Gå til innhold

Husker dere handlingen i de fleste bøker dere har lest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser nå igjennom Politi av Jo Nesbø og jeg har innsett at jeg ofte ikke husker handlingen i bøker jeg leste for noen år siden. Enkelte ting husker jeg, andre ting må jeg minnes på av andre. Er det flere som har det sånn? Jeg er bare 22 år og husker ikke mye av bøker jeg leste på ungdomsskolen og vgs. Nesten så jeg vil lese bøkene igjen, men lista over bøker jeg vil lese er allerede lang fra før av.

Anonymous poster hash: 6c919...838
Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg husket det mye bedre før, da jeg var på din alder, enn jeg gjør nå. Jeg har fylt 40. Nå husker jeg svært lite av handlingen i alle bøkene jeg har lest. Hvis noen nevner en boktittel kan jeg fint huske at jeg har lest boken, men ikke hva den handlet om. Begynner jeg derimot å lese litt i boken, så dukker minnene opp.

Skrevet

Nei, har kunnet lese bøker om igjen som jeg leste for flere år siden siden jeg har husket såpass lite av dem. Husker jo litt og noen hovedspolere er det jo da, men slutten og mange detaljer er blitt borte slik at det allikevel kan være spennende.

Skrevet

Jeg er 26, og leser så mye at jeg rett og slett ikke klarer å huske alle bøkene jeg leser. Hvor mye jeg husker fra bøker kommer veldig an på handlingen og om boka er bra. Noen husker jeg kjempegodt, mens andre bøker husker jeg hvis noen beskriver handlingen for meg. Tror nok mange har det sånn!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn med både bok og film, dessverre. Lever meg inn i det der og da - men etter at boken er lukket eller rulleteksten begynner, er innholdet glemt.

Anonymous poster hash: 58d6e...426
Skrevet (endret)

Nei, desverre det meste blir borte, selv om jeg skulle like boken supermye. Mistenker at jeg har lest noen bøker flere ganger og, uten å innse det. Enten det eller bok deja-vu.

Endret av Cordelia
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Glemmer fort, dessverre.

Skrevet

Husker mest sånt som jeg har lest flere ganger, eller som har gjort sterkt inntrykk. Men jeg leser en del bøker som blir til tv-serie eller film og da kan jeg huske at den og den setningen er rett fra boken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...