Førstegangsmamma Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Hei, Har vært hos spes. barnlege med min 8 mnd baby. Han var helt sikker på at han har både reflux og melkeallergi + han testet svakt positiv på egghvite på prikktest. Vi fikk Nexinum ( om det skrives slik i farten ) og beskjed om at han mest sannsynelig kunne slutte på medisinen ettehvert om det var melken han reagerte på. Vi skal tilbake om 7 uker. Så da.. jeg ammer enda ( ikke fullt, men en del ) og må slutte og innta melk i mitt kosthold. Er det noen som vet om det går og f.eks spise en sjokolade kl.20:00 på kvelden når jeg ikke skal amme før 05:00? ( Ammer ikke om natten lenger ) Jeg har prøvd og finne ut av dette over alt.. Takk for svar.
Amarone Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Nei, du kan ikke det. Melkefritt er melkefritt. Men: det finnes melkefri sjokolade! Plamil finner du i dagligvareforretninger, pluss at du kan lage sjokolade selv.
Lillemini Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Tar et par uker før melkeproteiner er ute av morsmelken, så skal du leve melkefritt må du desverre være veldig konsekvent.
duplexx Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Finnes utallige melkefrir sjokoladet, så det er null stress.
Førstegangsmamma Skrevet 13. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2015 Takk dere! Da kutter jeg tvert! Skal undersøke melkefritt. Det er ikke noe problem, var bare veldig usikker på hvor "strengt" det må være. Men, da vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Min sønn har også kumelkallergi og refluks. Refluksen er der enda så her var det ikke koblet til allergien, men han er som en helt ny baby! Sover nå også på dagtid og virker smertefri, og huden er veldig fin. Håper du får samme resultat! Anonymous poster hash: 9f016...3fc
Lillemini Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Skjønner du lurer, vi hadde tusen spørsmål i begynnelsen, og det var mye å sette seg inn i. Men så plutselig tenker du ikke over det lengre, og det faller seg helt naturlig å leve melkefritt. Og heldigvis vokser de fleste det av seg, vår jente er litt over 2 år, og har akkurat begynt å tåle litt melkeprodukter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå