frøkenkoz Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg har en rottweiler. Å hun hopper på dørhåndtaket til ytterdøren hele tiden.den stikker av vist den er åpen.så døren er låst hele tiden.å dette er slitsomt iom barn i huset.men saken er den at ytterdøren er jo helt oppskrapet og håndtaket detter snart av.så vi har lyst å kjøpe en ny dør.men bikkja kommer jo til å skrape opp den også.noen ideer til hva jeg kan gjøre for å få den til å slutte ? Jeg var jo innom tanken på strømbånd men det ble uaktuelt fra samboer sin side.vi har to etasjer på huset også , så jeg ser jo heller ikke hele tiden at den hopper opp. Noen som kan hjelpe ? Å vet hvordan jeg skal håndtere dette ?
Tabris Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 En slik bruk av strømhalsbånd er ulovlig, så jeg er glad din samboer satte foten ned. Kan dere snu håndtaket sånn at det peker oppover? Evt lukke døren fra stua til gangen? Ellers ville jeg fokuset mer på hva dere ønsker hunden skal gjøre fremfor å straffe atferd dere ikke ønsker hunden skal gjøre. F.eks belønne den for å bli liggende på plassen når barna går bort til ytterdøren. Rope hunden til deg og belønne med godbit når barna går ut (slik at hunden får forventninger til deg i stedet for døren når barna går ut). 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Dersom hunden ikke får opp døra vil den slutte å prøve, evnt bare prøve en gang før den gir seg. For hver gang den klarer det vil den prøve maaaasnge ganger. Har en notorisk døråpner selv Har dere vindfang kan du jo ha kulevrider på denne og passe på at denne er igjen fremfor låst ytterdør. Og snu håndtaket. Anonymous poster hash: eddd2...4a4
absinthia Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 (endret) Hadde samme problem og har en hund som har lett for å skremme vettet av folk, da han både er gigantstor og bjeffer til de han mener ikke bør være i nærheten av eiendommen. Vi har stor hjelp av at vi har en sikkerhetslenke på døra i det siste. Da vi bare pleide å låse den, var det av en eller annen grunn oftere at noen hadde glemt det, slik at hunden iblant fant den åpen, Den siste måneden eller så, har han ikke prøvd å åpne døra engang. Vurderer om vi snart kan male noen av dørene. Han har det med å åpne de andre dørene i huset også, men ofte bare med snuten. Endret 13. april 2015 av absinthia
frøkenkoz Skrevet 13. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2015 Tusen takk for svar dessverre så har vi ingen vindfang, heller ikke annen dør før ytterdøren.det er trapp fra stuen ned til første etasje å der er det en gang til ytterdøren (Og diverse andre rom).Lenke hadde jo vært en ide kanskje men det hjelper jo ikke med en haug med barn som går inn og ut å Som er små.men skal virkelig sjekke muligheten til å snu håndtaket.det er en gammel dør men håper virkelig det går.jeg er jo overnervøs for om hun stikker av.iom at det er en rottweiler..
frøkenkoz Skrevet 13. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2015 Ts her igjen. Dumt å si at der er pga at hun er en rottweiler men hun er en stor hund.å det er både katter, barn og alt utenfor.å for å ikke snakke om at hun kan skade seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå