AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Del Skrevet 13. april 2015 Er aktiv på jobbsøkerfronten, men opplever stadig vekk at NAV prøver å få meg inn på den ene og den andre trygdeordningen. Flere som opplever det samme? Er det et mål å få hele nasjonen på trygd? Anonymous poster hash: db2ea...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Del Skrevet 13. april 2015 Det er sikkert en grunn til det som du ikke oppgir. Anonymous poster hash: f8de4...dc9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 13. april 2015 #3 Del Skrevet 13. april 2015 Hvorfor vil de ha deg på trygd da og hvordan legger de frem dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Del Skrevet 13. april 2015 De skal stadig vekk dra frem hvilke trygdemuligheter som finnes, selv om jeg sier at jeg vil raskest mulig ut i jobb og starte karrieren. Anonymous poster hash: db2ea...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 13. april 2015 #5 Del Skrevet 13. april 2015 De skal stadig vekk dra frem hvilke trygdemuligheter som finnes, selv om jeg sier at jeg vil raskest mulig ut i jobb og starte karrieren. Anonymous poster hash: db2ea...826 Og hvorfor vil de ha deg på trygd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 13. april 2015 #6 Del Skrevet 13. april 2015 Er du ufør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Del Skrevet 13. april 2015 Ikke ufør. Anonymous poster hash: db2ea...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Del Skrevet 13. april 2015 Er aktiv på jobbsøkerfronten, men opplever stadig vekk at NAV prøver å få meg inn på den ene og den andre trygdeordningen. Flere som opplever det samme? Er det et mål å få hele nasjonen på trygd? Anonymous poster hash: db2ea...826 For det første er det ikke NAV lokalt som tar den avgjørelsen. For det andre er det ikke NAV som bringer det på banen, det er det legen (eller psykologen) din som gjør. For det tredje "prøver" de ikke å få deg "over på trygd", de kan komme med råd og veiledninger, men valgene er dine. Ønsker du å søke om en eller annen form for stønad kan du gjøre det. Ønsker du å få hjelp med å søke på det du har krav på kan NAV hjelpe deg med det. Ønsker du å komme i arbeid hjelper de deg med det. Og du? En siste ting. NAV plasserer ikke noen rett ut i "trygd" uten at alle andre muligheter er utprøvd først. Med mindre det er snakk om noe så tydelig som brudd i ryggen som har ført til at en er sykehusbundet. Men selv da har det skjedd at folk har fått brev fra NAV med krav om å møte opp for å få prøvd ut sine muligheter i arbeid... Anonymous poster hash: 32c55...a0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #9 Del Skrevet 13. april 2015 Enda en som vil henge ut de trygdede, og skrive om hvordan nav regelrett kaster trygd på folk.. Anonymous poster hash: 31b0a...984 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #10 Del Skrevet 13. april 2015 De eneste jeg vet om som blir "pushet på" trygd av NAV, er folk er hva som kan beskrives som "litt enklere sjeler", uten å verken ha en dokumentert psykisk lidelse, lettere psykisk utviklingshemming eller annet. Anonymous poster hash: d16c2...878 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #11 Del Skrevet 13. april 2015 Er aktiv på jobbsøkerfronten, men opplever stadig vekk at NAV prøver å få meg inn på den ene og den andre trygdeordningen. Flere som opplever det samme? Er det et mål å få hele nasjonen på trygd? Anonymous poster hash: db2ea...826 I så fall har du "fortjent" det, for det er ikke lett å få trygd for hvermansen. Du er kun ute etter å rakke ned på trygdede, er du ikke? Anonymous poster hash: b720d...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Del Skrevet 13. april 2015 Hvilken trygd er det du snakker om ts? Anonymous poster hash: 6750e...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #13 Del Skrevet 13. april 2015 Hvis NAV vil ha deg på trygd, takk ja til tilbudet umiddelbart. I motsetning til alle andre former for støtte NAV kan gi deg kan du beholde trygd mens du er under utdanning, du kan i følge de nye reglene ha en deltidsjobb og du vil bli plaget minimalt med diverse møter og oppfølgning. Å gå over til trygd er sannsynligvis en bedre rute til jobb enn å fortsette i det endeløse med å søke jobber om du ikke har fått noe etter lang tid som arbeidssøker. Anonymous poster hash: fba39...819 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #14 Del Skrevet 13. april 2015 De opplyser deg om mulighetene du har til å søke om det, de presser deg ikke til det. Anonymous poster hash: 257fe...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #15 Del Skrevet 13. april 2015 AnonymBruker, on 13 Apr 2015 - 21:04, said: For det første er det ikke NAV lokalt som tar den avgjørelsen. For det andre er det ikke NAV som bringer det på banen, det er det legen (eller psykologen) din som gjør. For det tredje "prøver" de ikke å få deg "over på trygd", de kan komme med råd og veiledninger, men valgene er dine. Ønsker du å søke om en eller annen form for stønad kan du gjøre det. Ønsker du å få hjelp med å søke på det du har krav på kan NAV hjelpe deg med det. Ønsker du å komme i arbeid hjelper de deg med det. Og du? En siste ting. NAV plasserer ikke noen rett ut i "trygd" uten at alle andre muligheter er utprøvd først. Med mindre det er snakk om noe så tydelig som brudd i ryggen som har ført til at en er sykehusbundet. Men selv da har det skjedd at folk har fått brev fra NAV med krav om å møte opp for å få prøvd ut sine muligheter i arbeid... Anonymous poster hash: 32c55...a0c Nav kan godt finne på å være den som bringer uføretrygd på banen først jo. Har gått på aap i nesten 4 år nå, og i fjor sommer fikk jeg beskjed av saksbehandleren min om at med mindre jeg er i et tiltak til sommeren vil jeg ikke få forlenget aap og må søke om uføretrygd. Verken jeg, legen min eller psykologen min har så mye som nevnt uføretrygd tidligere. Anonymous poster hash: 4fe74...40d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #16 Del Skrevet 14. april 2015 Jeg opplever noe av det samme. Riktignok har de ikke kastet trygd etter meg, men kun foreslått at jeg kan søke aap eller sykemelding. Min onkel, som har hjerteproblemer, opplevde det samme. Det er vel en kost/nytte - avveining som gjøres, dessverre. Min onkel har forlengst klart å skaffe seg en jobb, men NAV var ikke fremmed for å uføretrygde ham. Anonymous poster hash: 3d7ff...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #17 Del Skrevet 14. april 2015 Er du ufør? Hvorfor spør du om det? Anonymous poster hash: 88de1...364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #18 Del Skrevet 14. april 2015 De eneste jeg vet om som blir "pushet på" trygd av NAV, er folk er hva som kan beskrives som "litt enklere sjeler" Føltes det deilig å la din oppsparte frustrasjon gå ut over en random KG-bruker på denne måten? Anonymous poster hash: db2ea...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #19 Del Skrevet 14. april 2015 Hvis NAV vil ha deg på trygd, takk ja til tilbudet umiddelbart. I motsetning til alle andre former for støtte NAV kan gi deg kan du beholde trygd mens du er under utdanning, du kan i følge de nye reglene ha en deltidsjobb og du vil bli plaget minimalt med diverse møter og oppfølgning. Å gå over til trygd er sannsynligvis en bedre rute til jobb enn å fortsette i det endeløse med å søke jobber om du ikke har fått noe etter lang tid som arbeidssøker. Anonymous poster hash: fba39...819 Men det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk å ha på CV-en? Anonymous poster hash: db2ea...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #20 Del Skrevet 14. april 2015 Kanskje Nav ser at du aldri vil kunne fungere i arbeid. Enkelte mangler sykdomsinnsikt og insisterer på at de er friske og arbeidsføre, mens det er opplagt for omgivelsene at de har store problemer. Anonymous poster hash: f8e1a...353 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå