Gå til innhold

Fordypningsoppgave om barnelitteratur som privatist.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tar opp et par fag som privatist, og til eksamen må vi ha en fordypningsoppgave å snakke om.

Jeg har valgt psykiske lidelser og vold i barnelitteratur, og har plukket meg ut tre bøker jeg vil snakke om.

Sinna mann - voldelig far.

Håret til mamma - deprimert mor.

Filiokus og Blåmann-Klåmann - gutt blir seksuelt misbrukt av nabo.

Tingen er da at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortsette, finner ikke helt ut hva problemstillingen min skal være, og hvordan jeg skal få knyttet disse bøkene sammen på best muilg måte. Om jeg skal fokusere på hvordan barnet (hovedpersonen) opplever miljøet og menneskene rundt seg? Eller skal jeg fokusere på hvordan illustrasjonene står til teksten? Eller kanskje hvordan barnet takler situasjonen?

All hjelp og tips settes veldig pris på. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg tar opp et par fag som privatist, og til eksamen må vi ha en fordypningsoppgave å snakke om.

Jeg har valgt psykiske lidelser og vold i barnelitteratur, og har plukket meg ut tre bøker jeg vil snakke om.

Sinna mann - voldelig far.

Håret til mamma - deprimert mor.

Filiokus og Blåmann-Klåmann - gutt blir seksuelt misbrukt av nabo.

Tingen er da at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal fortsette, finner ikke helt ut hva problemstillingen min skal være, og hvordan jeg skal få knyttet disse bøkene sammen på best muilg måte. Om jeg skal fokusere på hvordan barnet (hovedpersonen) opplever miljøet og menneskene rundt seg? Eller skal jeg fokusere på hvordan illustrasjonene står til teksten? Eller kanskje hvordan barnet takler situasjonen?

All hjelp og tips settes veldig pris på. :)

Billedbruk og dobbelt stemme?

Anonymous poster hash: c8d45...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...