AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg har tatt på meg det gledelige oppdraget å passe en fremmed hund 1-2 ganger i uken. Dette er en 5 år gammel gordon setter, hanhund. Meningen er at jeg skal ha ham mens eierne er på jobb. Jeg er oppvokst med hund, passer hunden til kjæresten når han er på jobbreise og har ellers god forståelse av hunder. Likevel er jeg nervøs. Dette er en ukjent hund og jeg vil gjerne at den trives best mulig. Det jeg har tenkt på selv er: Være rolig og avslappet selv. La hunden ta initiativ til kos. Lufting, turer, foring osv vil i størt mulig grad bli lagt opp til hundens faste rutiner. Skal treffe eierne og hunden for første gang til uken. Tenkte å foreslå å prøvepasse ham til helgen. Hvis han da vanntrives er det ikke rettferdig ovenfor ham at jeg passer ham. Noen mer jeg bør tenke på?Anonymous poster hash: 657b5...64e
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 La den få snuse fra seg inne, den flyr nok en del "nervøs" rundt den første timen eller to og det må den få lov til fordi den bare saumfarer leiligheten og nye lukter og omgivelser. Når den er klar for å slappe av fortsetter du selv å holde en avslappet tone og gir den kos og kjærlighet men det er viktig at du får den til å føle seg trygg selvom den selv ikke hopper rett i fanget på deg for kos heller. Du er jo vant til hund, så regner med du vet hvordan og når man skal beroligge en Koselig med hundepass, kos deg og lykke til! Anonymous poster hash: a2af3...230 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Et lite tips er at du lar hunden bli kjent og få snust seg ferdig inne, så går du en liten tur med den. mest sannsynelig er den litt stressa da, og mange hunder har stressblære. Da kan den lettere roe seg etter turen Anonymous poster hash: 52681...39b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå