AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en sønn og en stesønn som er veldig ulike ( naturlig nok !). Nå blir jeg sikkert beskyldt for å være lite objektiv, men det har seg sånn at min sønn har fått tildelt et mye mer fordelaktig utseende fra naturens side. Mens min stesønn kan sies og ha vært ganske uheldig. De er foreløpig ikke så gamle enda, men gamle nok til at de er litt begeistret for det motsatte kjønn og omvendt. Det er kun et år mellom dem, og stesønnen min kom helt knust hjem i dag fordi jenta han var kjæreste med hadde sagt at hun var forelsket i stebroren hans fordi han var mye kjekkere. Han sa også at flere av jentene i klassen hans svermet for stebroren fordi han var så kjekk. Jeg vet jo at ikke utseende betyr alt, men er redd for at det kan bli flere konflikter om dette i fremtiden. Jeg husker selv når jeg vokste opp at jeg var ganske misunnelig på storesøsteren min som var veldig pen og hadde masse gutter hengende etter seg. Følte meg alltid usynlig sammen med henne. Jeg ønsker ikke at forholdet mellom guttene her i huset skal bli ødelagt pga dette. Så lurer på om noen har erfaringer? Anonymous poster hash: 17d70...29f
Gjest O.G. Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en sønn og en stesønn som er veldig ulike ( naturlig nok !). Nå blir jeg sikkert beskyldt for å være lite objektiv, men det har seg sånn at min sønn har fått tildelt et mye mer fordelaktig utseende fra naturens side. Mens min stesønn kan sies og ha vært ganske uheldig. De er foreløpig ikke så gamle enda, men gamle nok til at de er litt begeistret for det motsatte kjønn og omvendt. Det er kun et år mellom dem, og stesønnen min kom helt knust hjem i dag fordi jenta han var kjæreste med hadde sagt at hun var forelsket i stebroren hans fordi han var mye kjekkere. Han sa også at flere av jentene i klassen hans svermet for stebroren fordi han var så kjekk. Jeg vet jo at ikke utseende betyr alt, men er redd for at det kan bli flere konflikter om dette i fremtiden. Jeg husker selv når jeg vokste opp at jeg var ganske misunnelig på storesøsteren min som var veldig pen og hadde masse gutter hengende etter seg. Følte meg alltid usynlig sammen med henne. Jeg ønsker ikke at forholdet mellom guttene her i huset skal bli ødelagt pga dette. Så lurer på om noen har erfaringer?Anonymous poster hash: 17d70...29f Min sønn er så mye bedre enn stesønnen er hva jeg leser her...
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 De er jo ikke søsken hvis den andre gutten er stebroren til din sønn.. Eller mener du halvbrødre hvis de har samme far? Anonymous poster hash: bc02e...619
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Jeg var også misunnelig på mine søsken. Det hjalp lite at mine foreldre aldri sa noe positivt om utseendet mitt (de visste jeg følte meg stygg). Jeg tror dere som foreldre må kommentere hvor fine de er, begge to! På hver sin måte selvsagt.. Bygge opp selvtilliten deres og vise at alle har forskjellig utseende men de er jo like vakre begge to. Anonymous poster hash: 5b464...a93 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Min sønn er så mye bedre enn stesønnen er hva jeg leser her... Da må du lese en gang til. Hun prøver jo å forhindre at stesønnen blir preget at dette! Og man har vel øyne som virker, selv om man er stemor. Makan til idiotisk svarAnonymous poster hash: e07e8...edf 17
super-s Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Min sønn er så mye bedre enn stesønnen er hva jeg leser her... Da leste du nok ikke hele innlegget. Mitt tips er å lære dem at utseendet ikke betyr noe når alt kommer til alt. Selvfølgelig er det lurt å fortelle begge at de er fine (ikke si verdens fineste), men det er enda viktigere å gi komplimenter for personligheten deres og andre kvaliteter de har. Bygg opp selvfølelsen deres, ikke bare selvtilliten. Med en god selvfølelse kommer man mye lengre enn med bare et fint utseende. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en sønn og en stesønn som er veldig ulike ( naturlig nok !). Nå blir jeg sikkert beskyldt for å være lite objektiv, men det har seg sånn at min sønn har fått tildelt et mye mer fordelaktig utseende fra naturens side. Mens min stesønn kan sies og ha vært ganske uheldig. De er foreløpig ikke så gamle enda, men gamle nok til at de er litt begeistret for det motsatte kjønn og omvendt. Det er kun et år mellom dem, og stesønnen min kom helt knust hjem i dag fordi jenta han var kjæreste med hadde sagt at hun var forelsket i stebroren hans fordi han var mye kjekkere. Han sa også at flere av jentene i klassen hans svermet for stebroren fordi han var så kjekk. Jeg vet jo at ikke utseende betyr alt, men er redd for at det kan bli flere konflikter om dette i fremtiden. Jeg husker selv når jeg vokste opp at jeg var ganske misunnelig på storesøsteren min som var veldig pen og hadde masse gutter hengende etter seg. Følte meg alltid usynlig sammen med henne. Jeg ønsker ikke at forholdet mellom guttene her i huset skal bli ødelagt pga dette. Så lurer på om noen har erfaringer?Anonymous poster hash: 17d70...29f Det viktigste her er nok at sønnen din ( den pene) ikke involverer seg med kjæresten til stesønnen din iallfall. Her bør vel samme regel gjelde som mellom venner. Bygg stesønn opp ved å fortelle ham at han er bra nok som han er. Dessuten ting kan forandre seg. Kjenner flere som var veldig pene som barn, men som ble helt vanlig som voksne. Og omvendt. Anonymous poster hash: 66c9b...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Min sønn er så mye bedre enn stesønnen er hva jeg leser her... TS har ikke sagt noe som antyder at hun ser på sin sønn som bedre enn stesønnen på noen som helst måte. Anonymous poster hash: 0a4f0...183 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Jeg ser overhodet ikke på stesønnen min som noe dårligere enn min egen. Men helt objektivt så ser man at den ene har vært heldigere med utseende. Og tenårings jenter kan være ganske overfladiske. Har jo vært i stesønnen min sine sko før og unner han ikke det. Så til dere som skal stemple meg som en heks av en stemor, kan bare la vær å kommentere! Anonymous poster hash: 17d70...29f 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 De er jo ikke søsken hvis den andre gutten er stebroren til din sønn.. Eller mener du halvbrødre hvis de har samme far? Anonymous poster hash: bc02e...619 De blir vel stesøsken. Stesøsken er søsken det også, i allefall hvis de vokser opp sammen. Mine søsken består av både halv og ste, vi er en super søskenflokk skal jeg fortelle deg.Anonymous poster hash: fce48...c4c 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Det finnes jo måter å veie opp for det, spesielt når man er gutt. Tren, bli flink i en idrett, noe som vekker stor beundring hos jentene. Bli flink på skolen, ta en utdannelse, noe som vekker beundring hos kvinner i fremtiden hans. Selv var søsteren min mye penere enn meg, noe alle kunne se (og kommenterte..). Men jeg var flinkest på skolen og fikk 6'ere i ca alt, og også sprekest. Så jeg følte at vi var like gode på en måte. Men hun fikk jo lettere de guttene hun ville ha, da.. Anonymous poster hash: 4a402...b6a 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Jeg ser overhodet ikke på stesønnen min som noe dårligere enn min egen. Men helt objektivt så ser man at den ene har vært heldigere med utseende. Og tenårings jenter kan være ganske overfladiske. Har jo vært i stesønnen min sine sko før og unner han ikke det. Så til dere som skal stemple meg som en heks av en stemor, kan bare la vær å kommentere! Anonymous poster hash: 17d70...29f Uff, så vondt! Det du må gjøre er å lære sønnen din om lojalitet slik at han ikke involverer seg med jenta stesønnen din er forelsket i, holde seg unna ekser osv. Det vil knuse han garantert om broren "tar" dem. Så får du fokusere på at noen folk modner saktere. Mannen min blomstret først i 20 årene og det samme med meg. Ingen av oss var noen fruktfat på den tiden. Mannen min svømte for å bygge bra kropp og spilte i band for å dra damer, så ett par småkjærester hadde han jo pga deg. Heldigvis er ikke menn avhengig av utseende bestandig for å være tiltrekkende på kvinner Anonymous poster hash: d4770...2f6 5
Yzma Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 (endret) Min sønn er så mye bedre enn stesønnen er hva jeg leser her... Wow, du må lære å lese mellom linjene. Jeg leste: Jeg er virkelig bekymret for familien min, og ønsker å få høre andres erfaringer. Jeg har dessverre ingen erfaringer. Bare sørg for at stesønnen din ikke føler seg neglisjert i hjemmet. (Tror jeg ihvertfall, hvem er jeg til å fortelle deg hvordan du skal oppdra barna dine.) Og kanskje håpe (i hemmelighet) på at han viser seg å være kjemp morsom, eller latterlig sjarmerende. Da jevner det seg fort ut Endret 13. april 2015 av Gwynevere 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 De blir vel stesøsken. Stesøsken er søsken det også, i allefall hvis de vokser opp sammen. Mine søsken består av både halv og ste, vi er en super søskenflokk skal jeg fortelle deg.Anonymous poster hash: fce48...c4c Stesøsken er ikke biologiske søsken. Klin umulig å være det når de ikke deler et tøddel DNA. Men ja, et godt forhold til stesøsken er veldig godt mulig, på lik linje med biologiske søsken. Men ekte søsken er dere ikke. Anonymous poster hash: bc02e...619
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Selv helsøsken med samme foreldre kan være meget ulike av utseende. Det man som forelder kan gjøre, er å lære ungene at utseendet ikke er menneskets viktigste egenskap. Anonymous poster hash: 74cf2...e78
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #16 Skrevet 13. april 2015 Stesøsken er ikke biologiske søsken. Klin umulig å være det når de ikke deler et tøddel DNA. Men ja, et godt forhold til stesøsken er veldig godt mulig, på lik linje med biologiske søsken. Men ekte søsken er dere ikke. Anonymous poster hash: bc02e...619 Og hvorfor er dette så veldig viktig for deg å få frem? Hvordan belyser dette HI? TS: Som andre har nevnt tidligere, man kommer høyt på popularitetsskalaen ved å være morsom, utadvendt eller god i noe. Fokuser på de områdene hvor han har en fordel:) Anonymous poster hash: 438a2...d64 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #17 Skrevet 14. april 2015 Det finnes jo måter å veie opp for det, spesielt når man er gutt. Tren, bli flink i en idrett, noe som vekker stor beundring hos jentene. Bli flink på skolen, ta en utdannelse, noe som vekker beundring hos kvinner i fremtiden hans. Selv var søsteren min mye penere enn meg, noe alle kunne se (og kommenterte..). Men jeg var flinkest på skolen og fikk 6'ere i ca alt, og også sprekest. Så jeg følte at vi var like gode på en måte. Men hun fikk jo lettere de guttene hun ville ha, da..Anonymous poster hash: 4a402...b6a Problemet er at min sønn også er den mest skoleflinke. Han er kjempe flink i alle fag og i tillegg er han den som utmerker seg mest sportslig. Stebroren har alltid slitt på skolen, og har valgt en idrett som blir sett på litt sært og uten særlig status. Så han opplever jo at stebroren får mest oppmerksomhet på disse områdene også. Vi foreldre gjør ikke forskjell på de og fremhever de gode egenskapene hos hver enkelt, men merker nå at det blir stadig viktigere hva de rundt sier og der kommer forskjellene nå tydelig frem.Anonymous poster hash: 17d70...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå