AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Saken er den at jeg og min eks overtok en katt fra et familiemedlem av han. Katten er chippet, og eieren på chippen er denne slektningen hans. Så var eksen og jeg gjennom et ganske heftig brudd, og han dro av sted (uten katten). Nå vil jeg gjerne endre chippen, så jeg står som eier, men for å gjøre dette på nett må jeg oppgi forrige eier og måned og år for når han er født. Må ærlig innrømme at å kontakte eksen er noe jeg overhode ikke vil. Jeg aner ikke fullt navn på hans slektning eller måned katten ble født. Kan dyrlegen endre dette, eller ber de også om kontaktinfo til forrige eier? Håper noen vet Anonymous poster hash: c5725...3c2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Nei, dette er strengt mtp stjeling ol. Det er en grunn til at det er regler for det Anonymous poster hash: dadff...08d 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Nei det går ikke ann. De er veldig strenge på det. Min mor overtok en omplasseringshund og får ikke endret chippen uten de riktige papirene med signatur fra eier. Kontrakten i seg selv var ikke nok. Anonymous poster hash: 58486...c86
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Takk for svar Anonymous poster hash: c5725...3c2
Millimani Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Når det kommer til slik omregistrering er det forrige eier som må omregistrere, ikke du. Dyreidentitet kan da tro at du stjeler katta, noe forrige eier sannsynligvis ikke liker. Derfor er det forrige eier som må omregistrere den
Kontormus Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Når jeg omplasserte hunden måtte jeg skrive under på eget skjema til Dyreidentitet for at de skulle foreta et formelt eierskifte. Finnes ikke andre måter å gjøre det på dessverre.
Kontormus Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Men når chip leses vil navn på eier stå i registeret. Du kan jo kontakte vedkommende den veien? 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Jeg sjekka chippen hos dyrlege Igår, og det er visst eksen som står som eier, og ikke den tidligere eieren før der igjen. TlfNummeret er ugyldig (sikkert fått nytt) og ser ut som han har sletta fb (finner han ihvertfall ikke der). Mistenker egentlig at han har flyttet tilbake til hjemlandet sitt, og fått nytt nummer der. Lurer på hvordan dette Skal gå :/Anonymous poster hash: c5725...3c2
Kontormus Skrevet 14. april 2015 #9 Skrevet 14. april 2015 Jeg sjekka chippen hos dyrlege Igår, og det er visst eksen som står som eier, og ikke den tidligere eieren før der igjen. TlfNummeret er ugyldig (sikkert fått nytt) og ser ut som han har sletta fb (finner han ihvertfall ikke der). Mistenker egentlig at han har flyttet tilbake til hjemlandet sitt, og fått nytt nummer der. Lurer på hvordan dette Skal gå :/Anonymous poster hash: c5725...3c2 Da ville jeg ringt Dyreidentitet og spurt hvordan man skal gå frem. Mener at jeg fikk skjemaet tilsendt fra dem den gangen, så ny adresse må ha vært registrert for vi flyttet én gang mens hunden bodde hos oss.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Du må ha signatur av eksen din på omregistreringsskjemaet. Kanskje de kan gjøre unntak hvis han har flyttet til annet land og du ikke får tak i ham, men du må isåfall ringe dyreidentitet og snakke med dem om dette. Tviler egentligt på at de kan gjøre det. Alternativet er å sette inn en helt ny chip og registrer denne på deg. Anonymous poster hash: e8090...300 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Tror ikke du kan sette inn en ny chip, så lenge den gamle er der. Dyreidentitet er nokså strenge, og det skal vi egentlig bare være glad for.Anonymous poster hash: 6b596...46a
Millimani Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Bare send en mail til [email protected] så kan nok de gi deg det beste svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå