AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Hvorfor er det så godt som aldri noen som griper inn når slikt skjer? Moren (det er feil det de sier i videoen, hun er identifisert som moren, at på til er hun gravid med deres andre barn, for det er visst ikke sjarmerende nok med hans behandling av deres førstefødte, hun vil gjerne se enda en unge oppleve det samme) gjør jo ikke noe for å stoppe eller hindre dette. Og hvis noen her ikke har opplevd vold som barn: legg merke til at han tar opp hendene foran ansiktet, før faren kommer bort, han vet hva som vil skje, gutten gjør det instinktivt, han tenker ikke en gang over det, han vet bare at nå kommer det en knyttneve i ansiktet. Så det er ikke første gangen dette skjer. Og ingen i butikken reagerer... Hvorfor er det ingen som reagerer? Jeg hadde klikket totalt, større enn meg eller ei, jeg hadde selv slått fyren midt i ansiktet. https://www.youtube.com/watch?v=elXLRerTU0I Anonymous poster hash: 5079a...617
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Hvorfor er det så godt som aldri noen som griper inn når slikt skjer? Moren (det er feil det de sier i videoen, hun er identifisert som moren, at på til er hun gravid med deres andre barn, for det er visst ikke sjarmerende nok med hans behandling av deres førstefødte, hun vil gjerne se enda en unge oppleve det samme) gjør jo ikke noe for å stoppe eller hindre dette. Og hvis noen her ikke har opplevd vold som barn: legg merke til at han tar opp hendene foran ansiktet, før faren kommer bort, han vet hva som vil skje, gutten gjør det instinktivt, han tenker ikke en gang over det, han vet bare at nå kommer det en knyttneve i ansiktet. Så det er ikke første gangen dette skjer. Og ingen i butikken reagerer... Hvorfor er det ingen som reagerer? Jeg hadde klikket totalt, større enn meg eller ei, jeg hadde selv slått fyren midt i ansiktet. https://www.youtube.com/watch?v=elXLRerTU0I Anonymous poster hash: 5079a...617 Jeg vil ikke hevde at det er en spesielt god reaksjon på det som skjer. Anonymous poster hash: 0e915...040 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Det er altså foreldrene til gutten på videoen? Da er det kanskje ikke så rart at ingen reagerer. Det er vel slik de driver barneoppdragelse. Anonymous poster hash: 077e0...707
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Jeg vil ikke hevde at det er en spesielt god reaksjon på det som skjer. Anonymous poster hash: 0e915...040 Det er en menneskelig reaksjon. Jeg hadde ikke reflektert over gode reaksjoner i en slik situasjon. Jeg hadde bare reagert. Anonymous poster hash: 5079a...617
Chizue Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Går utifra at dette er i USA... Folk griper ikke inn i slike ting, redd for å bli skadet selv. + USA er ett såpass sykt land at om du griper inn, så kan mannen saksøke deg. I en del land, så har folk lært seg å passe sine egne saker og heller la politiet ta seg av slike ting. 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Han ble ihvertfall arrestert og godt er detAnonymous poster hash: 703ea...358
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Ut fra videoen er det litt drøyt å si at ingen reagerer. Damen er utenfor bildet når dette skjer, så fort hun kommer til tar hun barnet med ut, vekk fra voldsmannen. Det må da være bedre for barnet å bli tatt med ut av situasjonen, enn det ville være å bli værende der mens dama klikka på voldsmannen. Man har ikke mulighet til å ivareta barnet samtidig som man "klikker og slår noen i ansiktet". Det ville være verre for barnet om situasjonen eskalerte. I etterkant har tydeligvis noen anmeldt dette til politiet. Jeg kaller ikke dette for å ikke reagere. Det er selvfølgelig mulig at damen kunne gjort mer i forkant, for å unngå at dette skulle skje, men ut fra det lille videoklippet er det faktisk ikke mulig å si om det var noe hun kunne gjort, eller om hun prøvde å avverge uten å lykkes med det. Anonymous poster hash: 71f9c...252 5
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Hjerteskjærende! Anonymous poster hash: 0fb51...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 artig mandagsunderholdning Anonymous poster hash: aaaa3...789 1
Puny Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 hvordan vet du at ingen reagerte, kanskje ingen andre var vitne til situasjonen?
Ambador Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Hvorfor reagerte ingen? Har ikke med kultur eller landegrenser å gjøre. Fenomenet kalles tilskuereffekten og er et kjent fenomen innen sosialpsykologi. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 artig mandagsunderholdning Anonymous poster hash: aaaa3...789 Hva var artig med det? Anonymous poster hash: 4416b...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå