Martine3005 Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg har drevet å lest litt rundt om denne typen måltidserstattere men det står mest som et supplement til kosten og ikke noe som skal hjelpe med vektreduksjon! Noen som har noe erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Skjønner ikke helt hva du mener. Mener du at du vil spise noen veganretter i uka? Vegansk kosthold er ikke slankende i seg selv, du må fortsatt spise mindre enn du forbrenner. Det er ikke noe magisk ved vegansk kosthold. Men du kan søke på vegan oppskrift dersom du vil prøve noen måltider. Vet det er noe som heter veganmisjonen (forferdelig navn) som har enkle og gode oppskrifter. Anonymous poster hash: 653f8...40c
minister-mio Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Har hørt det finnes vegansk proteinpulver du kan blande ut med vann eller en ris/soya/havre-melk
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Risprotein, soyaprotein, erteprotein, hampprotein er eksempler på proteinpulver av planter. Ert og soya har den høyeste "proteintettheten" over 80% et sted, mens hampprotein er ned mot 50%, men inneholder noen fettyper som er litt sjeldnere i et normalt vegansk kosthold. Men det er ikke noen spesiell grunn til å spise proteinpulver om man ellers får i seg nok protein. Det er ikke noe som burde brukes til slanking. Jeg, som veganer, bruker proteinpulver ene og alene fordi jeg har en tarmsykdom der jeg periodevis har problemer med å spise fast føde. Anonymous poster hash: 653f8...40c
Martine3005 Skrevet 13. april 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg tenkte på å kutte ut et par måltider om dagen og bruke det istede, men hvis det ikke har noe for seg med tanke på vektreduksjon så for jeg prøve å finne noe annet!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Dersom du skal ned i vekt må du enten spise mindre, trene mer eller begge deler. Det er det eneste som funker. Anonymous poster hash: 653f8...40c 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Jeg tenkte på å kutte ut et par måltider om dagen og bruke det istede, men hvis det ikke har noe for seg med tanke på vektreduksjon så for jeg prøve å finne noe annet! Det vil være svært lite lurt å bytte ut mat med proteinshaker når målet er å gå ned i vekt. Flytende føde metter langt mindre enn mat du må tygge. Ordentlig mat inneholder i tillegg mer varierte næringsstoffer enn proteinshaker. Proteinshaker er slikt mange bruker når de vil OPP i vekt, men ikke klarer spise mer mat fordi de sliter med overmetthet. Da drikker man kaloriene i stedet. Anonymous poster hash: 21932...757
Martine3005 Skrevet 14. april 2015 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2015 Men det finnes også weight loss shaker. Jeg hadde aldri tenkt å bruke proteinshaker. For meg fungerer det mye bedre om jeg kan ta en shake istede for å spise feks lunsj. Da slipper jeg og tenke så mye! Bo utenlands og finne ut av hva mat faktisk inneholder er ikke lett!
Gjest Runforit Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Spis normal mat og innta litt mindre kalorier enn du forbrenner så går du ned. Kcal inn, kcal ut. No other way.
Pringle Skrevet 14. april 2015 #10 Skrevet 14. april 2015 Men det finnes også weight loss shaker. Jeg hadde aldri tenkt å bruke proteinshaker. For meg fungerer det mye bedre om jeg kan ta en shake istede for å spise feks lunsj. Da slipper jeg og tenke så mye! Bo utenlands og finne ut av hva mat faktisk inneholder er ikke lett! Ja, men shaker virker ikke. Ikke på ordentlig, ikke på sikt - du kan oppleve en viss nedgang innledningsvis, men det er kun fordi du får i deg færre kalorier enn du forbruker. Det kan du klare med mat også. Ingen klarer å fortsette disse shakene utover kort tid, både pga smaken og fordi man trenger MAT. Brukerne gir opp og skylder på seg selv, og vender tilbake til kostholdet de ble overvektige av. Når de så er overvektige igjen, kjøper de igjen disse shakene, eller noe annet, piller, hvasomhelst, fordi det virket jo til å begynne med. Hvis du vil ned i vekt og holde vekta, må du bruke hodet. Det er dog ikke forferdelig krevende å ernære seg selv hvis du innfører en del enkle prinsipper. Selv har jeg begynt å spise som vi gjorde på femtitallet Hvordan fikser menneskene i andre land å holde vekta? Se på hvordan normalvektige spiser og beveger seg, og prøv å etterlign noe av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå