Brannkopp Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg kjenner en som lever på arv. Han sier ofte at han "nå har lite penger". For noen mnder siden skulle han på ferie, og da sa han at "nå måtte han spare" og at han "hadde svært lite penger til overs". Mndene i etterkant har han plutselig mye penger. Og jeg regner med at han ikke kommer til å begynne på Nav eller arbeid før om flere år fordi han har så mye arv. Jeg regner med at man får utdelt arv kun en gang, og at det ikke kommer i f.eks. et mndlig beløp, men begynner å lure på om jeg har tatt feil pga dette tilfellet. Klarte ikke å finne noe på nettet, veldig glad for om noen legger ved kilde, men svar gjerne selv om du ikke har kilde hvis du vet svaret.
Pottah Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Utgangspunktet er at arv deles ut når en person dør. Men man kan når som helst gi forskudd på arv. Her står det noe om forskudd på arv: http://www.dinside.no/921032/forskudd-paa-arv-blir-dobbelt-gunstig
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Jeg kjenner en som lever på arv. Han sier ofte at han "nå har lite penger". For noen mnder siden skulle han på ferie, og da sa han at "nå måtte han spare" og at han "hadde svært lite penger til overs". Mndene i etterkant har han plutselig mye penger. Og jeg regner med at han ikke kommer til å begynne på Nav eller arbeid før om flere år fordi han har så mye arv. Jeg regner med at man får utdelt arv kun en gang, og at det ikke kommer i f.eks. et mndlig beløp, men begynner å lure på om jeg har tatt feil pga dette tilfellet. Klarte ikke å finne noe på nettet, veldig glad for om noen legger ved kilde, men svar gjerne selv om du ikke har kilde hvis du vet svaret. Arv utbetales vanligvis som engangsbeløp, men av og til blir det satt opp fond som gir månedlige, eller årlige, utbetalinger. Forsikringsutbetalinger etter dødsfall kan også utbetales månedlig. Anonymous poster hash: 0e0fa...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå