AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Hei ! Jeg vurderer å ta master, og ser det er mulig å søke om stipend selvom man ikke er borteboer, men man må ha en plan for hva man skal bruke pengene til. Nå har jeg ikke en 100% klar karriereplan men jeg synes at det jeg skal studere er spennende! Det blir en master på BI. Men trenger litt inspirasjon til hva man kan bruke stipendpengene til. Noen forslag? Hva har du selv sagt f.eks? Anonymous poster hash: a181e...f18
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Om du trenger inspirasjon til hva du kan bruke stipendpengene til høres det ikke ut som du har behov for dem... Anonymous poster hash: dd82a...cac 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Om du trenger inspirasjon til hva du kan bruke stipendpengene til høres det ikke ut som du har behov for dem... Anonymous poster hash: dd82a...cac Eh jo, men jeg kan ikke være så ærlig og si at jeg har tenkt å betale avgiften med dem. Dessuten fant jeg nettop ut at det er ikke det de er ute etter å vite. De vil heller vite hvorfor man trenger pengene og hvorfor man fortjener stipendet. du trenger ikke å være så frekk fordi du kanskje ikke har råd til en utdannelse. jeg har benyttet meg av et annet forum nå med mye hyggeligere brukere enn det KG her består av. Bare sure kjerringer her all the way through. Anonymous poster hash: a181e...f18
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Jeg fullfører master dette semesteret takket være Lånekassen, så du trenger ikke bekymre deg for det :-) Mange med meg er avhengige av den støtten for å kunne fullføre en utdanning. Å utnytte systemet til å få midler man ikke har behov for, synes jeg veldig lite om. Fint du fant deg et annet forum der de setter pris på den slags. Er du av samme oppfatning når det gjelder utnytting av NAV også? "Du trenger ikke være så frekk fordi du kanskje ikke klarer (har dårlig nok moral) til å utnytte systemet" Anonymous poster hash: dd82a...cac 2
tynntjukk Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 (endret) Eh jo, men jeg kan ikke være så ærlig og si at jeg har tenkt å betale avgiften med dem. Dessuten fant jeg nettop ut at det er ikke det de er ute etter å vite. De vil heller vite hvorfor man trenger pengene og hvorfor man fortjener stipendet. du trenger ikke å være så frekk fordi du kanskje ikke har råd til en utdannelse. jeg har benyttet meg av et annet forum nå med mye hyggeligere brukere enn det KG her består av. Bare sure kjerringer her all the way through. Anonymous poster hash: a181e...f18 Du bør ikke kaste stein i glasshus med tanke på hva folk har råd til når du selv bor hjemme med mamma og/eller pappa... Endret 13. april 2015 av tynntjukk 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #6 Skrevet 22. april 2015 heheheehehehehehheehehehehe :D jeg bor ikke med mamma og/eller pappa. jeg bor med min drømmemann, som elsker meg såppass høyt at ... ja. jeg som kvinne ikke trenger å bekymre meg for utgifter. vil ikke gjøre dere enda mer misunnelige. så rare som dere er. Anonymous poster hash: a181e...f18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 nei jeg master ikke stein på glasshus (herregud 80 åring med metafor-snakk der ser jeg) jeg skyter sånn derre gummi-spyttekule fra splittert i øynene :D Anonymous poster hash: a181e...f18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 Jøssball for et språkbruk! Anonymous poster hash: 4835a...661
kokkeliko Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 ehm, du er da vel borteboer om du er samboer med en kjæreste?? med mindre han også er din verge - som er tvilsomt da de fleste masterstudenter er myndige voksne. De eneste som ikke kvalifiserer til utdanningsstønad pga de ikke opfyller borteboer kravet er de som bor hjemme hos sine foreldre. Så du skal ikke dokumentere hva du ønsker å bruke pengene på, du skal bare søke som alle andre borteboere.
kokkeliko Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 og folk har forskjellig oppfatning av hva drømmeforholdet er, kunne aldri tenkt meg å være sammen med en som betalte for alt - men hver sin smak. hvis du/ dere har økonomi til at du ikke behøver stønad syns jeg du skal la være å søke om det. Du skal også være klar over at dersom du er gift med denne mannen og deres samlede formue er for høy, får du ikke stønad uansett hvor mye du begrunner hva du behøver det til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå