AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg var nylig og så på en leilighet som hadde et potensiale, det eneste som trakk ned var at eier tydeligvis har bodd der i noen år uten å gidde å fikse mangler ved leiligheten. Som endel skruhull her og der, og på badet. Skitne vegger som hadde hatt godt av et strøk med maling og kjøkkeninnredning som trengte en grundigere nedvask utenpå og inni. I prospektet ble det brukt store ord som "flott leilighet" og "bare å flytte rett inn!". Det triste er at det ikke var den eneste leiligheten som lå ute på finn som bar preg av samme mangel på vedlikehold. Hvorfor er så mange eiere ignorante over egen bolig? Tenker de ikke på evt fuktskader som kan ødelegge for boligsalget i ettertid Anonymous poster hash: 213de...5ce
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 De fleste som kjøper leilighet ønsker å pusse den opp selv. Det anbefales heller ikke å pusse opp før salg, med unntak av å fikse ting som fuktskader eller lignende. Anonymous poster hash: 520d1...a77 9
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 De fleste som kjøper leilighet ønsker å pusse den opp selv. Det anbefales heller ikke å pusse opp før salg, med unntak av å fikse ting som fuktskader eller lignende. Anonymous poster hash: 520d1...a77 Skruehull i baderomsvegg er jo nettopp mulig fuktskade. Anonymous poster hash: 213de...5ce
ops2 Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Godt å se hva en får. Hadde skruehullet i badeveggen vært dekket over, så ville du aldri tenkt tanken på mulig fuktskade. Dårlig vask kan en påpeke, og be om at ny nedvasking blir gjort før en flytter inn. 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Det er mange skjebner der ute. Det er godt mulig eieren var syk, helt blakk eller at h*n ikke har bodd der på lenge og satt bort jobben til noen andre. Eller at det er et dødsbo. De får jo likevel det folk er villige til a betale. Anonymous poster hash: 35163...ea0 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Skruehull i baderomsvegg er jo nettopp mulig fuktskade. Anonymous poster hash: 213de...5ce Mulig, men du har vel tilstandsraååort av leiligheten å forholde deg til? Anonymous poster hash: 520d1...a77
Jade Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Reagerte på slike ting selv da vi var på visningsrunde. Men jeg var egentlig glad for at dårlig vedlikehold ikke ble dekket over av kjapp-og-gæli maling/tapetsering. Var på uoffisiell visning et sted før de hadde fått pusset opp før salg. Der var der synlige vannskader, og de hadde ikke planer om å fikse det. Kun male og gjøre det presentabelt for bilder/visning. Mye av slikt kan jo også være pga tvangssalg og at eieren har dødd.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Fordi man ofte ikke får noe særlig igjen for oppussing. Er enig i at man bør kunne vaske skikkelig før visning, men å legge på nye strøk med maling etc. medfører ikke nødvendigvis at man får noe særlig mer. I den grad det fører til en prisreduksjon så er det da bare en fordel. Det er forholdsvis greit å male selv og vaske når man flytter inn så kan man spare en del på det ved kjøp så er det jo ofte bare en fordel for kjøper med mindre det er store fuktskader. Anonymous poster hash: 39f3f...cb2 1
Tvist Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Den tidligere eieren til huset vårt "pusset opp" før de solgte. De malte alt, til og med lysbrytere og stikkontakter. 1
maipai Skrevet 14. april 2015 #11 Skrevet 14. april 2015 Den tidligere eieren til huset vårt "pusset opp" før de solgte. De malte alt, til og med lysbrytere og stikkontakter. Skal selge nå snart, så god idé! Man får, som andre her sier, nesten ingenting igjen for å pusse opp før salg. Og som kjøper er det nå vel bare greit å vite hva du får.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Forskjell på oppussing og generelt vedlikehold. Blir skeptisk når ting er for shabby, det sier noe om at eieren ikke har brydd seg om huset og hvem vet hva som skjuler seg da.Anonymous poster hash: f0ab8...0a6
Anglofil Skrevet 14. april 2015 #13 Skrevet 14. april 2015 Da jeg solgte så hadde jeg 10 mnd tidligere pusset opp både bad og kjøkken. Det som manglet var nytt gulv og lister på kjøkkenet. I tillegg gadd jeg ikke skifte ny utgangsdør (som egentlig skiftes) så den er bare malt (den malte jeg da jeg flyttet inn der), samme med en annen dør i leiligheten. Det gadd jeg rett og slett ikke å investere i, hva er liksom vitsen? Jeg solgte for så mye over takst uansett, så det hadde bare blitt penger rett ut av vinduet for min del. Leiligheten eller var jo fin, men man gidder ikke nødvendigvis å gjøre så mye hvis man uansett skal selge. Mvh Yvonne
Puny Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 (endret) Skal selge nå snart, så god idé! Man får, som andre her sier, nesten ingenting igjen for å pusse opp før salg. Og som kjøper er det nå vel bare greit å vite hva du får. Man kan absolutt få mye igjen for å pusse opp og også å style leiligheten før salg. Ikke alle leiligheter, men har man en attraktiv leilighet på en atraktiv adresse, for eksempel, kan man tjene gode penger på det. Vi tjente også penger på å kjøpe en nedslitt leilighet, male den hvit en gang, for så og selge den to mnd. Etterpå med god profitt. Endret 15. april 2015 av Zereta
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Det kan jo være at det er arvinger som selger bolig etter foreldre? Jeg skal selge et hus etter foreldrene mine snart, og jeg kommer ikke til å fikse det opp, det har jeg rett og slett ikke kapasitet til. Anonymous poster hash: 4bcbd...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå