Så sendte de meg sms og ville at jeg skulle taste 1 til 10 for å vise hvor fornøyd jeg var med kundebehandlingen. Hvordan fant de ut nummeret??? Så tastet jeg et nr fra 1 til 10 og sendte sms.. Så kom det enda en sms: Kan du svare på denne undersøkelsen også? grrr Slitsomme de er Anonymous poster hash: 8dad8...a36 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 De vet jeg har reservert meg jo. Anonymous poster hash: fd42a...d21 Men om du gir direkte beskjed til den som ringer deg blir du slettet fra lista du åpenbart har havnet på hos Telenor. Jeg har gjort det selv. Er ikke det bedre enn å syte og klage her på KG? Anonymous poster hash: 397a8...870
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Men om du gir direkte beskjed til den som ringer deg blir du slettet fra lista du åpenbart har havnet på hos Telenor. Jeg har gjort det selv. Er ikke det bedre enn å syte og klage her på KG? Anonymous poster hash: 397a8...870 Det er ikke samme person som ringer. Det er forskjellig hver gang. Skal jeg si fra til 100 forskjellige personer at jeg har reservert meg? Er det ikke mulig at de bare sletter meg en gang for alle og så slipper jeg å bli plaget av unødvendige ting når jeg er syk? Anonymous poster hash: fd42a...d21 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Det er ikke samme person som ringer. Det er forskjellig hver gang. Skal jeg si fra til 100 forskjellige personer at jeg har reservert meg? Er det ikke mulig at de bare sletter meg en gang for alle og så slipper jeg å bli plaget av unødvendige ting når jeg er syk? Anonymous poster hash: fd42a...d21 Det spiller ingen rolle om det er forskjellige personer, det er en liste de ringer ut i fra. Hos Telenor. Så du sier bare ifra. Er det veldig vanskelig å gjøre? Anonymous poster hash: 397a8...870 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Det spiller ingen rolle om det er forskjellige personer, det er en liste de ringer ut i fra. Hos Telenor. Så du sier bare ifra. Er det veldig vanskelig å gjøre? Anonymous poster hash: 397a8...870 Jeg vet ikke om du leste det, men det står "de vet jeg har reservert meg" lengre opp Så vet du det. Det funker ikke. Anonymous poster hash: fd42a...d21 1
Rosa Sitron Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Kan jeg ringe telenor og klage til dem? De ringte først og vekte meg i dag morges etter en søvnløs natt. Og så ringer de selvsagt med et mobilnummer så jeg ikke vet det er selgere som ringer. Jeg sa jeg var veldig syk og kunne ikke snakke. Så gikk det noen timer og de ringte igjen. Herregud. Jeg har reservert meg i tillegg. Det er skikkelig slitsomt. Anonymous poster hash: fd42a...d21 Har du noe kunderelasjon til de? For da kan du ikke reservere deg mot dem.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Kan noen fortelle meg hvordan de fant mitt nr når jeg ringte skjult? Anonymous poster hash: 8dad8...a36
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Har du noe kunderelasjon til de? For da kan du ikke reservere deg mot dem. Ja, det har jeg.. Søren altså... Hva skal jeg gjøre da? Anonymous poster hash: fd42a...d21
Rosa Sitron Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Kan noen fortelle meg hvordan de fant mitt nr når jeg ringte skjult? Anonymous poster hash: 8dad8...a36 Du ringer ikke skjult til telenor. Broren min forklarte meg hvordan og hvorfor en gnag, men jeg husker ikke godt nok til å forklare. Men det går på at telenor har et nasjonalt ansvar for telefoni på samme måte som tine har for meieri.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Du ringer ikke skjult til telenor. Broren min forklarte meg hvordan og hvorfor en gnag, men jeg husker ikke godt nok til å forklare. Men det går på at telenor har et nasjonalt ansvar for telefoni på samme måte som tine har for meieri. hmm, ok. Takk Anonymous poster hash: 8dad8...a36
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Du ringer ikke skjult til telenor. Broren min forklarte meg hvordan og hvorfor en gnag, men jeg husker ikke godt nok til å forklare. Men det går på at telenor har et nasjonalt ansvar for telefoni på samme måte som tine har for meieri. Men gjelder det da kun Telenor, ikke de andre tele-selskapene? Anonymous poster hash: 8dad8...a36
Lucid Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 Det er ikke de som ringer som har ansvar for ringelista, det er sjefen. Og hvis sjefen ikke har vaska listene godt nok må du gi beskjed om det. Da sier du "Hei, jeg har reservert meg mot telefonsalg, kan du slette meg fra lista?" stort værre enn det trenger det ikke å være. Hvis de SÅ ikke slutter å ringe, og de ringer veldig ofte kan du be dem om å internreservere deg. Det vil si at du blir reservert mot Telenor. Og du.. Selgere er ikke synske, de kan ikke vite at du ikke har sovet om natta eller at du er syk. De kan heller ikke vite at de f.eks ringer deg i et møte eller i en begravelse. De har veldig lite kontroll over hvem de ringer, de sitter med et headset på hodet foran en pc-skjerm, og når noen i den andre enden svarer så plopper navnet opp på skjermen. 1
Rosa Sitron Skrevet 14. april 2015 #18 Skrevet 14. april 2015 Men gjelder det da kun Telenor, ikke de andre tele-selskapene? Anonymous poster hash: 8dad8...a36 Det skal kun gjelde telenor ja. Men jeg kan ikke garantere det.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Det skal kun gjelde telenor ja. Men jeg kan ikke garantere det. Jeg har jobbet på kundeservice for en mobiloperatør som ikke er Telenor, kan i hver fall bekrefte at vi hadde null mulighet til å finne noens nummer om de ringte med skjult nummer. Da så vi kun de 3-4 siste tallene. Anonymous poster hash: 49082...098
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Her kan du klage på oppringing til tross for rrservasjon. Neste gang de ringer, eller via mail, kan du også opplyse dem om at du akter å gjøre det om de ikke stopper å ringe deg. De bryter markedsføringsloven.http://www.forbrukerombudet.no/2007/07/klager-tips-spoersmaalAnonymous poster hash: 2442d...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå