Gå til innhold

Jogge med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke helt klok på når man kan begynne å jogge med hunden. Har lest alt fra 5 måneder til 2 år.

Er det noen som har noen ”sikre” kilder eller vet hvordan jeg kan få et best mulig svar?

Hannhund på 11 måneder, retriever. Vi har hatt han med på et par turer, så å si ikke asfalt, og han likt det veldig bra. Rolig jogging begge gangene. Det er utrolig fint for både oss og han, men jeg blir litt usikker av spennet på hva som tydelig vis er greit/ikke greit :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt sett så sier man at krevende fysisk aktivitet bør vente til hunden er 12 måneder. Dette for at skjelettet og ledd ikke skal bli overbelastet/feilbelastet i ung alder. F.eks må hunden være 12 mnd før man kan begynne å trene agility.

Rolig jogging som ikke bare er på asfalt, go som ikke er for langt, kan du fint gjøre nå. :)

Skrevet

Generelt sett så sier man at krevende fysisk aktivitet bør vente til hunden er 12 måneder. Dette for at skjelettet og ledd ikke skal bli overbelastet/feilbelastet i ung alder. F.eks må hunden være 12 mnd før man kan begynne å trene agility.

Rolig jogging som ikke bare er på asfalt, go som ikke er for langt, kan du fint gjøre nå. :)

Tusen takk for svar :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...