Gå til innhold

Dagens foreldre og deres prioriteringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jordmødre må forlange at mobiltelefoner legges igjen utenfor fødestua, for foreldrene er mer opptatt av å fotografere og dele fødselen og den nye verdensborgeren enn å være til stede i øyeblikket, oppnå den første, viktige blikkontakten, osv.

Mange barn i dag må konkurrere om foreldrenes oppmerksomhet - med en mobil! Jeg klikket meg inn på dette klippet på VG nett, om reaksjonen til en liten gutt som måtte ta farvel med sin døde gullfisk. http://www.vgtv.no/#!/video/110784/skal-spyle-ned-gullfisken-se-den-hjerteskjaerende-avskjeden Detjeg syntes var aller, aller tristest i videoen, var mamma var mer opptatt av å forevige øyeblikket enn å være tilstede for sønnen sin, som reagerte med å gråte. Det var viktigere å få filmet akkurat dét lenge nok enn å trøste ham. Og når hun endelig trøstet ham, så sørget hun for å endre kameravinkel så hun kunne fortsette å filme.

Og hvorfor i all verden skal dette lille barnet sin opplevelse av tapet av gullfisken sin legges ut for alles skue?? Har noen spurt ham, tro?

Jeg synes det er på tide at foreldre setter seg ned og tenker over hva slags verden vi ønsker å leve i, og hva vil vil gi videre til barna våre.

Anonymous poster hash: 145fa...0f8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Herregud så mye sykt, det begynner å bli en skremmende utvikling.

Skrevet

Jeg synes foreldre legger altfor mye om barne sine ut på nettet. Satt på youtube og ville se etter noen morsomme baby-videoer. Fant ett par der foreldrene gav babyen sitron bare for å filme reaksjonen... Da kjente jeg at jeg ble en smule uvel og så heller ett stand-up opptak. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man legger ut så mye om ungene sine? Og hvorfor legger man opp til at man skal filme dem gjøre noe underholdende også legger det ut på det vide Internett? Er det ingen som skjønner at ungene engang skal vokse opp? Og ser helst at når man googler navnet sitt så kommer kanskje en liten notis fra en lokalavis opp?

Når det gjelder mobilbruk, så var den det SISTE jeg tenkte på under fødselen. ALL min energi gikk med på å få taklet riene og få henne ut. Orka ikke engang TANKEN på noe facebook oppdatering. Gikk vel en uke før vi la ut en liten oppdatering om at hun var kommet til verden.

En del foreldre er litt vel opptatt av mobilen sin, jeg er nok en smule fastlimt til den selv, men prøver å la den ligge når jeg er med min datter. Når jeg jobber fulltid, så synes jeg at hun fortjener min fulle oppmerksomhet når vi først er sammen. Mobilen finner jeg lett frem på vei til jobb (reiser kollektivt) og etter hun har lagt seg.

• Liker 1
Skrevet

Det der med gullfisken synes jeg også bare var trist. Klikket meg ikke inn på den, så bare bilde i avisen. Men hvorfor i alle dager er det MORSOMT med et barn som gråter fordi han tar farvel med sitt døde kjæledyr?? Snakk om mor som ikke evner å ta barnets følelser på alvor.

Enig i at manges bruk av sosiale medier og mobil har tatt fullstendig av, skremmende utvikling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene om å synes dette er drøyt.

Mange har vel også hørt om den danske undersøkelsen som viser at 2/3 av barnehagebarn foretrakk å sitte med et nettbrett framfor å leke med jevnaldrende? Dét er skremmende, det. Men ikke overraskende, når man ser hvordan foreldrene ter seg med duppeditter rundt ungene sine. :(

Anonymous poster hash: 145fa...0f8
AnonymBruker
Skrevet

Fælt å se de som legger ut at ungen deres har en plastpose på hodet også.

Anonymous poster hash: 46885...000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...