Gjest Evans Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg har lyst til å fornye den usle sminkepungen min, og trenger gode råd og tips fra dere. Hva skal jeg kjøpe og hva trenger jeg? Og for å advare dere er jeg litt grønn 30 år, kombinert hud (blir litt blank i t-sonen utover dagen, men har tørre partier om vinteren). Det har også kommet noen rynker/linjer. Jeg er litt interessert i en CC, DD, EE krem. Trenger jeg dag-krem i tillegg da? Eller bør jeg gå for fundation? Og hva med primer? Aldri brukt primer før. Og pudder? Fundation og pudder blir litt mye tenker jeg. Tidligere har jeg brukt en rouge fra Mac. Har hørt en del om krem rouge, men aldri prøvd det. Hva anbefaler dere? Jeg har en øyebryns-sverte fra Helena Rubenstein (eyebrow powder-gel) jeg er fornøyd med. Men har ikke noe maskara. Jeg bruker jo aldri maskara, men kanskje hvis jeg finner en som passer at jeg skal bruke det av og til? Noe annet jeg trenger eller bør ha? Alle tips og råd mottas med superstor takk
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Jeg har lyst til å fornye den usle sminkepungen min, og trenger gode råd og tips fra dere. Hva skal jeg kjøpe og hva trenger jeg? Og for å advare dere er jeg litt grønn 30 år, kombinert hud (blir litt blank i t-sonen utover dagen, men har tørre partier om vinteren). Det har også kommet noen rynker/linjer. Jeg er litt interessert i en CC, DD, EE krem. Trenger jeg dag-krem i tillegg da? Eller bør jeg gå for fundation? Og hva med primer? Aldri brukt primer før. Og pudder? Fundation og pudder blir litt mye tenker jeg. Tidligere har jeg brukt en rouge fra Mac. Har hørt en del om krem rouge, men aldri prøvd det. Hva anbefaler dere? Jeg har en øyebryns-sverte fra Helena Rubenstein (eyebrow powder-gel) jeg er fornøyd med. Men har ikke noe maskara. Jeg bruker jo aldri maskara, men kanskje hvis jeg finner en som passer at jeg skal bruke det av og til? Noe annet jeg trenger eller bør ha? Alle tips og råd mottas med superstor takk Sikker på at du er 30? Jeg kan anbefale mineralpudderet fra bare minerals, den originale, den er super fin og lett. Passer alle hudtyper. Litt dyr, så anbefaler å kjøpe på nett. Siden trenger du ikke så mye, bruk den øyenbryns-sverten du har og kjøp en mascara. Synes de billige er vel så bra som de dyre (anbefaler vannfast). Og en hverdagsleppestift. Primer trenger du ikke (synes jeg). Anonymous poster hash: 7bd17...eb1 1
Gjest Evans Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 (endret) Sikker på at du er 30? Jeg kan anbefale mineralpudderet fra bare minerals, den originale, den er super fin og lett. Passer alle hudtyper. Litt dyr, så anbefaler å kjøpe på nett. Siden trenger du ikke så mye, bruk den øyenbryns-sverten du har og kjøp en mascara. Synes de billige er vel så bra som de dyre (anbefaler vannfast). Og en hverdagsleppestift. Primer trenger du ikke (synes jeg).Anonymous poster hash: 7bd17...eb1 Haha, høres jeg 20 år eldre ut? 😝 Men heter det ikke rouge lenger? 😳 Jeg har brukt mineralpudder fra bare minerals tidligere, og det funker jo greit, men kunne kanskje tenkt meg noe mindre pudder-aktig? Også glemte jeg at det kanskje hadde vært fint med en øyenskygge Endret 13. april 2015 av Evans
blonden Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Ja, du "må" bruke dagkrem i tillegg til BB/CC cream. Hvis du ikke trenger så mye sminke på huden holder det med f.eks en BB-cream og eventuelt litt mineralpudder oppå. mineralpudder fra L.A minerals (må kjøpes på nett) er bra og ikke alt for dyrt.
alabaster Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg bruker bruker tint til kinnene fra shu eumura. Legger først to rundinger på kinnene, så jeg ser ut som jeg skal på nissefest i barnehage. Men resultatet blir veldig lett og naturlig når jeg gnir forsiktig ut med fingrene. Anbefales!
alabaster Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Og støtter også forslaget om bare minerals hvis du vil gå for pudder. Om du vil ha en farget krem i stedet, liker jeg godt bb cream fra tarte. Ikke helt sikker på om tarte selges i Norge, men du finner på nett.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Tikei har norsk side, og uendelig med farger og fargetoner i foundation. Varer lenge, superrask frakt (kommer ofte bare en eller to dager etter man har bestilt) og passer bra for kombinert hud. De har også egen finish for de som blir blank i løpet av dagen. Billig er det også. Anonymous poster hash: 1a04c...599
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Ja, du "må" bruke dagkrem i tillegg til BB/CC cream. Hvis du ikke trenger så mye sminke på huden holder det med f.eks en BB-cream og eventuelt litt mineralpudder oppå. mineralpudder fra L.A minerals (må kjøpes på nett) er bra og ikke alt for dyrt. Takk for tipset! Gleder pudder opp på bb/cc kremen også i de tilfeller hvor det ikke er mineralpudder? At man altså bør ha en eller annen form for pudder over uansett? Kunne tenkt meg noe annet enn "vanlig" mineralpudder. Ser at bare minerals har kommet med en flytende versjon, kanskje det er noe?
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Tikei har norsk side, og uendelig med farger og fargetoner i foundation. Varer lenge, superrask frakt (kommer ofte bare en eller to dager etter man har bestilt) og passer bra for kombinert hud. De har også egen finish for de som blir blank i løpet av dagen. Billig er det også. Anonymous poster hash: 1a04c...599 Tusen takk! Aldri hørt om tikei, og hadde sikkert aldri gjort det om du ikke hadde nevnt det
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Jeg bruker bruker tint til kinnene fra shu eumura. Legger først to rundinger på kinnene, så jeg ser ut som jeg skal på nissefest i barnehage. Men resultatet blir veldig lett og naturlig når jeg gnir forsiktig ut med fingrene. Anbefales! Tusen takk! Du mener at tint er rouge, ikke sant? Får opp så mye forskjellig når googler. Syns det høre spennende å prøve noe annet enn bare den vanlige tør-rougen. Men må du ha et spesielt underlag? Eller kommet x antall steg i sninkinga?
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Og støtter også forslaget om bare minerals hvis du vil gå for pudder. Om du vil ha en farget krem i stedet, liker jeg godt bb cream fra tarte. Ikke helt sikker på om tarte selges i Norge, men du finner på nett. Tusen takk! Skal se på det
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Tikei har norsk side, og uendelig med farger og fargetoner i foundation. Varer lenge, superrask frakt (kommer ofte bare en eller to dager etter man har bestilt) og passer bra for kombinert hud. De har også egen finish for de som blir blank i løpet av dagen. Billig er det også. Anonymous poster hash: 1a04c...599 Et spørsmål til er mineral fundationen som de selger hard/som pudder? Eller er det flytende? Forstod det ikke helt på siden deres..
SRC Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Hei! For det første er blotting papers/blotting sheets helt genialt til oss som bli blanke. Små ark som suger til seg oljen uten at du trenger å pudre ned. Kan kjøpes på nett, og så vet jeg at Shiseido sine selges i parfymeri. Om du kjøper en god CC (e.l.) krem vil du antakeligvis ikke trenge dagkrem i tillegg med mindre du er veldig tørr. Esteè Lauder sin EE krem er veldig god. Gir ikke så veldig mye dekkevne, men en veldig fin glød. Foundation kan du bruke om du vil ha et mer rent sminke-produkt, men da vil du sannsynligvis ikke få like mye pleie og "alt-i-ett" som med f.eks. en CC cream. Primer er egentlig ikke nødvendig, men det er ett par primere som gir mye fukt og forhindrer tørre partier. Noe jeg tenker kan være fint til din hud. Et gjennomsiktig pudder kan være fint å ha uansett om du går for foundation eller ikke. Dette er fint til å touche opp med i løpet av dagen om du blir veldig blank. Kremblush gir mer en glød enn pudderblush etter min mening. Jeg pleier bare å påføre med fingrene og det blir veldig naturlig og fint. Ser ikke ut som sminke! Om du ikke er vant til å bruke mascara ville jeg gått for Lancôme Definicils som ikke er alt for dramatisk. Gir lengde, ikke så ekstremt mye volum. Fin hverdagsmascara. Ellers ville jeg anbefalt å ha en liten concealer i fall du får noe du trenger å dekke over. Håper dette hjalp
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #14 Skrevet 14. april 2015 Hei! For det første er blotting papers/blotting sheets helt genialt til oss som bli blanke. Små ark som suger til seg oljen uten at du trenger å pudre ned. Kan kjøpes på nett, og så vet jeg at Shiseido sine selges i parfymeri. Om du kjøper en god CC (e.l.) krem vil du antakeligvis ikke trenge dagkrem i tillegg med mindre du er veldig tørr. Esteè Lauder sin EE krem er veldig god. Gir ikke så veldig mye dekkevne, men en veldig fin glød. Foundation kan du bruke om du vil ha et mer rent sminke-produkt, men da vil du sannsynligvis ikke få like mye pleie og "alt-i-ett" som med f.eks. en CC cream. Primer er egentlig ikke nødvendig, men det er ett par primere som gir mye fukt og forhindrer tørre partier. Noe jeg tenker kan være fint til din hud. Et gjennomsiktig pudder kan være fint å ha uansett om du går for foundation eller ikke. Dette er fint til å touche opp med i løpet av dagen om du blir veldig blank. Kremblush gir mer en glød enn pudderblush etter min mening. Jeg pleier bare å påføre med fingrene og det blir veldig naturlig og fint. Ser ikke ut som sminke! Om du ikke er vant til å bruke mascara ville jeg gått for Lancôme Definicils som ikke er alt for dramatisk. Gir lengde, ikke så ekstremt mye volum. Fin hverdagsmascara. Ellers ville jeg anbefalt å ha en liten concealer i fall du får noe du trenger å dekke over. Håper dette hjalp Tusen takk for så gode råd og tips!! :) Tror jeg må gå til anskaffelse av en EE krem, eller i hvertfall prøve den ut i butikken Har du en concealer du anbefaler? Kanskje en som passer sammen med en bokstav krem? Eller gjør de fleste kanskje det?
SRC Skrevet 14. april 2015 #15 Skrevet 14. april 2015 Tusen takk for så gode råd og tips!! :) Tror jeg må gå til anskaffelse av en EE krem, eller i hvertfall prøve den ut i butikken Har du en concealer du anbefaler? Kanskje en som passer sammen med en bokstav krem? Eller gjør de fleste kanskje det? Om du skal dekke ringer under øyne som ikke er sånn veldig mørke er highlighterpenner som YSL Touchè Eclat, Dior Skinflash o.l. kjempefine, og gir også en brightening naturlig effekt som er fint sammen med "bokstavkremer". Til eventuelle urenheter, arr eller misfarginger ville jeg gått for en med full dekkevne som f.eks. Estee Lauder Double Wear. Da får du superfresh hud som ikke ser sminket ut, men fremdeles nok dekkevne om du har noe du vil dekke over. Bare hyggelig du
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #16 Skrevet 14. april 2015 Om du skal dekke ringer under øyne som ikke er sånn veldig mørke er highlighterpenner som YSL Touchè Eclat, Dior Skinflash o.l. kjempefine, og gir også en brightening naturlig effekt som er fint sammen med "bokstavkremer". Til eventuelle urenheter, arr eller misfarginger ville jeg gått for en med full dekkevne som f.eks. Estee Lauder Double Wear. Da får du superfresh hud som ikke ser sminket ut, men fremdeles nok dekkevne om du har noe du vil dekke over. Bare hyggelig du yes! tusen takk! nå blir det shoppings!
alabaster Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 Tusen takk! Du mener at tint er rouge, ikke sant? Får opp så mye forskjellig når googler. Syns det høre spennende å prøve noe annet enn bare den vanlige tør-rougen. Men må du ha et spesielt underlag? Eller kommet x antall steg i sninkinga? Ja, det er rouge, men den er flytende. Føles likevel litt silkete/pudrete når jeg tar på. Påfører med en liten børste, ser nesten ut som en lip gloss, en liten dert på hvert kinn. Så gnir jeg forsiktig ut. Man trenger ikke noe spesielt underlag, det er opp til en selv. Min rutine er fuktighetskrem, så evt. litt bb cream de dagene jeg vil føle meg ekstra fin, og så rougen. Bruker nesten alltid rouge - det gir litt liv til min gustenbleke, norske hud.
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #18 Skrevet 14. april 2015 Ja, det er rouge, men den er flytende. Føles likevel litt silkete/pudrete når jeg tar på. Påfører med en liten børste, ser nesten ut som en lip gloss, en liten dert på hvert kinn. Så gnir jeg forsiktig ut. Man trenger ikke noe spesielt underlag, det er opp til en selv. Min rutine er fuktighetskrem, så evt. litt bb cream de dagene jeg vil føle meg ekstra fin, og så rougen. Bruker nesten alltid rouge - det gir litt liv til min gustenbleke, norske hud. Haha, jeg merker jeg er litt ute av det når jeg ikke vet hva de ulike tingene heter Men tusen takk! Tror jeg skal gå for en flytende rouge. Høres godt og mykt ut
Upadiela Skrevet 14. april 2015 #19 Skrevet 14. april 2015 Hei hei! Nå er jeg 10 år yngre enn deg, men jeg har fått et lite sminkekick i det siste, så tenkte å komme med mine tips! Til hverdags ser mine rutiner slik ut: Jeg smører på en øyekrem under øynene (The Body Shop vitamin E. Jeg har ikke særlig rynker ennå, men når jeg bikker 25 tenker jeg å begynne med en forebyggende krem. De har en på the Body Shop til det og!) som jeg faktisk har i kjøleskapet! Når den er kald, roer den ned puffer under øynene. Tips! Så smører jeg på en ansiktskrem som er fuktighetsgivende. Her bruker jeg en random fra apoteket som er grei for min hud - må investere i en bedre en så snart jeg får råd. Når kremene har trukket inn, legger jeg et lag foundation. Jeg bruker Diorskin Nude foundation, jeg er veldig veldig fornøyd med denne! Den er ikke matt - matt foundation kan ofte gjøre at man ser sliten ut. Den er ikke shiny heller, men midt i mellom. Sånn "My skin but better". Deretter legger jeg litt rouge. Jeg bruker rouge fra MAC i fargen Melba. Denne er litt ferskenbrun, og ikke sånn typisk rosa. Passer min lyse hud veldig bra! På brynene legger jeg Anastasia Dipbrow Pomade i fargen Soft Brown. Du har brynsprodukter, men denne kan anbefales om du en dag trenger noe nytt! Jeg bruker lite øyenskygge, men når jeg gjør det legger jeg først et tynt lag brun øyeskygge, den jeg har for hånden, i globallinjen (den dype linjen på øyelokket - lærte meg akkurat navnet!). Kan anbefale skyggene til Inglot, det er god kvalitet og temmelig billig. Ellerse har MAC også svææært gode skygger. Det gir dybde! Så, siden det er vår, tar jeg en rosa glitrete øyeskygge og legger et lett lag over øyelokket, men ikke helt opp til brynet. Fordi jeg liker litt flash Dersom du har mange linjer på øyet, så anbefaler jeg å bruke en primer. Det er for å unngå at skyggene legger seg i linjene. Jeg bruker primer selv når jeg skal legge tyngre sminke. Mascaraen jeg bruker er Masterpiece Max fra Max Factor. Den er favoritten min! Tar et jevnt lag på de øvre vippene, og et tynt lag på de nedre, men bare halvveis, og ikke helt inn mot nesa. Jeg bruker gjerne lebestift, og for å "ta opp" fargene jeg bruker i rougen, så bruker jeg en fra MAC som heter Cosmo. Den er ikke skrikende, men en jevn, passe matt farge som avrunder hele looken. Håper du fikk noen idéer herfra.
Gjest Evans Skrevet 14. april 2015 #20 Skrevet 14. april 2015 Hei hei! Nå er jeg 10 år yngre enn deg, men jeg har fått et lite sminkekick i det siste, så tenkte å komme med mine tips! Til hverdags ser mine rutiner slik ut: Jeg smører på en øyekrem under øynene (The Body Shop vitamin E. Jeg har ikke særlig rynker ennå, men når jeg bikker 25 tenker jeg å begynne med en forebyggende krem. De har en på the Body Shop til det og!) som jeg faktisk har i kjøleskapet! Når den er kald, roer den ned puffer under øynene. Tips! Så smører jeg på en ansiktskrem som er fuktighetsgivende. Her bruker jeg en random fra apoteket som er grei for min hud - må investere i en bedre en så snart jeg får råd. Når kremene har trukket inn, legger jeg et lag foundation. Jeg bruker Diorskin Nude foundation, jeg er veldig veldig fornøyd med denne! Den er ikke matt - matt foundation kan ofte gjøre at man ser sliten ut. Den er ikke shiny heller, men midt i mellom. Sånn "My skin but better". Deretter legger jeg litt rouge. Jeg bruker rouge fra MAC i fargen Melba. Denne er litt ferskenbrun, og ikke sånn typisk rosa. Passer min lyse hud veldig bra! På brynene legger jeg Anastasia Dipbrow Pomade i fargen Soft Brown. Du har brynsprodukter, men denne kan anbefales om du en dag trenger noe nytt! Jeg bruker lite øyenskygge, men når jeg gjør det legger jeg først et tynt lag brun øyeskygge, den jeg har for hånden, i globallinjen (den dype linjen på øyelokket - lærte meg akkurat navnet!). Kan anbefale skyggene til Inglot, det er god kvalitet og temmelig billig. Ellerse har MAC også svææært gode skygger. Det gir dybde! Så, siden det er vår, tar jeg en rosa glitrete øyeskygge og legger et lett lag over øyelokket, men ikke helt opp til brynet. Fordi jeg liker litt flash Dersom du har mange linjer på øyet, så anbefaler jeg å bruke en primer. Det er for å unngå at skyggene legger seg i linjene. Jeg bruker primer selv når jeg skal legge tyngre sminke. Mascaraen jeg bruker er Masterpiece Max fra Max Factor. Den er favoritten min! Tar et jevnt lag på de øvre vippene, og et tynt lag på de nedre, men bare halvveis, og ikke helt inn mot nesa. Jeg bruker gjerne lebestift, og for å "ta opp" fargene jeg bruker i rougen, så bruker jeg en fra MAC som heter Cosmo. Den er ikke skrikende, men en jevn, passe matt farge som avrunder hele looken. Håper du fikk noen idéer herfra. Tusen takk for alle gode rådene, og for at du deler rutinene dine :) Setter stor pris på det! Øyenskygge var akkurat det jeg manglet nå på lista mi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå