AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Kaloriinnholdet som er oppgitt på boksen, er det for selve fiskebollene, eller er det for alt i boksen, altså inkludert kraften? Hvordan kan jeg i så fall vite hva kaloriinnholdet i fiskebollene og kraften hver for seg er? Anonymous poster hash: 8f653...b01
Pringle Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 (endret) Produkter med "andel spiselig innhold" er en konstant kilde til irritasjon og forvirring for oss som teller kalorier. Men jeg fant dette på hjemmesiden til produsenten: http://www.vesteraalens.no/pdf/ProduktdatabladFiskeboller2.pdf Næringsinnhold per 100 gr. fiskeboller Proteiner: 7,0 gram Fett: 0,2 gram Karbohydrater: 5,0 gram Energi: k.cal: 50 / kJ: 205 Nettovekt– Fpakk: 800 gr. Hvorav: 550 gr. Fiskeboller Kraften ville jeg bare ha sett bort fra (regnet som vann). Endret 13. april 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Tusen takk for svar, Pringle! Jeg leste bakpå boksen nå, og der stod det at det var 64 kcal per 100 gram fiskeboller, så det må jo være gjeldene kun for bollene. Jeg kan allikevel ikke skjønne at kraften skal være helt kalorifri? Og hvorfor det står på hjemmesiden at det er 50 kcal per 100 gram når det stor 64 på boksen. Kan 50 kcal kanskje være for hele innholdet samlet? Anonymous poster hash: 8f653...b01
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Jeg ville sendt en mail opp til Vesterålen! Jeg sendte mail! I tilfelle flere skulle være interesserte, er dette svaret jeg fikk: Takk for din henvendelse. Takk for informasjon, vi skal oppdatere våres nettside. 64 kcal er riktig / 100 gr fiskeboller. Kraften er egentlig bare vann, men siden det er hermetisert( varmet opp til høy temperatur) det kommer ut litt smak og salt fra fiskebollene inn i kraften. Vi har ikke målt kcal i kraften men i forhold til fiskebollene er betydelig lite. Ha en fortsatt fin dag. Hilsen fra fabrikken. Anonymous poster hash: 8f653...b01 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå