AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg er så lei Har i ca.1-2 måneder nå hatt masse kviser. Det begynte med nesen. Jeg fikk plutselig ca. 6 kviser der. Så begynte det i pannen og på haken. I pannen kom det masse små helt inntil hverandre først, men nå er det masse små over alt, noen normal størrelse, men de fleste små. Så har jeg mange små på haken også.. Jeg har også fått noen prikker (ikke mange og det ser ikke ut som kviser) på kinnene. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bort! Hjelp meg? Har hatt en helt OK hud før. Noen kviser her og der som regel, og egentlig ganske sensitiv hud vil jeg tro. Er ofte blank i pannen og på nesen, men det blir fort tørt nå om vinteren om jeg renser huden 2 ganger per dag. Noe info som kanskje kan hjelpe: Jeg går på yasmin p-piller og har gjort det i mange år, og har ikke hatt et utbrudd som dette før. Jeg spiser normalt og drikker nok vann. Går også på allergitabelettene aerius (vet ikke om dette har noe å si?). Renser huden om morningen med kun vann, og bruker oil control lotion fra dermalogica om jeg ser jeg er litt tørr, men ellers ingenting. Om kvelden renser jeg med rensen fra medibac serien til dermalogica. Nå har jeg begynt å ta en q-tip med tea tree oil der jeg ser det er en liten kvise, etter rens, og det ser ut som det tørker den ut (det funker ikke på haken og nesen, bare i pannen). Men jeg vet ikke om denne oljen gjør at jeg får mer kviser? Håper noen kan hjelpe med hva jeg kan gjøre. Jeg føler meg kjempefet i ansiktet om jeg bruker vanlig hudkrem, og har prøvd maaange, så tror ikke det er så mye vits i å anbefale kremer. Men noe annet? Anonymous poster hash: fb28e...006
Millimani Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Det kan jo være oljen eller p-pillene som er årsaken. Du kan jo prøve å slutte med oljen en stund, eller gå over til en annen sort p-piller og se om det hjelper?
dillyduzit Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Jeg må holde meg helt unna Tea Tree Oljen og generelt alle produktene fra den sieren til The Body shop. Seaweed serien fungerer for meg til den grad at jeg ikke orker å lete fram bedre produkter. Jeg renser som regel huden morgen OG kveld (med unntak av når jeg døden nær, fylla etc - hvor jeg sovner på et blunk) Prøv å finn en hudkrem som gir huden fuktighet istedet for form av olje. Er huden tørr overproduserer huden talg -> kviser. Har huden nok fuktighet skal du slippe det problemet, så langt det ikke har med hormoner å gjøre. Mitt beste tips er å dra til en hudlege, få produkter som er nøyaktig for din hud. Jeg fikk litt kviseutbrudd av aerus, men ikke noe heavy, en kvise her og der.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Skifter du ofte på senga? Kanskje puten din trenger til en vask. Bruker du vaskemiddel uten parfyme? Omo inneholder parfyme. Snakker du mye i mobilen? Mobilen er en bakteriebombe Renser du sminkekostene dine? Også en bakteriebombe Er du ikke tåler? Melk feks er det mange som ikke tåler. Inneholder noen av kremene du bruker dårlige ingredienser? Dermalogica har noen produkter som inneholder Dimethicone som er kvisefremkallende. Sover du med sminke?Anonymous poster hash: 3071f...d33
Poserose Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg pleier å få mye kviser når jeg spiser mye godteri og usunn mat over en periode. Vet veldig godt at de visstnok at avlivet myten, men det kommer hver eneste gang jeg spiser for mye godteri.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Jeg pleier å få mye kviser når jeg spiser mye godteri og usunn mat over en periode. Vet veldig godt at de visstnok at avlivet myten, men det kommer hver eneste gang jeg spiser for mye godteri. Tror det er forskjell på kviser, jeg. Noen av kvisene jeg hadde i tenårene hadde jeg uansett hvor mye sunt eller usunt jeg spiste. Andre, spesielt på haka, kom av mensen... I panna fikk jeg godterikviser, og i kinnene hadde jeg "putetrekket mitt er skittent"-kviser. Etter 8 lange kvisete år er jeg endelig fin Det går over, heldigvis! Anonymous poster hash: d7686...c89
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Takk for svar alle AB: Jeg skifter sengtøy 2 ganger i uken, bruker Omo (har ikke allergi for noe parfyme, eller mat som du skriver), snakker ikke mye i mobilen og tørker ofte av den med bakteriedrepende våtservietter, bruker ikke sminke på huden til vanlig da jeg er kontorrotte og gidder ikke å sminke meg når jeg sitter nesten uten kontakt hele dagene, men bruker sminke nå siden jeg må dekke over den stygge huden men da bruker jeg den sminkesvampen og renser den etter hver gang. Produktene jeg bruker fra dermalogica er for uren hud så tviler på at de har dimethicone i seg TS Anonymous poster hash: fb28e...006
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Jeg også har fått det Har ikke gjort noe annerledes i det siste, annet enn et litt for høyt inntak av sukker i påsken. Men det skal jo ikke ha noe å si ifølge de lærde Anonymous poster hash: 32da0...a3c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Ta turen til en hudlege - kan jo være noe annet enn kviser siden du sier de er små, follikulitt f.eks. Anonymous poster hash: 5884c...1ef
Underhuden Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Ta gjerne turen til både en hudlege og en hudterapeut i salong, som kan utføre en analyse og stille kontrollspørsmål. Det er viktig med nøye hudpleierutiner hjemme med rens to ganger daglig, peeling en gang i uka og ikke minst: masse masse fukttilførsel!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Ta gjerne turen til både en hudlege og en hudterapeut i salong, som kan utføre en analyse og stille kontrollspørsmål. Det er viktig med nøye hudpleierutiner hjemme med rens to ganger daglig, peeling en gang i uka og ikke minst: masse masse fukttilførsel! Man skal ikke plukke for mye å huden heller. Jeg har veldig fin hud, men har aldri vært hos hudpleier eller drevet med peeling. Man skal og la huden puste, være i fred. Kosthold, mosjon og søvn er viktig. Anonymous poster hash: cffe2...4a3
Underhuden Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 (endret) Man skal ikke plukke for mye å huden heller. Jeg har veldig fin hud, men har aldri vært hos hudpleier eller drevet med peeling. Man skal og la huden puste, være i fred. Kosthold, mosjon og søvn er viktig. Anonymous poster hash: cffe2...4a3 Jeg er utdannet hudterapeut og må nok si meg uenig der. Du er nok en av dem som har vært ekstra heldig med gode gener og fin hud Folk flest får en noe gusten og grå hud av å ikke peele. Hudens cellefornyelse fungerer slik at hud avskalles og fornyes i løpet av en syklus på ca 28 dager. I de øverste hudlagene blir det liggende døde hudceller som man ved en peeling får fjernet, og ved det øker cellefornyelsen. Men du har helt rett. Kosthold, mosjon og søvn ER viktige faktorer de også. Endret 2. mai 2015 av Underhuden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå